Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fri internet (ikke fri telefon!)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Med-iværksættere,

Jeg er en nybegynder når det står til regnskab og bogføring, men vha. Dinero har det dog indtil videre gået rigtig glimrende.

Nu har jeg så vovet mig ud på lidt dybere vand: Jeg blev opmærksom på at det internet abonnement jeg netop har købt, formentlig kunne bogføres som en udgift for virksomheden. Internettet er købt da en bredbåndsforbindelse i hjemmet er nødvendigt for mit arbejde som freelance IT-konsulent. Dog bliver internettet også brugt privat af mig og min bofælle.

Andre steder har jeg læst at "moms-delen" af fradraget så skal nedsættes med den procentdel forbindelsen bliver brugt privat - altså 50%.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan bogfører jeg det? Jeg får en faktura hver måned fra min internetudbyder - hvordan bogfører jeg den? Som én samlet årligt, eller som 12 separate?

På forhånd tusind tak for jeres hjælp. Bedste hilsner,

Jakob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak John!

Jeg ved ikke helt hvad du mener med "mellemregningen", men jeg kan godt trække halvdelen af købsmomsen fra som privat hævet - Er det så en "smutvej" til at få de rette tal på momsregnskabet?

Og skal jeg bogføre udgiften månedligt per faktura jeg modtager, eller kan jeg bogfører den én gang - som den samlede udgift?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

saebekassebil: