Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder man nye kunder, før konkurrenterne?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 31. May 16
Indlæg ialt: 18
Fra  It & Kamera Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg sælger overvågnings systemer og alarmsystemer til primært erhvervs kunder. Men oplever ofte at nogen af mine konkurrenter har været der før mig, og har solgt dem løsninger der mindst er 30 procent dyre end mit, selvom det er samme kvalitet. Hvad kan man gøre for at få flere kunder, og gerne fange dem inden andre når ud til dem?

Hvor finder I selv, de firmaer, I selv gerne vil købe fra? Internettet? Eller netværk? Og hvorfor gør I som I gør?

Med Venlig Hilsen

Ahmad Al - Dabagh

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ahmad

Jeg kender til din situation. Det er mig hyppigt forekommende, jeg opsøger en virksomhed, som allerede er i tæt samarbejde med min konkurrent. Hvad gør man så? Hvis du mener, du har et produkt, der er langt billigere, bedre - så klø på! Og sørg for guds skyld at gøre det overskueligt og simpelt for virksomheden at skifte fra konkurrenten til dig. Det kan godt være, at du har et bedre og billigere tilbud, men hvis det er en langhåret affære at skifte til dig, så sparer virksomhederne intet; hverken økonomisk eller mht. tid.

Ellers så må du bare være fortrøstningsfuld - der er over 300.000 forskellige CVR numre i Danmark, så mon ikke der er andre fisk i havet?
Held og lykke med din jagt efter kunder. Jeg håber, du får fat i mange!

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 31. May 16
Indlæg ialt: 18
Fra  It & Kamera Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for bidrag og trøst. Mange af mine konkurenter plejer at binde kunderne i 36 måneder, så det bliver ekstra svært at få dem til at skifte bare lige sådan. Men jeg prøver, så godt jeg kan. 

Er der en god måde at komme ud til nye kunder på? Altså udover at betale kassen for Tv og radioreklamer? Hvem har gode ideer? :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Ahmad Al - Dabach

Først engang vil jeg sige at du bør du få kigget på din hjemmeside, den loader ganske forfærdeligt langsomt, gør sig gældene på både pc, og mobil.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fitkamera.dk%2F&tab=mobile

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fitkamera.dk%2F&tab=desktop

Få dette optimeret, eller få én til det - dine kunder er væk inden din side er færdig loaded, det er et faktum idag.
Dernæst når du har bragt dette i orden, bør du tænke marketing, på tværs af kanaler (chroschannel marketing), men dit segment er højst sandsynligt at finde
på bl.a. LinkedIn, netværkB2B, og naturligvis Google Adwords.

Udover CVR udtræk er der mange andre muligheder for at "måske få en fod ind ad døren"
Én mulighed også for at få omtale, er en video pitch, vil jeg gerne lave til dig til en god Amino pris, men der er 
som sagt mange andre muligheder, story telling, lokal pressemeddelelse.

Du skal være velkommen til at kontakte mig gratis for nærmere dialog, vedr. muligheder, socialmedia marketing, permission marketing,
videopitch, leads generering, kundeopfølgning, eller andre ting som jeg evt. kan være dig behjælpelig med.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen 
Per Eckert
31 16 39 30

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 31. May 16
Indlæg ialt: 18
Fra  It & Kamera Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per. 

Tusind tak. Var godt klar over at hjemmesiden ikke er den bedste. Men havde ikke troet at den kun scoret et gennemsnit på 25 ud af 100. Så har jeg helt klart en del ting der skal arbejdes på.

Tak for gode forslag og for dit tilbud. Jeg prøver at arbejde lidt med hjemmesiden, så kan jeg eventuelt kontakte dig igen. :)

Med Venlig Hilsen

Ahmad Al - Dabagh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Super og ja du skal være mere end velkommen, tænker jeg godt kan 
give dig nogle fif osv.

God aften til dig.

Mvh. Per

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahmad Al-D.:

Tak for bidrag og trøst. Mange af mine konkurenter plejer at binde kunderne i 36 måneder, så det bliver ekstra svært at få dem til at skifte bare lige sådan. Men jeg prøver, så godt jeg kan. 

Er der en god måde at komme ud til nye kunder på? Altså udover at betale kassen for Tv og radioreklamer? Hvem har gode ideer? :)

Du har fuldstændig ret i, at det er MEGET, MEGET dyrt at køre annoncer i TV og de andre mere traditionelle medier; bl.a. også aviser osv.... Hvad med Facebook og andre sociale medier? Er du ikke en haj til annoncering på Facebook, så har du 2 muligheder:

1. Undersøg en hel masse omkring annoncering på Facebook, så du kan bygge dine egne kompetencer op og gøre det selv (den billigste)

2. Find et firma, der kan varetage din markedsføring. F.eks. Pl & Partners, der er super skarpe til annoncering på Facebook. Her får du virkelig nogle, der ved, hvad de laver, hvor du kan score en hel masse kunder gennem Facebook (den dyreste)

Desuden - hvem er din målgruppe? Så kan jeg måske hjælpe dig endnu mere med råd.

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 29
Fra  RED consulting Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ahmad, Jeg har en del kunder der har siddet i samme situation og som har svært ved at bryde igennem. For det første er det helt naturligt at du møder konkurrenter derude. Det betyder bare at det er et modent marked og at kunderne er vant til at købe den slags ydelser ind. Med andre ord er der penge i markedet og helt sikkert også plads til nye aktører. Der er mange råd jeg kunne give dig, da jeg ved noget om branchen igennem en af mine kunder. Jeg vil dog begrænse det for at gøre mit svar brugbart. Mit råd er start med netværket. Jeg forestiller mig, at du ikke har mange kunder og har brug for at få de første. Hvis det er tilfældet bør du starte med dit eget netværk. Gå gerne lidt ned i pris og sigt gerne efter lidt mindre steder såsom nystartede restauranter, cafeer, lager, værksteder og lignende. Det er vigtigt at du får dine første referencekunder og cases som du kan beskrive når du skal til at sælge udenfor dit netværk. Dit pitch er meget stærkere hvis du kan nævne en kunde som du har leveret til og som du har givet en økonomisk besparelse. 30% er en udmærket besparelse som de fleste gerne vil have, men din branche handler i høj grad om troværdighed, da man overlader sikkerheden og overvågningen til dig. Den troværdighed kan man skabe ved at tale om andre kunder og tilbyde at de kan tage en referencesamtale med din kunde for at få bekræftet din historie. Så altså start med netværket og byg dit kundefundament dér.         

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet Facebook-grupper, hvor du uden at spamme naturligvis gør folk opmærksom på dit firma og dine produkter. 

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)