Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til oprettelse af webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er i gang med at oprette en webshop på min hjemmeside og i den forbindelse opstår der en del udfordringer. Som helt nybegynder udi opstart og drift af hjemmeside har jeg bestemt meget at lære Smile

Jeg har fået selve hjemmesiden op at køre og webshoppen skal integreres heri. Jeg bruger Wordpress og har installeret Woocommerce og har oprettet en Paypal virksomhedsprofil (eller login eller hvad det hedder)

Min første udfordring er at der, på min hjemmesides adminside står følgende: "WooCommerce Gateway PayPal Express Checkout requires OpenSSL >= 1.0.1 to be installed on your server". Jeg har søgt på nettet for at blive klogere men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det betyder? Nogen der kan hjælpe mig her? Er det min netudbyder jeg skal kontakte? Eller? Og er det mon tegn på at min webhotelløsning er "for skrabet?" (jeg bruger Internet123 som udbyder)

Min anden udfordring er at Woocommerce ikke har oversat hele webshoppen til dansk og det har jeg også rodet en del med at få løst ved at downloade danske oversættelser via Filezilla til min hjemmeside. Det betyder at langt det meste er oversat, hvilket er fint, men ikke overskrifterne såsom min konto (der stadig står som My Account) og kurv (der står som Cart) osv. Måske er det en bagatel, men i mine øjne virker det sjusket og bør rettes for ikke at skræmme potentielle kunder væk, der bliver i tvivl om hjemmesidens troværdighed. 

Min tredje udfordring er at jeg skal konfigurere min Paypal løsning til mit websted og jeg har to muligheder. Her kan jeg vælge en mulighed A eller B på Paypals hjemmeside. A er samarbejde med en partner der allerede er integreret med PP og mulighed B er at oprette HTML koder. Her er jeg også virkelig lost? Jeg tænker at jeg skal vælge mulighed A fordi jeg har Woocommerce? Men det virker vel alligevel ikke før udfordring 1 er løst?

Hvorfor betaler jeg mig ikke fra at få nogen til at gøre det tekniske arbejdekunne nogle måske tænke? Jo fordi jeg er stædig som bare hulen og virkelig gerne selv vil lære at gøre det! Selvom jeg er helt med på at der er LANG vej igen før jeg har styr på det. Big Smile

Tusind tak til de af jer som kan hjælpe! Jeg ser virkelig frem til at få nogle input! ;)

Mvh. Jannie Smilow

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

I forhold til SSL: SSL er et sikkerhedscertifikat som du kan få din hostingudbyder til at tilkoble til dit domæne. Du kan læse mere om hvad SSL-certifikat er for en størrelse her: https://www.fairssl.dk/vejledninger/hvad-er-ssl-certifikater Det har intet med kvaliteten af din host at gøre, men derimod et spørgsmål om hvorvidt du kan få det tilkoblet via din host. 

Årsagen til at din betalingsudbyder beder om dette, er af sikkerhedsmæssige årsager :-) 

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge en dansk po og mo fil til oversættelsen.

Jeg har selv lavet en - du kan hente nogle på nettet, men de er ikke fuldstændige :-)

De skal placeres i wp-content/languages/plugins

Du må gerne købe mine filer, men ellers så kan du selv søge på Google efter en dansk som er mere komplet end woocommerce egne

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

Dit SSL problem relaterer til din software på serveren og det har ikke noget at gøre med dit SSL certifikat eller mangel på samme. Problemet skyldes krav fra paypal som kan konflikte med din software når din server og paypals server snakker sammen og jeg kan godt forstå at det ikke giver mening og er svært at løse på egen hånd.

Du kan gøre følgende for at løse det:

1. Opdater dit woocommerce paypal express plugin til seneste version. Det kan muligvis løse det.

2. Kontakt din hosting udbyder og få dem til at opdatere din php installation til seneste version.

Hvis din udbyder ikke kan hjælpe så kan du flytte dit site over til unoeuro som kører med de nyeste versioner mere eller mindre og forhåblig er det så ikke et problem.

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie Smilow :
Min anden udfordring er at Woocommerce ikke har oversat hele webshoppen til dansk og det har jeg også rodet en del med at få løst ved at downloade danske oversættelser via Filezilla til min hjemmeside. Det betyder at langt det meste er oversat, hvilket er fint, men ikke overskrifterne såsom min konto (der stadig står som My Account) og kurv (der står som Cart) osv. Måske er det en bagatel, men i mine øjne virker det sjusket og bør rettes for ikke at skræmme potentielle kunder væk, der bliver i tvivl om hjemmesidens troværdighed. 

Jeg tror bare at dit problem her er, at Woo har oprettet sider, der hedder 'My Account' og 'Cart'. Så hvis du går under 'Sider' kan du se disse sider og blot rette titlen på dem til dansk. Her finder du også den side, der hedder 'Checkout'. 

Så hvis resten er på dansk, er det bare dette, der skal rettes, og så er resten fint.


Mvh. Sarah Jacobsen

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikoline.

Jeg har downloaded mo og po fil og gemt dem i mapper på min hjemmeside via Filezilla så den del er der styr på, det er kun få ord der ikke er oversat og det kan jeg så læse mig til at jeg kan rette manuelt. Super.

Tak for svar.

Mvh. Jannie Smilow

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Simon for hjælpen, jeg har nu kontaktet min netudbyder og de vil da lige have 60 kroner ekstra pr. måned for at opgradere min SSL Surprise

Jeg kan se længere nede i tråden at det måske kan hjælpe at bede min netudbyder opdatere PHPen. Så er jeg spændt på hvad det koster... Wink

Mvh. Jannie Smilow

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Jeg tror at alt er opdateret, også min paypal plugin, men jeg tjekker lige. 

Jeg forsøger mig også med at få min netudbyder til at opdatere PHP til nyeste version.

Kan det være rigtigt at opdatering af SSL skal koste mere oveni hver måned? Det synes jeg måske er lige frækt nok? At betale mere for nyeste opdatering..??

Tak for hjælpen og dejligt at høre at det ikke lige var 40 cm fra skærmen at problemet var.... Smile

Mvh. Jannie Smilow

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah

Tak for det. Jeg havde tænkt tanken, men blev enig med mig selv om lige at spørge så jeg ikke laver mere bøvl. 

Mvh. Jannie Smilow

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Mit Paypal plugin er opdateret til nyeste version. Men der står følgende advarsel på min side:

Advarsel: Dette plugin er ikke blevet testet med den nuværende version af WordPress.

Kan mit wordpress tema evt. konflikte med Paypal? Eller er det opdatering af PHP som vil hjælpe tror du?

Mvh. Jannie Smilow

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)