Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto til IVS holding selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  ConSolutions ApS Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I forbindelse med, at jeg skal overtage nogle anparter i en driftsvirksomhed (et ApS), har jeg oprettet et IVS som jeg vil benytte som holding selskab til formålet.

I den forbindelse skal jeg bruge en erhvervsbankkonto (NEM-konto). Min egen bank (Lån og Spar), skal have 1500 kr. i kvartalet bare for at have kontoen åben til mig. Efter at have kontaktet nogle andre banker, hvoraf ingen af dem var interesserede i overhovedet at oprette kontoen til mig, med mindre jeg flyttede over til dem som privatkunde, står jeg nu og er en smule fortvivlet over, at jeg, som det ser ud nu, skal betale 6000 kr. årligt i gebyrer, bare for at have min konto åben.

Er der nogen af jer der kender en bank med lidt lavere gebyrer, der muligvis ville være interesserede i at oprette en konto til min virksomhed, uden at have mig som privatkunde?

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver kr. 650,00 om året.

Michael Cleverly:
Er der nogen af jer der kender en bank med lidt lavere gebyrer, der muligvis ville være interesserede i at oprette en konto til min virksomhed, uden at have mig som privatkunde?

Selvom der ikke skal lån/kassekredit til, så ser alle SAMLET på det. Men det er underligt, jeg er stødt på flere kunder, har har 2 banker!

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  ConSolutions ApS Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken bank har du?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok svært at finde en bank der ikke kræver gebyr - OG det er ofte individuelt. Det koster bankerne noget med 1700 kr om året at drive en erhvervskonto uden lån og så vil de jo nok tjene på det så 6000 kr - ja det er i den dyre ende men ikke umuligt. Du skal bare lede rundt

Man vil ofte skulle have sit personlige samme sted DOG hvis man har stærk privatøkonomi, og underskriver selvskyldnerkaution så man hæfter personligt for evt overtræk (sker i de fleste IVS osv) så kan det ske de ikke kræver begge dele sammen. Jeg har lavet en video om det her https://www.facebook.com/jhannover/videos/10154411568204787/ med det formål at øge forståelsen af hvorfor banker ikke er vilde med små kapitaler og blander det private ind - så er man mere forberedt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  ConSolutions ApS Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Tak for dit svar.
Min fortvivle bunder egentlig mest af alt blot i det faktum, at det koster jo meget for en virksomhed, der egentlig ikke har nogen reel aktivitet, mere end det bunder i forargelse. Der er ikke noget at sige til, at bankerne ikke vil have mig som kunde. Især netop fordi der er tale om en konto uden nogen videre kapital
Det forekommer mig dog stadigvæk lidt sært, at der ikke findes nogen bedre løsning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Cleverly:

Hej John. 

Tak for dit svar.
Min fortvivle bunder egentlig mest af alt blot i det faktum, at det koster jo meget for en virksomhed, der egentlig ikke har nogen reel aktivitet, mere end det bunder i forargelse. Der er ikke noget at sige til, at bankerne ikke vil have mig som kunde. Især netop fordi der er tale om en konto uden nogen videre kapital. 
Det forekommer mig dog stadigvæk lidt sært, at der ikke findes nogen bedre løsning.

jeg vil tro du kan finde banker til 2000 per år - det er bare at "jage" rundt - eller mase din egen bank ned - ud fra selvskyldner kaution som jo er ufarlig hvis du.
 ved du aldrig kommer til at trække over
Husk der er jo også lidt andre omkostninger. F.eks. er arbejdsskadeforsikring for ejer, uanset løn og uanset der er omsætning - lovpligtig i alle selskaber, også holding - nok 1800 kr per år (bod for at mangle 5.000)- og årsrapport og selskabsselvangivelse, klarer du det selv? Ellers let 5-10.000 kr. Et regnskabsprogram - ofte nok op mod 2400 kr om året (dog Dinero findes i gratis version til det helt lille regnskab) - så at drive et lille selskab, kan let koste 10.000 kr i den type omkostninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  ConSolutions ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Husk der er jo også lidt andre omkostninger. F.eks. er arbejdsskadeforsikring for ejer, uanset løn og uanset der er omsætning - lovpligtig i alle selskaber, også holding - nok 1800 kr per år (bod for at mangle 5.000)- og årsrapport og selskabsselvangivelse, klarer du det selv? Ellers let 5-10.000 kr. Et regnskabsprogram - ofte nok op mod 2400 kr om året (dog Dinero findes i gratis version til det helt lille regnskab) - så at drive et lille selskab, kan let koste 10.000 kr i den type omkostninger

vh John Hannover

Regnskab er der styr på, men jeg var ikke klar over, at jeg skulle have en arbejdsskadeforsikring, da jeg allerede har tegnet én igennem driftsselskabet hvori jeg arbejder 100% af min tid, og derfor er dækket ind. Hvor finder du hjemlen til de bestemmelser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Cleverly:
jeg var ikke klar over, at jeg skulle have en arbejdsskadeforsikring, da jeg allerede har tegnet én igennem driftsselskabet hvori jeg arbejder 100% af min tid, og derfor er dækket ind. Hvor finder du hjemlen til de bestemmelser?
Du kan læse om det her. Hvis du har en i dit drifts, så kan du formentlig få dem til at skrive dit nye holding på også - så den som den skal, dækker begge selskaber da du jo ikke kan være fuldtid i begge som du skriver

Om det koster en knast ekstra, ved jeg ikke - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html hvor styrelsens jurist også forklarer pligten

Du skal huske, at de to selskaber er to helt adskilte juridiske enheder og der for er pligten der for begge, men som skrevet, nok letløst med forsikringsselskab og begge CVR på policen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)