Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Mobiltelefoner og Bærbare Computere fra Kina.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået den gode ide at jeg gerne ville starte en webshop op her inden for nærmeste fremtid, men har indtil nu ikke kunne bestemme mig for hvilke produkter jeg gerne ville sælge.

Så kom kæresten med det råd at jeg jo bare kunne sælge mobiltelefoner og computere, da jeg jo var en nørd inden for de 2 ting. ( ja kvinder kan være kloge nogle gange).

Nu har jeg så været igang med at søge rundt omkring og simpelthen ikke kunne finde helt præcist hvor meget man skal betale i moms og hvor meget man skal betale i told?.

lad mig give et eksempel.

Vi siger at jeg køber f.eks

40 mobiltelefoner til 541usd stykket.

Fragten giver jeg ca 12$ per styk for.

40*541= 21640$

Fragt: 40*12=480$

ialt: 21940$

Lige pt står Dollaren i kurs 521.06 så det vil sige:

5,2106*21940 = 114.320,564DKK.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt her til at finde ud af hvor meget jeg betaler i told og moms osv?.

Det samme regnestykke med de bærbare, bare med pris på ca 750$ og fragt ca 50$ (fiktive priser).

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra Veflinge
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

1. hvor vil du gerne importere fra, du skriver at afregningen sker i $, dette kunne indikere et probelm vedr. parallel import.

2. jeg har en grundregel der siger 2% i told (og self. 25% i moms).

/Jens

Med Venlig hilsen Jens - Jelling.it
Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Som overskriften siger, så er det kina varerne kommer fra. Hvilket problem kan det indikere?.

2: Er det fast ifølge Told og Skat, eller bare en regel du selv har?.

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra Veflinge
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

den nøjagtige tarif ifgl. skat's web er 0% for mobiltlf og 0% for bærbare, de 2% er min egen tommelfingerregel

Problemet med mobitlf import fra Kina kan være parallel importen - er det modeller/mærker der er til salg i DK pt.?

Med Venlig hilsen Jens - Jelling.it
Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah okey på den måde. :) Må jeg spørge hvorfor du selv sætter den grundregel?.

Ja det er nogle modeller der pt er til salg i danmark. Har det nogen betydning?.

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra Veflinge
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Med Venlig hilsen Jens - Jelling.it
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 04:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal importere mobiler fra Kina, så skal det være mærker der ikke allerede sælges i Danmark. Hvis du f.ex. vil sælge den nye IPhone, så bliver Apple nok lidt sure på dig.

Nu bor jeg i Kina og jeg kan ikke se at hverken mobiler eller computere er billigere end de er i Danmark. Måske i HongKong eller Singapore, men generelt er priserne lige som i Danmark.

Dine fragt priser lyder lidt voldsomme, omkostningerne skal ned ved at sende flere ad gangen. Og køber du en mobil i Kina, tror du så der er dansk menu og ordbog? Og en bærbar købt i Kina vil jeg nok lige kontrollere en ekstra gang for licens til softwaren.  

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rynke10:

Hvis du skal importere mobiler fra Kina, så skal det være mærker der ikke allerede sælges i Danmark. Hvis du f.ex. vil sælge den nye IPhone, så bliver Apple nok lidt sure på dig.

Nu bor jeg i Kina og jeg kan ikke se at hverken mobiler eller computere er billigere end de er i Danmark. Måske i HongKong eller Singapore, men generelt er priserne lige som i Danmark.

Dine fragt priser lyder lidt voldsomme, omkostningerne skal ned ved at sende flere ad gangen. Og køber du en mobil i Kina, tror du så der er dansk menu og ordbog? Og en bærbar købt i Kina vil jeg nok lige kontrollere en ekstra gang for licens til softwaren.  

 

1: Det bliver meget svært at finde nogen mobiler der IKKE er i danmark. :) Og nej Apple har jeg bestemt ikke lyst til at lægge mig ud med, selvom de egentlig ikke har noget at have det i, med deres brok over Telekæden der sælger Iphones. De er ved at blive MS #2 :)

2: En N95 8gb kan fra kina koste omkring 2800-3100kr og kan sagtens sælges herhjemme for ca 4000kr.

3: Fragtpriserne som jeg skrev, var ikke realle priser. Det var fiktive.

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Koster en N95 3100 i Kina, så læg transport og told til først og så kommer momsen oven i. Du bliver i alle tilfælde nødt til at gøre noget ved telefonen inden du sælger den videre i Danmark, tror de færreste vil købe en telefon, selv om den er billigere, hvis der er kinesisk menu og ingen dansk stavekontrol.

Men det kan da lade sig gøre, jeg kan ikke huske hvad en N95 koster i butikken her, men jeg kan da se efter en af dagene når jeg alligevel handler.

Der er rigtig mange kinesiske mobiler, altså mærker som ingen har hørt om og de er billige. Kineserne er mest til Nokia, Motorola og Sony Eriksen, de kinesiske har sjældent ret lang tid til udløbsdato.

Fra København V
Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må meget gerne kigge efter. :)

Angående Told, så er der ingen told på mobiltelefoner . Har fundet tariffer og snakket med Told&Skat om det. Momsen udligner sig selv, da jeg er moms og import registreret. :)

Ja jeg ved godt der findes en masse kinesiske modeller som ingen har hørt om. :) og ja hehe de har desværre en kort levetid.

Har stadig ikke helt fundet ud igennem min læsning af snart hele Amino debatten , hvad der er tilladt og ikke tilladt at importere hjem til lille danmark. Der er jo snart love om og imod alt :(

Det vi gør nu, giver efterdønninger i fremtiden
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)