Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba..

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det mener jeg er fortid

Hej John

Det eksisterer stadig, og Post Danmark er godt trætte af det, da flere forsendelser ender med at koste dem penge, at behandle og bringe ud, i forhold til det beløb som den kinesiske stat betaler til PD :)

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Allan Hansen:
Har en bekendt hos ledelsen hos Post Danmark, som har fortalt at grunden til at sælgere fra Kina kan sende pakker gratis er, at staten i Kina giver støtte til små forsendelser, hvorved sælgerne ikke betaler porto eller kun et marginalt lavt beløb pr. forsendelse - derfor kan de tilbyde lave eller gratis fragtpriser på små forsendelser. Det modtager så indimellem skal finde sig i til gengæld, er en længere leveringstid, da disse forsendelser ikke bliver behandlet lige så hurtigt som andre forsendelser gør det
det mener jeg er fortid - jeg mener en lille kuvert trods alt idag koster en kineser omkring 20 kr til DK - men er ikke stensikker på beløbet. Det vil derfor være tosseri at sælge for 10 kr inkl gratis fragt vil jeg mene Smile Kan se at det findes dog - godt nok meget få - de fleste med gratis forsendelse ligger fra 149 kr og op - men der er to stk til ca 6 kr Surprise med free shipping (varer som jeg ville vurdere til at koste 1 øre stk ved køb i Kina)

vh John 

Fragt fra Kina er stadig statsstøttet, da man har ønsket at fremme eksportmuligheder i Kina - det har man faktisk haft god succes med. Hertil kommer at håndtering af pakker i Kina er så absurd stort, at det kan betale sig at have et maskineri kørende med mange pakker, fremfor at risikere volume-udsving.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Cookie - John Hannover:
det mener jeg er fortid

Hej John

Det eksisterer stadig, og Post Danmark er godt trætte af det, da flere forsendelser ender med at koste dem penge, at behandle og bringe ud, i forhold til det beløb som den kinesiske stat betaler til PD :)

Det er de uden tvivl - men de har tilsvarende monopol på internationale postforsendelser :)  Og postdk får næppe ændret noget ved UPU, da der er mange modstridende interesser. Så enten må de droppe monopolet - eller også må de tage tabet, og tjene penge på andre områder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg fastholder at monopolet på breve - også dem under 50 g faldt bort i 2011 efter EU krav https://www.180grader.dk/Politik/Post_Danmarks_mister_monopolet-gammel 

http://politiken.dk/oekonomi/virksomheder/ECE2463534/post-danmark---fra-monopol-til-overfloedig/ 

og TV2

du kan finde enkle gamle sider som stadigt kalder det monopol. Det man kan sige er, at det er et defacto monopol da der ikke er and. re der har taget tråden op (var vist en som gav op) Mener det var bladkompaniet - og det kan læses her hvor det også gøres klart, Post DK har ikke et monopol på breve i DK http://www.bureaubiz.dk/Nyheder/Artikler/2011/Uge-42/Bladkompagniet-vil-konkurrere-med-Post-Danmark-om-breve 

Derimod har de den internationale aftale, men den har intet med breve i DK at gøre. Den internationale betyder desværre, at alle lande gratis skal udbringe ankommende post fra medlemslandene og det betyder f.eks at postDK skal ud med alle breve fra Kina til det yderste hjørne og lur mig, om ikke der idag er flere breve den vej, end fra DK til Kina, hvor Kina så tilsvarende skal tage brevet ud i Kina gratis når det kommer frem til Kina

Jeg er sikker på I bare kan starte en konkurrence op mod postDK om indenlandske breve alt det i vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan fint handle på Alibaba det har jeg gjort mange gange. Jeg har dog altid købt den samme varer fra Aliexpress først. Derved kan jeg tjekker kvaliteten. På Alibaba skal du næsten altid køber en større mængde før du får en ok pris.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)