Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR uden firma?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil forsøge at gøre det kort: Jeg har en hobby hvortil der skal bruges kemikalier, men da der i dag er strammet gevaldigt op på salg af kemi til privatpersoner er det næsten umuligt for mig at skaffe nogle af de her kemikalier - også selvom det er ting der kunne købes på håndkøb i Matas for nogle år siden. De firmaer der endelig sælger de her kemikalier kræver derfor et CVR-nummer for at jeg kan handle med dem.

Mit spørgsmål er så: Kan jeg få et CVR-nummer blot for at købe kemikalier til min hobby? Jeg har altså ikke noget firma (eller planer om at starte et), og der bliver ikke nogen fortjeneste. Kan det lade sig gøre? Er det lovligt? Er det gratis? Hvad skal jeg være opmærksom på?

Jeg er helt på bar bund her, og vil nødigt gøre noget ulovligt/forkert Confused

/Pia

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For god ordens skyld skal det måske nævnes at jeg har en kemisk uddannelse, adgang til laboratorie (selvom det egentlig ikke er nødvendigt) og det altså ikke er noget farligt/ulovligt jeg laver... Bare så folk ikke tror jeg står og fjumrer nede i en kælder med hjemmelavede kanonslag/metamfetamin/atomvåben Confused

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg mene at du kan oprette en såkaldt Hobbyvirksomhed til formålet.
Se evt. her: http://www.startupsvar.dk/registrering-af-virksomhed nederst under Hobbyvirksomhed
Vær opmærksom på at du IKKE skal tilmelde momsregistrering.

Det er muligt at der er lovmæssige finurligheder som jeg ikke kender til som vil gøre at mit svar er forkert, men hvis det er tilfældet kan registreringen afmeldes igen. Så længe der ikke er lavet noget vedrørende moms og du ikke har solgt (tjent) noget på det vil det så vidt jeg kan se ikke have hverken betydning eller konsekvenser.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må stadigt ikke registrere CVR hvis ikke der er for at drive noget erhvervsmæssigt - som der står i dit link Hvis du laver hobbyprægede virksomhedsaktiviteter, dvs. at du køber eller producerer noget, du sælger videre til kunder, og din omsætning er under 50.000 kr. om året, behøver du ikke at registrere din aktivitet.

Om man "opdages" og om der sker noget - er en anden sag - men man må ikke registrere CVR bare for at kunne købe noget privat der kræver CVR

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Den enkle løsning må være at registrere et "personligt ejet mindre virksomhed". Der er nogle som skulle være til hindring for at oprette et sådant.

enig men check lige, at leverandøren ikke vil have det er en momsregistret - for der findes faktisk leverandører der har det punkt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var netop også det der var min originale tanke. Men nu er jeg så faldet over denne her side: http://ivaerksaetter-tips.blogspot.dk/2015/05/personligt-ejet-mindre-virksomhed-pmv.html, hvor de skriver:

"Hvilke krav er der?

* Virksomheden skal drives erhvervsmæssigt. (indtjening for øje, ikke en hobby virksomhed)"

PMV er vel ude af billedet. Og som jeg forstår det, får jeg ikke noget CVR-nummer hvis jeg 'bare' opretter en hobbyvirksomhed, vel? I så fald får jeg jo så heller ikke meget ud af det.

Det kan godt være jeg skal glemme tanken om et CVR-nummer, og bare bestille tingene i udlandet hvor de er mere eller mindre ligeglade... Så er det bare hvad der sker hvis jeg bliver taget i tolden Skype-Speechless.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det stemmer jo i alle fald med min opfattelse, at for at få CVR skal det have et erhversmæssigt formål - indtjening - men jeg har svært ved at se der sker noget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia

Jeg kan måske hjælpe dig, lad mig høre hvad det er for kemikalier du skal bruge?  

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jamen, egentlig mangler jeg 'bare' 1 liter 99-100% eddikesyre (også kaldet iseddike) og Trypsin + nogle farvestoffer. Trypsinen og farvestofferne regner jeg dog med at jeg bestiller hjem fra USA.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)