Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med SKAT efter konkurs

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og hvordan har du faktureret din kunde. Med moms?

Det er problematisk at påbegynde momspligtig aktivitet, før dine registreringer er på plads, og det kan SKAT også være opmærksomme på!

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for kommentarer igen.

John: Ja det er korrekt at det er alene selskabsskat og AM/Askat der er i spil. Det er korrekt at det nye selskab ikke er momsregistreret. Det er en fejl og den bliver rettet. Det betyder så at moms også kommer i spil.

arguins: Ja jeg har naturligvis faktureret min kunde med moms, det er en fejl fra min side at selskabet ikke er momsregistreret noget jeg meget gerne vil have lavet om på VIRK, men som jeg naturligvis ikke kan lave om lige på stående fod før jeg har fået en afklaring med SKAT. Det er en beklagelig fejl, forretningsplan, budget og alt andet indeholder moms, så selvfølgelig skal virksomheden betale moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja en sag er at man jo kan glemme momsregistrering der ligger for sig ved IVS men værre er nok her - uden jeg er sikker, at du slet ikke får momsregistrering før du har garanteret momsen - og dermed at din faktura med moms jo, for at sige det pænt, er noget tvivlsom
Du kan jo godt lige vente med at tale med kunden til du har afklaring, men det haster jo, når du har en faktura med moms ude, og ingen momsregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Ja en sag er at man jo kan glemme momsregistrering der ligger for sig ved IVS men værre er nok her - uden jeg er sikker, at du slet ikke får momsregistrering før du har garanteret momsen - og dermed at din faktura med moms jo, for at sige det pænt, er noget tvivlsom
Du kan jo godt lige vente med at tale med kunden til du har afklaring, men det haster jo, når du har en faktura med moms ude, og ingen momsregistrering

vh John Hannover

Enig, og også uheldigt at dette er sket og oplyst samtidigt med at du forsøger at forhandle din sikkerhedsstillelse overfor SKAT.

Du bør måske alliere dig med en revisor/advokat for at få denne sag klaret, også for at undgå at der laves flere fodfejl (disse sker, men lige i denne situation er den særdeles uheldig)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

John: enig det er en rigtig træls fodfejl. Men når vi nu taler om fodfejl hvordan kan SKAT så vurdere at jeg skal stille sikkerhed for 60.000.- kroner alene på AM bidrag, A skat og selskabsskat når selskabet netop ikke er momsregistreret. Når selskabet ikke er momsregistreret må det jo ikke omsætte for mere end 50.000 om året ?

Selvom de 50.000 alle bliver overskuddet i selskabet på året (12 måneder) tager skat´s beregning udgangspunkt i en 3 måneders periode og kan således maksimalt være 50.000 / 12 x 3 = 12.500.- kroner..

Skal lige have en snak mere med dem på Tirsdag så må vi se hvad der kommer ud af det. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uldal, i stedet for en snak, så giv dem noget dokumentation for hvorledes budgetterne ser ud i din nye virksomhed.

Det er lettere at komme igennem med tørre tal, fremfor at forsøge at snakke dem i den rigtige retning.

Forvent dog at blive afkrævet sikkerhed for 1 kvartals afgifter etc jf budgetterne.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

arguins:

Uldal, i stedet for en snak, så giv dem noget dokumentation for hvorledes budgetterne ser ud i din nye virksomhed.

Det er lettere at komme igennem med tørre tal, fremfor at forsøge at snakke dem i den rigtige retning.

Forvent dog at blive afkrævet sikkerhed for 1 kvartals afgifter etc jf budgetterne.

Jamen det har jeg skam også tænkt mig, jeg har faktisk listet de ting op i min mail til sagsbehandleren som jeg sendte tidligere i dag. I den forbindelse skrev jeg også at jeg meget gerne ville have et personligt møde med hende hvor jeg kan medbringe forretningsplan, budgetter samt dokumentation for den gamle konkurs, referater af generalforsamlinger, møde med advisory boards og advokater op til den endelige konkursbegæring (som jeg iøvrigt selv foretog) for på den måde at dokumentere at den gamle konkurs ikke alene var et spørgsmål om dårlig virksomhedsdrift fra min side, men i høj grad en direkte konsekvens af et tab hos 3 part. 

Jeg regner med at tage snakken med sagsbehandleren hos SKAT igen på tirsdag (hun har fri mandag) og så kan jeg forhåbentlig komme lidt nærmere på en fornuftig løsning. Jeg er 100% indstillet på at skulle stille en form for sikkerhed, og jeg er også 100% indstillet på andre tiltag der kan tilfredsstille SKAT. Der var en der nævnte tilbud om at betale moms månedsvis f.eks, og det må jo siges også at have en signalværdi i sig selv.

Jeg vil lige vende tilbage når jeg er kommet lidt nærmere en løsning :)

Tak for jeres kommentarer indtil videre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har (heldigvis) ikke personlig erfaring på området og ikke rådgiver heller MEN - jeg tror altså IKKE du får det mindste ud af dokumentation for uskyldighed i konkursen der startede dette. Det TROR jeg faktisk er fejl taktik og tabt tid på mødet

Det du skal fokusere helt og alene på, er budgetter for virksomheden - AM skat og selskabsskat hvis de har angivet de 60.000 på den basis OG moms for ET kvartal.

Fokuser - og det er derfor jeg råder til at tage en revisor med ind over hvad der skal tales om og fremlægges

Det haster, for ellers skal du ha den faktura med moms du har sendt "neutraliseret" :)

God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg har (heldigvis) ikke personlig erfaring på området og ikke rådgiver heller MEN - jeg tror altså IKKE du får det mindste ud af dokumentation for uskyldighed i konkursen der startede dette. Det TROR jeg faktisk er fejl taktik og tabt tid på mødet

Ikke enig - Det er faktisk et eksempel som SKAT selv nævner i den juridiske vejledning som eksempel på at de subjektive betingelser ikke er opfyldt. Med andre ord faktisk ikke en grund til at forlange sikkerhedsstillelse. Så det vil være dumt ikke at bruge det argument kombineret med nogle af de andre muligheder.

Iøvrigt støtter jeg tanken om at få en revisor til at nikke til budgettet. Det giver ofte en god troværdighed i forhold til SKAT.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Jeg har (heldigvis) ikke personlig erfaring på området og ikke rådgiver heller MEN - jeg tror altså IKKE du får det mindste ud af dokumentation for uskyldighed i konkursen der startede dette. Det TROR jeg faktisk er fejl taktik og tabt tid på mødet

Ikke enig - Det er faktisk et eksempel som SKAT selv nævner i den juridiske vejledning som eksempel på at de subjektive betingelser ikke er opfyldt. Med andre ord faktisk ikke en grund til at forlange sikkerhedsstillelse. Så det vil være dumt ikke at bruge det argument kombineret med nogle af de andre muligheder.

tak for rettelsen. Håber skatte"manden/damen" har tålmodighed til at høre forklaringen på uskylden (som jeg ikke tvivler på) - Jeg er bange for virkeligheden - specielt hvis man selv er følelsesladet omkring det - frem for hvis man sætter en "revisor"lignende uafhængig til at fremlægge - men jeg kan ta fejl (er sket før) så lad os høre hvordan mødet gik

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)