Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagespeed - Optimering af Prestashop webshop

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er rigtig mange ting du stadig kan gøre på den side, desværre har jeg ikke lige en guide ved hånden.

1. Du kan kombinere dine css filer så siden kun har 1 css fil: https://varvy.com/pagespeed/combine-external-css.html

2. Du kan gen-komprimere dine billeder via kraken.io så de fylder 50% mindre. Ca. 1 point per billeder der fylder for meget.

3. Du kan minimere css ved at komprimere det med f.eks. uglifycss

4. Hvis du ikke har for meget css kan det loades inline i header så du helt undgår at hente ekstra css filer ned. Evt. load det vigtigste inline og resten asynkront i bunden.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det ser nu ikke ud til at dine css der trækker mest det er din facebook og google analycis det ser ud til også trække meget og du har et scripts der siger 6 timer det ser ud også trække meget , disse ting vil jeg kigge meget på og dine billeder 

jeg bruger ikke plug in men google tjeneste til at få koderne der gør siden hurtigere det virker måske også i prestashop tror jeg burde det  , det er jo også php så det burde virke at sætte koden i widget https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin og klik over i iframe den trækker mindst pagescore 

billederne kan optimere en del det vinder du også meget ved har du brugt https://kraken.io/ ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

 

Har forsøgt mig lidt - blandt andet ved at downloade de tools som Google selv foreslår. Det hjalp på scoren, men "ødelagde" forsiden, hvorfor jeg var nødt til at nulstille det hele.

 

Skulle der være en, der evt. mod betaling kunne guide mig igennem et pa af punkterne jf. pagespeed? Er stadig på 82/100 og kunne god tænke mig at lande på 90+ (grøn score).

 

Jeg har optimeret billeder.

 

Mvh.

 

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Page speed insights vil altid sige JS og CSS med mindre du fjerner alt JS, CSS og billeder.

At begynde at kode i temaet er spild af penge og tid.....
Det er meget bedre at købe et tema hvor udvikleren har tænkt på dette helt fra starten.
De temaer findes faktisk.
Har forsøgt så tro mig Smile
Hvis du vil have virkelig speed på din shop handler det om server hardware og software.
Til mine kunder er jeg nede på en loadtid på under 30 ms per side med standard tema i prestashop.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 163
Fra  Techstore Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Vil mene du skal se lidt bort fra din score.
Ser ud som om du ligger i den gode ende pt.
Hvis man skal have perfekt optimeret sin side, vil man som oftest gå på kompromis med bruger venligheden.
Som du selv oplever bliver din forside ødelagt. Det vigtigste, er en god og nem oplevelse af din side for kunder. Så pas på med at please Google.
Selv firmaer der optimere har ikke alle punkter optimeret på deres HP.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Gammel artikel men gælder stadig, da scoren ikke er blevet meget forbedret:

http://blog.catchpoint.com/2011/12/27/biggest_misconception_about_google_page_speed/

Optimer hvad der giver bedre hastighed, ikke hvad der giver bedre score :-)

Godt eksempel: Bruger du et CDN eller en webserver med http2 support kan det anbefales ikke at samle css og javascript filer - fordi din data stream bedre kan udnytte flere filer end én stor, så det vil gøre dine filer bliver hurtigere hentet, og din rendering starter tidligere (aka giver bedre perceived performance).

Det vil dog give dig en dårligere score i Google Pagespeed fordi de ikke tager højde for hvad protokol du køre over.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være smart at fokusere på sideloadhastighed i stedet for PageSpeed Score. Page Speed Insights er et værktøj, der fortæller dig, hvordan den testede side kan optimeres til større hastighed, det er ikke en hastighedsmåling.

Jeg vil anbefale dig at bruge webpagetest.org til hastighedsmålinger. Få sideloadtiden ned under 2 sekunder for din målgruppe, helst under 1 sekund.

Firmaconnect.net:

Page speed insights vil altid sige JS og CSS med mindre du fjerner alt JS, CSS og billeder.

Nej.

Firmaconnect.net:

Hvis du vil have virkelig speed på din shop handler det om server hardware og software.

Nej, ved hastighedsoptimering hentes der typisk 80% i front-end og kun 20% i back-end. Det er vigtigt at gøre sig klart, fordi man ellers kommer til at fokusere på sin server og hosting i stedet for sin front-end, hvor der typisk er mest at hente. Undtaget er selvfølgelig hvis serveren eller hostingen er umådelig langsom.

Firmaconnect.net:

Til mine kunder er jeg nede på en loadtid på under 30 ms per side med standard tema i prestashop.

Du leverer uden tvivl rasende hurtige websites til dine kunder, men nok ikke med en sideloadtid på under 30 ms.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:

Firmaconnect.net:

Page speed insights vil altid sige JS og CSS med mindre du fjerner alt JS, CSS og billeder.

Nej.

Firmaconnect.net:

Hvis du vil have virkelig speed på din shop handler det om server hardware og software.

Nej, ved hastighedsoptimering hentes der typisk 80% i front-end og kun 20% i back-end. Det er vigtigt at gøre sig klart, fordi man ellers kommer til at fokusere på sin server og hosting i stedet for sin front-end, hvor der typisk er mest at hente. Undtaget er selvfølgelig hvis serveren eller hostingen er umådelig langsom.

Firmaconnect.net:

Til mine kunder er jeg nede på en loadtid på under 30 ms per side med standard tema i prestashop.

Du leverer uden tvivl rasende hurtige websites til dine kunder, men nok ikke med en sideloadtid på under 30 ms.

1. okay, vil gerne se en side på 100%..... har du et link?

2. Så kan vi jo bare købe en billig host til 10 kr. pr måned... det trick vil jeg gerne lære, kan jeg ansætte dig til at gøre det hos mine kunder?
God løn gives....

3. Jo jeg gør... har dog også taget mig 2 år at udvikle... om du tror det eller ej Smile

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:

1. okay, vil gerne se en side på 100%..... har du et link?

2. Så kan vi jo bare købe en billig host til 10 kr. pr måned... det trick vil jeg gerne lære, kan jeg ansætte dig til at gøre det hos mine kunder?
God løn gives....
3. Jo jeg gør... har dog også taget mig 2 år at udvikle... om du tror det eller ej Smile

1. Du skriver: "Page speed insights vil altid sige JS og CSS med mindre du fjerner alt JS, CSS og billeder." Nej, det er ikke rigtigt. Hvis det du mener er, at man sjældent ser 100% PageSpeed Score og at det i øvrigt ikke er vigtigt at lande på 100%, så er det rigtigt.

2. Pointen er at man typisk får mere ud af front-end optimering end back-end optimering. Det "trick" har du hermed lært, helt uden at ansætte nogen.

3. Når du nu om lidt sender mig et link til en webside med en sideloadtid på under 30 ms og jeg måler den til 1.000 ms med webpagetest.org i en opsætning svarende til målgruppen, hvad siger du så? At du måler hastighed på en anden måde? Smile

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)