Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have to slags kørsel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ørsted
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først tak for et vildt fedt forum. Har fundet hjælp her rigtig mange gange! :)

Jeg har et (sikkert dybt banalt) spørgsmål vedrørende kørselsfradrag.

Jeg har et forholdsvis nyt ApS som jeg selv er ansat i og får fast løn i. På mine lønsedler har jeg trukket den kørsel jeg har fra (som man nu gør).

Indtil videre har jeg haft kontorplads hjemme... Men nu har jeg lejet mig ind på en fast kontorplads et godt stykke fra min firmaadresse. Men hvis jeg sidder der 2-4 gange om ugen... Skal det så som kørsel ligesom hidtil, eller skal denne kørsel på mit skattekort (hvorved jeg således har to forskellige kørselsregnskaber?)???

Giver det mening?

Bukker og takker
Joakim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

er ikke rigtigt med på hvad du mener med, at du på dine lønsedler har trukket kørsel fra i dit ApS? Du skal da lægge den TIL dine lønsedler, som skattefri kørselsgodtgørelse og dermed kommer den med i angivelsen til skat. Det må kun ske når du samtidigt har en helt reel løn - Kørepenge for dig som ansat i ApS finder du her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

For kørsel til og fra arbejdsplads (din kontoradresse) er der tale om befordringsfradrag i stedet - og de regler har du her: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/11/befordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ørsted
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det var også håbløst formuleret af mig. Jeg har indtil nu gjort præcis som du formulerer i forhold til kørepenge... Og så kan jeg se, at det - som jeg nok tænkte - er befordringsfradrag i det øjeblik, at det er transport til en fast "pind". Dermed skal jeg vel så også have to forskellige kørselsregnskaber? ét for når jeg tager til et møde i Ebeltoft (kørepenge) og ét (befordringsfradrag) for de km jeg har frem og tilbage til en fast kontorplads?

:)

Joakim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jep det er to forskellige regnskaber - helt korrekt 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ørsted
Tilmeldt 28. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker mange gange :-)!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)