Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen løn og ingen fagforening !!!!! Hjælp !

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejde i 2 måneder og 10 dage juni juli og 10 dage i aug. Jeg havde 193 timer i juni, men fik udbetalt for 160 timer den 30 juni. I juli holdt firmaet ferie lukket i uge 28 og 29,  den 29 juli fik jeg kun løn for de dage jeg arbejde i juli + de 33 timer jeg manglede fra juni. SÅ INGEN LØN FOR FERIEN. Jeg blev fyret den 12 aug. (har da heldigvis fået job igen) Men chefen siger at jeg ikke får min løn for de 10 dage (87 timer) i aug. fordi jeg ikke har optjent ferie så de penge fra juli er for ferien og at nu er vi kvit Super Angry men har jo ikke fået løn mens jeg de holde ferie det fik jeg en andet sted fra. 

Hvad gør jeg !? har jo ingen penge til i morgen jo, er lidt i panik!

Fra Odense C
Tilmeldt 28. Mar 15
Indlæg ialt: 53
Fra  Pandas Digital ApS Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mikpp,

Det er godt nok en træls situation du er havnet i der.. Jeg ville nok prøve at kontakte en fagforening, og høre om de kan hjælpe dig, hvis du melder dig ind med det samme. Ase har hjulpet mig før, hvor en chef nægtede at jeg manglede feriepenge, hvilket de fik ordnet.

Uanset hvad så får du ikke dine penge med det samme, så hvis du står og skal betale regninger i morgen, og ingen penge har til det, så må du lave en aftale med din bank, de vil nok hjælpe med et mindre lån indtil du får din udbetaling.

Held og lykke :)

Web Programmør med erfaring indenfor linux, php, mysql, javascript og div. cms som magento, prestashop, wordpress & drupal.

Kontakt mig for et godt tilbud! :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstå dit indlæg - men mangler du løn for den periode du har holdt ferie ? Normalt skal man optjene løn under ferie, før man kan få penge i ferien. Og det virker det ikke til at du har.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler løn for de timer jeg arbejde i denne her måned. fra den 1 til den 12 (87 timer) men han mener at dem skal jeg ikke ha' da jeg jo har holdt ferie, men det giver jo ingen mening da han jo ikke har betalt min ferie det har jeg selv. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du har arbejdet i to uger og holdt ferie i to andre uger ? Så skal du da have løn for de to uger du har arbejdet. Din chef mener at det må gå lige op, så han ikke skylder dig noget ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det han mener. Kan jo ikke gøre for firmat har lukket. Forstår ikke hvorfor jeg så ikke kan få for de 2 uger jeg har arbejdet i. og nej han har ikke betalt min ferie det har jeg selv.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil også sige, at du skal kontakte den fagforening, der er "tættest på" den branche, du har arbejdet i.
Spørg om de kender firmaet (det gør de tit, når der er vrøvl med et firma) og hør, om de vil hjælpe dig.

Hvis de ikke vil, så spørg dem, hvad de vil råde dig til at gøre.

Hvor mange penge drejer det sig om?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

mikpp:

Jeg mangler løn for de timer jeg arbejde i denne her måned. fra den 1 til den 12 (87 timer) men han mener at dem skal jeg ikke ha' da jeg jo har holdt ferie, men det giver jo ingen mening da han jo ikke har betalt min ferie det har jeg selv. 

du skal selv betale din ferie. Det er ikke arbejdsgiver der betaler den - han indbetaler derimod ferie penge for den tid du har arbejdet - som så danner grundlag for ferien næste år. Du har ikke betalt ferie i et nyt job

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

mikpp:

Jeg mangler løn for de timer jeg arbejde i denne her måned. fra den 1 til den 12 (87 timer) men han mener at dem skal jeg ikke ha' da jeg jo har holdt ferie, men det giver jo ingen mening da han jo ikke har betalt min ferie det har jeg selv. 

du skal selv betale din ferie. Det er ikke arbejdsgiver der betaler den - han indbetaler derimod ferie penge for den tid du har arbejdet - som så danner grundlag for ferien næste år. Du har ikke betalt ferie i et nyt job

vh John Hannover

 

John, det har han vist også gjort!

Det går lidt for hurtigt nogen gange med at besvare!

Tilmeldt 30. Aug 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det har jeg jo også selv betalt, men det er jo ikke det jeg ville have, jeg ville jo bare have min løn for aug. 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)