Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk overførsel af penge.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er i gang med et projekt hvor vi vil have adskillige leverandører af de produkter vi sælger (faktisk er det unike produkter så de har ikke overlappende produkter). 

Det er en form for markedsplads, så vi sælger disse produkter vores leverandører har, og vi modtager pengene. Men disse leverandører sørger for at få afviklet ordren på deres produkter.

Mit problem er: Vi kommer til at stå med nogle penge vi skal have overført til leverandørerne baseret på disse ordre, men hvordan kan vi gøre dette på en automatisk måde, altså lave en pengeoverførsel fra vores system til vores kunden(leverandør)? 

Lad os nu bare sige vi tager 100kr per produkt, så skal vi fraregne prisen 100kr og overføre resten til vores leverandør, eventuelt 14 dage efter modtagelse i forhold til returret osv. Men hvordan kan man automatiserer denne process med at overfører penge til leverandøren? Hvis vi har 40+ leverandører, bliver det en omstændig omgang manuelt arbejde hvis vi skulle lave bankoverførsler til hver af disse 1-2 gange i måneden. 

Kan det ikke gøres smartere ? 

Kan man "hook" sig ind i systemet på en eller andet måde ? 

- Niclas Schumacher

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste banker understøtter "batch payment" i en eller anden form, typisk en fil du uploader og så klarer de resten. Tag en snak med din bank om præcis hvordan de gør det, filformater, eventuelle gebyrer osv.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 
Skal det forståes som et xml-document, eller en anden type, hvor jeg iskriver beløb, og leverandøres konto oplysninger, og så kan jeg gøre dette som en batch opgave?

Selvfølgelig kan forskellige banker gøre det forskelligt, men i pricippet :)

Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En anden mulighed kunne være Stripe, med deres connect solution: https://stripe.com/connect 

Skal du have hjælp med det, kan du endeligt skrive. 

//Mathias

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)