Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp fra bogholder/revisor til at gennemgå Dinero kassekladde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoerSmile

Jeg kan simpelthen ikke få min kassekladde til at stemme med min bank denne gang. Og nu er det jo ved at være op over og indberetning er jo egentlig i morgen.

Jeg har et lille firma og det er kun ca 250 poster. Det er helt sikkert noget i lønposterne jeg ikke kan gennemskue.

Jeg importerer alle posteringer fra banken via csv fil til Dinero. Jeg importerer også løn via Danløn. Men det betyder at lønposterne ligger dobbelt. Dinero siger at jeg skal slette de lønposter der kommer med over via bankfilen og beholde dem fra Danløn. Hvilket giver mening, da dem fra Danløn allerede er delt ud i underposeringer med ATP, feriepenge, nettoløn osv.

Men det stemmer stadig ikke efter jeg har gjort det. Så jeg har sikker slettet for få eller for mange posteringer, og det kan jeg simpelthen ikke gennemskue nu når de er væk.

Hvad kan jeg gøre? Hvad kan nogen evt gøre? Er der en revisor eller anden der kan logge ind og se mine posteringer og finde fejlen...?

Hilsner fra en skeløjet Birgitte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det lyder som det kunne være den fejl at du får løn ind via to poster - via danløn og via bank og via bank får du jo kun det som hæves og ikke f.eks. skyldig skat så det duer ikke - og ville jo heller ikke række til alm bogføring, da du jo sagtens kan have udestående (regninger der først betales efter 14 dg f.ske) og selv kan have sendt fakturarer som ikke er betalt men som du har tilgode. 

https://dinero.dk/find-revisor/ har masser af dinero revisorer. ER det løn så burde det ikke påvirke moms og for ikke at få moms bod ville jeg indberette det tal du kan se.
Når så fejlene er fundet så må du se om momsen nu ikke stemmer, og lave en rettelse i momsindberetning - ret let gjort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Smile

Jeg er ret sikker på at det er i forhold til lønnen ja, at jeg har dobbelt atp eller andet et par steder.

Men er det ikke ret vigtigt at kassekladden stemmer med netbanken på kroner og øre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

frkbirger:
Men er det ikke ret vigtigt at kassekladden stemmer med netbanken på kroner og øre?
jo helt klart - Banken skal hele tiden stemme - men du kan jo godt har ting som ikke går via bank - udestående ATP står jo som gæld - skat samme - du kan have regninger som du bogfører korrekt for momsen, men ikke betaler. Den slags kører jo altid uden om bank i første omgang som f.eks

Internetregning modtaget 15/6 200 kr + 50 kr moms - = udgift internet 200 kr og 50 kr på købsmoms - og modpost er jo så ikke banken, men udestående kreditorer i status

Når så du betaler så kommer banken først i spil = debet udestående kreditorer 250  og kredit bank 250 - Derfor kan man jo ikke bogføre alt bare ved hjælp af bankimport

overvej http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html hvis du føler dig usikker - men ja - få lige en online bogholder til at løbe det igennem

Du kan evt eksportere til excel - så er det ofte let at se de to kolonner debet og kredit mod hinanden og se hvilke poster der kan vinges af, og hvilke der ikke har en på modsatte side

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej skeløjede Birgitte. Jeg hjælper gerne. Se PB.

Tilmeldt 8. May 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg har fået Jørgen til at kigge på det. Ellers gør jeg som du siger med at køre den nu og rette på den anden side.

Tak for indlægget. Jeg gad virkelig godt bliver klogere på det. Jeg vil så gerne og bruger meget tid på at læse, google og se videoer om det, og så er det så frustrerende når det så alligevel spænder ben :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)