Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Nu har jeg fået oprettet en erhvervskonto - men ligger jeg bare selv penge over på den ?
Eller er der noget man skal være opmærksom på :-)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:

Hej
Nu har jeg fået oprettet en erhvervskonto - men ligger jeg bare selv penge over på den ?
Eller er der noget man skal være opmærksom på :-)?

ja du får nok ikke andre til det Wink - sorry

Hvis du er personlig virksohed (enkeltmands f.eks.) så skyder du penge ind ved at bogføre som privat indskud kredit (minus) og erhvervskonto bank debet (plus) begge dele i status, så det giver ikke skatte betaling Meget mere om det og skat og moms for begynder i personlig virksomhed for 55 kr som E-bog heR - så vil du være meget bedre med

Hvis du er et selskab - IVS f.eks så skal du hvis det ikke er helt kortfristet, oprette et lille lånebrev fra dig til selskabet og der skal beregnes og skattemæssigt bruges en markedsrente og det er så kredit en konto under kortfristet gæld - og debet bank -og igen meget mere om det, skat, moms og div pligter mange misser for 55 kr E-bog om IVS her - kan være vigtigt du i alle fald sætter dig bredt ind i at drive selskab

tillykke med erhverskontoen i alle fald Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis du er et selskab - IVS f.eks så skal du hvis det ikke er helt kortfristet, oprette et lille lånebrev fra dig til selskabet og der skal beregnes og skattemæssigt bruges en markedsrente og det er så kredit en konto under kortfristet gæld - og debet bank -og igen meget mere om det, skat, moms og div pligter mange misser for 55 kr E-bog om IVS her - kan være vigtigt du i alle fald sætter dig bredt ind i at drive selskab

tillykke med erhverskontoen i alle fald Smile

vh John Hannover

Nogen speciel grund til at du ikke nævner en mellemregningskonto med kapitalejer? :)

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 14
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak! :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Cookie - John Hannover:

Hvis du er et selskab - IVS f.eks så skal du hvis det ikke er helt kortfristet, oprette et lille lånebrev fra dig til selskabet og der skal beregnes og skattemæssigt bruges en markedsrente og det er så kredit en konto under kortfristet gæld - og debet bank -og igen meget mere om det, skat, moms og div pligter mange misser for 55 kr E-bog om IVS her - kan være vigtigt du i alle fald sætter dig bredt ind i at drive selskab

tillykke med erhverskontoen i alle fald Smile

vh John Hannover

Nogen speciel grund til at du ikke nævner en mellemregningskonto med kapitalejer? :)

 

Jeg nævner det svaret ud fra hvis trådstarter er personlig virksomhed og nu sætter penge ind på erhvervskontoen men bevidst bruger jeg ikke ordet for kapitalejer i selskab

Enten er det et udlæg (som navnet lidt siger, hvor man lægger ud for nogle indkøb man rimeligt hurtigt får tilbage  -eller et lidt længere lån

Mellemregning ligger i selskaber - modsætning til i personlig virksomhed i kortfristet gæld. Jeg bruger bevidst ikke ordet mellemregning som mange ser som en post i egenkapitalen

Er det kortvarigt udlæg så som Udlæg/mellemregning i kortfristet gæld og er det længere så som egentligt lån med markedsrente - også i kortfristet gæld

Det er mere for at selskabsejer ikke skal misse og tro det er som personlig virksomhed hvor ting som mellemregning ligger i egenkapitalen

Anette Sand skriver godt om det her http://anettesand.dk/2014/mellemregningskontoen-hvor-kontoplanen/ 

Jeg har kendskab til en revisor som skriver - at begrebet faktisk er fjernet i årsregnskabsloven idag og i stedet skal der bruges betegnelsen "Gæld til selskabsindehaver" eller "tilgodehavende selskabsindehaver" som jo også er mere præcist (ikke selv kontrolleret)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)