Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andelsbolig Køb - Penge under bordet

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne Jeg bestemt også - men så bliver lejligheden aldrig min, og sælger bliver selvfølgelig "straffet." Hvilket burde være i sin rette grund. 
MEN Jeg har søgt lejlighed i årtier, og nu er den perfekte lejlighed endelig kommet. 

Jeg kan altid tage fat i bestyrelsen bagefter, men så skal Jeg have bevis på, at Jeg har betalt pengene under bordet. 

Med Venlig Hilsen
:-)

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Jeg ved at jeg betaler alt for meget, især når de 120.000 er for inventaret. 
 Men Jeg har søgt i lang tid, og hver gang er jeg blevet spurgt, hvad Jeg så vil give af bud for div. møbler osv. 
Derfor ser Jeg mig nødsaget til at betale under bordet, hvis jeg overhovedet skal få en andelshandel til at gå igennem. 

Jeg ville ønske at det kunne være anderledes. Men denne lejlighed er SÅ attraktiv og passer perfekt til min hverdag. 

Med venlig hilsen
:-) 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder næsten som om at det er en af de få regulerede ejendomme som kbh. kommune ydede støtte til for mange år siden, og derfor ikke kan stige.

I min verden, kan du enten hive fat i bestyrelsesformanden og klage din nød, eller bide i det sure æble. At indgå en aftale vel vidende at du vil bryde den, er i mine øjne mere amoralsk end hvad sælger har gang i.

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er bestemt steget (ca. 3x så meget) - Den har bare været meget billig for 3 år siden. 
 HVIS jeg bliver valgt som køber (Svar inden for denne uge), så tror jeg at jeg vælger at bide i det sure æble. 350.000 er stadig "billigt" for en 3V 70m2 på Amagerbro. 

Har bestemt tænkt over at det er amoralsk - Men under alle omstændigheder er det IKKE ulovligt, men fuldt ud legalt ift. sælgers ulovlige handel, som kan resultere i 4 måneders fængsel. Hvis jeg vælger at tage sagen op. 

Så er det amoralsk at tage kampen op mod andelshandel med sorte-penge eller at melde personen, som prøver at gennemføre sådan en handel, velvidende at det er ulovligt? 

Den er lige til Mads og Monopolet. 

Med Venlig Hilsen
:-) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er både umoralsk og ulovligt hvis du laver samme nummer hvis du vil sælge den for at få pengene hjem igen.

Men der må være bevis på prisen (andelsbevis?) samt din overførsel som skal ske i banken?

Med det i hånden så bør det være en smal sag at tage den til retten

Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha Jeg har bestemt ikke tænkt mig at gøre samme nummer, når jeg sælger. Håber den er steget i værdi, på de år jeg skal bruge lejligheden, så no worries der ;-) 

Ja - Problemet er at disse "ekstra" penge nok ikke komme til at indgå som en del af kontrakten - Og er også i tvivl hvorvidt der kommer overførsels udtog på det. 
 Det skal nok være cool cash - Men må tage det op, hvis jeg bliver valgt som køber. 


Tilmeldt 26. Aug 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I min andelsforening går alle pengene i et køb gennem bestyrelsen, så det undrer mig altid meget hvordan folk tør at snyde med penge under bordet. Jeg ville da som bestyrelsesmedlem undre mig meget hvis jeg så at sælger havde sat møbler på til 120.000 kr... Så dyre møbler har jeg i hvert fald ikke. Det er så bare ærgerligt at der ikke er nogle skrappere regler - enten kræve kvitteringer eller få en vurderingsmand ud så de beløb ikke bare tages ud af den blå luft. Men det hjælper dig selvfølgelig ikke meget nu.

Jeg må indrømme at jeg ikke køber det med det amoralske - sælger løber jo selv den risiko ved at snyde, så den er han efter min mening selv ude om. Eller også er jeg bare blevet desensibiliseret efter selv at have prøvet det Københavnske boligmarked.

Noget helt andet er om du har snakket med banken? Ofte vil banker ikke låne til forbedringer og møbler/penge under bordet, så der er risiko for at du ender med at skulle ud og låne de penge et andet sted/som forbrugslån. Bare du lige er obs på det. - Medmindre du bare har 120.000 kr liggende, så er det selvfølgelig ikke noget problem :)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas1974:

I min verden, kan du enten hive fat i bestyrelsesformanden og klage din nød, eller bide i det sure æble. At indgå en aftale vel vidende at du vil bryde den, er i mine øjne mere amoralsk end hvad sælger har gang i.

Nu er det ikke fordi jeg skal være moralens store vogter, men jeg bryder mig godt nok heller ikke om det her, med at indgå en handel med penge under bordet, for så dagen efter at hive modparten i retten. Går du først med til handlen, er du jo ikke bedre end sælger.

Dit eks. svarer vel til en køber af hælervare, der efter handlen angiver sælgeren for hæleri. Hvilket i min verden også at helt forkert, da der skal to til tango.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Nu er det ikke fordi jeg skal være moralens store vogter, men jeg bryder mig godt nok heller ikke om det her, med at indgå en handel med penge under bordet, for så dagen efter at hive modparten i retten. Går du først med til handlen, er du jo ikke bedre end sælger.

Dit eks. svarer vel til en køber af hælervare, der efter handlen angiver sælgeren for hæleri. Hvilket i min verden også at helt forkert, da der skal to til tango.

Der skal jo beviser på bordet for ellers vil det være ord mod ord.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

AndelsSvend94

Hvad med at du kontakter en advokat med special I andelsboliger, her vil du kunne få den fornødne rådgivning om hvordan du skal forholde dig til kravet om sorte penge.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)