Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til finansering af opstart

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg brænder for at starte min egen virksomhed. Jeg er i midten af 30´erne, har et godt betalt job, to børn, kone, hus og to biler.

Netop dette er nok også det som gør, jeg har svært ved at komme i gang, ikke pga. mit job, fordi det kan jeg passe ved siden af virksomheden, indtil den bliver en succes, men alt det andet, som gør det svært at skrabe penge sammen til opstarten.

Jeg er derfor nysgerrig, for at hører hvordan i, som er kommet i gang, har fået penge til det. Har i sparet op i 20 år, lånt penge, eller helt andre måder ?

På forhånd tak.

MVH.

Niels

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Lyder da spændende. Jeg var så heldig, at jeg ikke havde de helt store opstartsudgifter, men måtte dog tage lidt af friværdien i huset og trække på en privat kassekredit. Oveni hatten fik jeg lokket mine første kunder til at betale 12 måneder forud, netop med opstartskapital som begrundelsen - dette er måske atypisk, men dog en mulighed, som mange overser. Man kan jo give klækkelige rabatter, for man sparer jo givet på låneomkostninger, besvær osv.

Der også den mulighed, at du finder investorer, men det er selvfølgelig en anden affære.

Pkt. 1 er selvfølgelig at lægge to budgetter: Det ene til opstarten og det andet til løbende drift. Du skal selvfølgelig også have fokus på likviditeten, især i starten - det var jeg tæt på at overse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)