Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af job

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vidste ikke lige hvor jeg skulle spørge, så tænkte at der må være et par vise hoveder herinde. Jeg er pt. ansat hos et telemarketing bureau hvor der ingen overenskomst er, så jeg ved reglerne er lidt anderledes. Men der står ordret på min ansættelseskontrakt: "De første 3 måneder sker på prøve, begge parter kan opsige samarbejdet med 14 dages varsel." Jeg blev ansat 23/5 og har sagt op 22/8 med den tro at så ville jeg sige op indenfor opsigelsesperioden på de 3 måneder, og derved kun have 14 dages arbejde tilbage.

De fortæller mig så at det skal ske 14 før min prøvetid udløber, altså skulle det være sket 9/8. Er dette korrekt? Og er der en måde at blive opsagt dagsdato, uden øvrige konsekvenser?? - Og nej jeg snakker ikke tyveri eller andet mærkeligt. Men blot måske at komme lidt for sent eller lave en dårlig performance? Grunden til opsigelsen er lang og irrelevant, vil bare gerne ud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville læse 

Kongnic11:
"De første 3 måneder sker på prøve, begge parter kan opsige samarbejdet med 14 dages varsel."
. Det vil normalt efterfølges af, HEREFTER er varslet aftalt til xxx   -  som at du har helt ret. Du kan opsige 22/8 hvis du blev ansat 23/5 og så med 14 dages varsel.  Ellers skulle det have været formuleret anderledes

Det er også ren standard faktisk - de første 3 mdr kan man sige op med 14 dages varsel - Samme med funktionærlov med de første 3 mdr .- og derefter -. der skiller den også 31/x efter de 3 mdr. Det er desværre ganske standard, at mange fyres den sidste dag i måned 3, for at undgå at komme ind i den faste ansættelse - så jeg vil mene du har helt ret.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar og det er rigtigt. Hvis de mener hårdnakket at det ikke forholder sig sådan, hvad gør jeg? Kan jeg tage dem i retten? Vil helst ikke gå så langt, men er der noget man kan gøre? Og de gør brug af funktionærloven.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige checket - prøvetid -

Aftalt prøvetid i højest 3 mdr

Arbejdsgiverens opsigelsesvarsel Funktionærens opsigelsesvarsel

  14 dages varsel (varslet skal kunne indeholdes i prøvetiden) Intet varsel

 Hvis de sagde dig op, så skulle de gøre det 14 dage inden udløb, i prøvetiden har du i princip intet varsel mod dem til gengæld

Jeg vil mene du kan tage den til retten (her var det godt at være i fagforening)

Bed dem læse http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Arbejdsret/Det%20arbejdsretlige%20omraade/Ansaettelsesretlige%20love/Oversigt%20over%20love/Funktionaerloven.aspx  som dækker fint og som jeg ser det, giver dig ret når det er dig der siger op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John, det må jeg lige forelægge min chef. De har ingen overenskomst så jeg ved faktisk ikke om det giver mig nogen form for rettigheder så???

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tilføjelse til Johns korrekte betragtninger tillader jeg mig lige at referere til den altid skønne koncipistregel; den der har konciperet en aftale eller en kontrakt må tåle skadevirkning for sin retsposition, hvis det skrevne er uklart eller tvetydigt.

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Må erkende jeg ikke forstod det, kan du omformulere det? Er det godt eller skidt for mig? :P

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias:

Som tilføjelse til Johns korrekte betragtninger tillader jeg mig lige at referere til den altid skønne koncipistregel; den der har konciperet en aftale eller en kontrakt må tåle skadevirkning for sin retsposition, hvis det skrevne er uklart eller tvetydigt.

Fint med gode råd - hvis de kommer på letforståeligt dansk, og ikke på et advokat-kancellisprog!

Det er en ommer Mathias.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Fru Hartmann:

Fint med gode råd - hvis de kommer på letforståeligt dansk, og ikke på et advokat-kancellisprog!

Det er en ommer Mathias.

Ahhr så er den vidst heller ikke værre Fru Hartmann. Ja det er lidt knudret men meningen er da til at forstå...
Den der har undfanget en aftale er på røven hvis det der er nedskrevet er uklart. Var det bedre??

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Haha, jeg læste mig også frem til det på Google. Men jeg takker mange gange, har været til en endelig samtale med min chef, som "valgte" ikke at binde mig. Jeg får lov at stoppe d. 5 September som jeg også bad om, så alt er godt. Kunne nok i bedste fald undslippe de sidste dage, men er også mand for at man efterlader sine broer åbne - man ved jo aldrig hvornår man møder dem igen ;)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)