Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en separat foreningskonto 'nødvendig' for betaling af første faktura?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

Jeg er medstifter af en ny forening (med CVR-nummer) og har et spørgsmål, der der går på, hvordan vi smartest betaler vores første egentlige udgift; via en dedikeret foreningskonto eller via en af stifternes konti.

Som udgangspunkt vil vi naturligvis gerne køre organisationens og vores privatøkonomi som to adskilte størrelser, men det er ved at være oppe over med betalingen til en rådgiver, vi har anvendt her i opstartsfasen, og oprettelsen af vores foreningskonto tager endnu nogle dage.

Jeg er klar over, at der ikke som sådan er noget, der holder os tilbage fra at betale udgiften af egne lommer, men er der - eksempelvis i forhold til skattemæssige fradrag - noget smart i at vente, indtil foreningskontoen er på plads og foretage betalingen derigennem?

Al input værdsættes!

Venligst

Lockert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

I vil altid kunne betale som UDLÆG privat og så når I har jeres foreningskonto betale det private udlæg tilbage. Det I som udgangspunkt absolut ikke skal, er den modsatte vej, lade foreningskonto betale private udgifter
Med rutiner og regler i foreninger - som tilmed betaler en rådgiver som her for et eller andet - vil det ofte være meget klogt at sætte sig en time med en kyndig revisor og får direkte råd, inden man får kamp mod vedtægter eller andet rod

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, John! Vi forsøger at gå videre med det. Direkte rådgivning fra en revisor er absolut også på listen over gøremål.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)