Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS regler ved engroshandel, når varer sendes fra UK?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nik:
Er det med 100 sikkerhed at der ikke er moms,

Ja. Det er omfattet af reglerne om "trekantshandel".

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Raun,

Tak for svar og det var lige præcis det vi havde brug for at vide på de øvrige punkter. Det link du kom med, var guld værd.

Mht. UK så lyder det til at vi ikke kan fakturer UK kunder uden moms, da varen faktureres fra os i DK men sendes fra vores samarbejdspartner i UK til kunden i UK.

Hvis det er udlukket at vores samarbejdspartner i UK skal fakturer vores kunde i UK direkte, skulle nogle af nedenstående punkter så være løsningen eller er det evt. andre løsninger som vi ikke har tænkt på?

1. Oprette et helt nyt UK selskab som er ejet af vores holdingselskaber i DK for at blive momsregistreret i UK, for derefter at kunne fakturer UK kunder med UK moms?

2. Oprette et datterselskab som er ejet af vores danske driftselselskab, for derefter at kunne faktrurer UK kunder med UK moms?

3. Kan man evt. nøjes med kun at blive momsregistreret i UK, for at kunne fakturer UK kunder med UK moms? - Og hvis dette er en mulighed, kan vi så få UK momsen retur, fra de fakturaer vi får fra vores UK samarbejdspartner?

Ingen af de ovenstående muligheder er ideelle, da vores drømmescenarie er at fakturer UK med EU moms som alle andre lande. Men hvis dette ikke kan lykkedes, vil vi gerne se hvilke muligheder der er nemmest, hurtigst, billigst samt mindst smertefuldt, da vi er under stort tidspres og ikke har alverdens økonomi.

På forhånd tusind tak for svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvis I oprettet et selskab I UK er der ingen problemer, men I bår nok overveje om det er bøvlet værd, for så vil blive, får I kender markedspotentialet.

Selvom det er lidt besværligt og beskosteligt, vil jeg anbefale at I får varen sendt til DK, for derefter at sende den til kunden I UK. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighed 3 er en mulighed. At lade jeres danske selskab momsregistrere i UK. Omkostningen ved dette skal holdes om imod det at varen runder Danmark. Der skal nok en vis omsætning til før det kan betale sig at lade sig momsregistrere i uk.

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varen skal skal sendes til DK fra UK for så at sende tilbage til UK igen, vil det tage ca. 5 arbejdsdage, før varen er nået frem til kunden i UK. Derudover æder det ca. 40% af vores indtjening, da vi køre med lav avance og høj volume. 

Desuden tilbyder vores UK konkurrenter next day delivery til UK kunder, hvilket får os til at stå ringer, både leveringsmæssigt og indtjeningsmæssigt.

MEN hvis mulighed 3 er muligt, som du siger, vil vi så kunne få momsen retur fra den faktura vi har fået fra vores samarbejdspartner i UK?

Du nævner at der er skal en vis omsætning til, for at det kan betale sig. Kunne du evt. uddybe hvilke omkostninger disse skulle være til og ca. hvor meget det skulle være, hvis vi tager udgangspunkt i at vi har 365 UK fakturaer om året - altså 1 UK faktura om dagen.

Hvis det er 5-15.000 årligt er det vel ok, men hvis det er væsentligt mere, så ser situationen anderledes ud.

På forhånden tak for svar.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nik:
Du nævner at der er skal en vis omsætning til, for at det kan betale sig. Kunne du evt. uddybe hvilke omkostninger disse skulle være til og ca. hvor meget det skulle være, hvis vi tager udgangspunkt i at vi har 365 UK fakturaer om året - altså 1 UK faktura om dagen.

Det har vi jo altså ingen mulighed for at svare dig på, du må ligesom selv undersøge hvad det kræver mht. myndigheder, regnskab / moms  ... osv.

Forstår slet ikke hvordan i kan tilbyde netxday levering, når endnu ikke har styr på jeres setup .  I øvrigt undre jeg mig over at englændere skulle vælge at handle hos et danske firma, som de på ingen måde kender eller er trygge ved?  håber i har taget de interkulturelle aspekter i betragtning. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

At lade sig momsregistrere i uk betyder regnskab med to momssatser og kan være udfordrende. Så kræver det uk bankkonto. Det er ret krævende i tid hovedsageligt til adm.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Så kræver det uk bankkonto

En konto i en engelsk bank er altså ikke noget man bare lige får.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)