Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skulle jeg have stiftet et holding selskab først?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg stiftede i starten af året et ApS, og lavede et privat indskud i selskabet med lånte penge. Men nu bliver jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dummet mig. Skulle jeg have lavet en smartere konstruktion, hvor jeg først stiftede et holding selskab, som så kunne eje mit andet ApS selskab?

Grunden til jeg bliver i tvivl, er fordi jeg ikke lige kan gennemskue, hvor vidt jeg skal betale skat igen, af de penge jeg har indskudt, hvilket jeg kan læse mig frem til, at jeg ikke skulle hvis jeg havde ladet et holding selskab eje mit andet selskab. Nogle der kan hjælpe mig lidt her, og svare på om jeg måske har dummet mig lidt, og om jeg kan nå at lave det om ?

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ville have holding ville det have været bedst at stifte det først og så ladet det stifte drift for de der lånte 50 t. Det må man gøre EN gang.

Man kan til det med skat sige ja - det er beskattede penge du skyder ind - dog jo ikke tabt som sådan, idet du jo så ved salg eller lukning før eller siden får dem igen uden skat.

Du kan ikke som sådan lave det om, men har dit ApS stadigt f.eks de 50 t kapital, så kan du tale med en revisor f.eks. om at lave det om til holding for et drift det stifter

Husk lige, at hvert selskab koster så holding skal jo være velbegrundet. Der er ikke som sådan skat at spare ved holding, men der kan komme penge i sikkerhed i forhold til hvis drift går dårligt og har man mange drift, kan det være fordel med sambeskatning - men det skal være velbegrundet - ellers er det let 10.000 kr i omk per år samlet med lovpligt afbejdsskade nok 1800 (rabat mulig ved at få begge CVR på samme police) erhvervskonto bank let 2.000 kr - og så nu 2 regnskaber med sambeskatning, let 6-10.000 kr til regnskab og selvangivelse hvis ikke du kan klare det selv uden at ryste på hånden

læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak John! Det gav lidt mere klarhed, det ser ud til at jeg har gjort det rigtige alligevel.

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)