Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg var inde på Alibaba og kigge hvad det var for noget. Jeg har handlet en del på eBay, men aldrig på alibaba. 
Men når man fx bestiller 30 bluetooth højtalere, hvorfor er det så man selv kan ''bestemmer'' hvad en enhed skal koste, det virker underligt? 

Den står til 20 USD, men det virker også lidt urealistisk, når man fx kan få den på eBay til 10 USD

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Basalt set så er der ikke en handel før sælger har godkendt det - og du handler med Kineserne typisk... Så husk lang leveringstid, dyr fragt, told - og stor chance for kopivarer

Du får det typisk kun billigt når du tager større partier hjem.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har også været lidt på Alibaba bare for at kigge rundt og forespørge lidt.
Jeg vil sige at der er flere som er gode til at vende hurtigt tilbage, flere som gerne vil sælge dig ting.

Jeg vil sige at det ikke kan betale sig, fordi fragten er så dyr. Så skal du i hvert fald bestille meget. 
F.eks. Jeg prøvede at høre hvad de skulle have for et par sko. 10$ fragten skulle så være 35$... Så ja.. :)

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere på Alibaba, men på eBay fx, der har største delen af sælgerne gratis fragt. Er dette ikke tilfældet på Alibaba? 

Ja, Told den er straks værre, hvad er det man skal regner med der kommer oven i prisen når Told er lagt til? 
Og er det sikkert at det bliver fortoldet, der er vel noget som de ikke fanger, eller hvordan forgår det? 

Jeg har hvert fald igen bestilt en del fra eBay, også ting som kostede over 80 kr, og jeg har været så heldig ikke at betale told endnu. 

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Prøv Aliexpress, det ligner Ebay, med lave priser og mangegange fri fragt. http://www.aliexpress.com/

Tilmeldt 22. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim Bødker.

De gange jeg har handlet på Alibaba.com - har alle mine køb været med fri fragt, så jeg ved ikke lige hvad de to andre snakker om, omkring dyr fragt. Det handler alt sammen om, at finde en pålidelig og god leverandør. Gå altid efter "gold members" og gerne dem, som har været gold member i mindst 3 år (det er min fingerregel). Men når det så er sagt, er det rigtigt at fragten godt kan tage en 3 ugers tid. -men hvis ikke det haster, er det jo underordnet. Jeg bestilte engang en enkelt vare, som var en powerbank, hvilket tog 2 uger at få tilsendt, men til den pris jeg betalte for på alibaba. Jeg gav alt i alt 98 kr. for varen, som står til 420 kr. på de danske webshops. :)

Har du god erfaring med import og salg her i DK?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

spr:

Hej Kim,

Prøv Aliexpress, det ligner Ebay, med lave priser og mangegange fri fragt. http://www.aliexpress.com/

bare husk, at selv ikke kinesere foræret fragten. Når noget til 80 kr er med fri fragt - så kan du være overbevist om, at en producent har solgt det til en gtossist på aliexpress for 5-10 kr -og det koster så det som fragten koster og fortjeneste til alibaba personen - og dermed måske 80 kr så kvalitet og værdi er jo ikke voldsom Big Smile

Det kan være OK at øve sig på, men danner ikke grobund for væsentlig indtægt desværre :) Husk importregistrering 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vrøvler i altså...

Alibaba er et sted for grossister, og forhandlerne sender derfor alle varer med deres sædvanlige speditør som er gearet til at hente hele paller. Når I køber enkelt varer og de sendes med fragtmand er det da klart det bliver dyrt!

Alibaba ejer et sted der hedder aliexpress.com der er beregnet til at handle med enkelt varer og som sender sine varer med China post og China air eller Hong Kong air. Her koster det fra ca. 20 kr. at sende en pakke fra Kina til slutbrugeren i Danmark!!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

For at besvare det med den gratis fragt fra sælgere på ebay, så drejer det sig formenlig tit om forsendelser der kan sendes i en boblekuvert eller lille pakke? Har en bekendt hos ledelsen hos Post Danmark, som har fortalt at grunden til at sælgere fra Kina kan sende pakker gratis er, at staten i Kina giver støtte til små forsendelser, hvorved sælgerne ikke betaler porto eller kun et marginalt lavt beløb pr. forsendelse - derfor kan de tilbyde lave eller gratis fragtpriser på små forsendelser. Det modtager så indimellem skal finde sig i til gengæld, er en længere leveringstid, da disse forsendelser ikke bliver behandlet lige så hurtigt som andre forsendelser gør det. Men derfor kan man på ebay købe noget til kr. 10 og få det tilsendt gratis.

Man kunne så ønske at det var på samme måde med forsendelser af paller eller større pakker, men dertil er vi dog ikke kommet endnu. Det er min erfaring at skal man have noget sendt fra Kina eller eksempelvis Indien til DK, så er prisen markant lavere hvis man kan købe varer, der samlet udgør mindst 1 CBM, altså kubikmeter. Er det så mobilladere, så er det selvfølgelig utrolig mange, men er det møbler, så skal der ikke mange til.

Jeg har eksempelvis givet USD 300 i fragt for 3 pakker, der ikke fyldte 1 CBM. Samtidig har jeg givet USD 180 for 1 forsendelse der var over 1 CBM, så der er markant forskel. Nogle gange kan det faktisk betale sig, at bestille flere varer og opnå lavere fragtpris og enhedspris, end det kan at købe få varer og betale dyrere fragt. Det kan være lidt af et spil, men brug noget tid på at undersøge de forskellige muligheder, indhent selv tilbud og sammenlign med hvad leverandøren oplyser de har fået af tilbud fra deres forwarder.

Kan eksempelvis også sige, at en 20 fods container kan fås for USD 500 - 1000, men afhængig af hvilken leverandør der er tale om, så kan man hænde at skulle betale samme pris for få pakkeforsendelser. Nogle leverandører lægger også lidt profit på prisen de oplyser fra deres forwarder, således de også tjener penge der, men det er værst fra kinesiske leverandører.

Som sagt, det er et spil og en labyrint, så undersøg tingene før du bare accepterer noget - det går i sidste ende kun ud over dig selv og dine kostpriser = salgspriser, hvis du blot accepterer deres tilbud :)

Al mulig held og lykke med projektet

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Har en bekendt hos ledelsen hos Post Danmark, som har fortalt at grunden til at sælgere fra Kina kan sende pakker gratis er, at staten i Kina giver støtte til små forsendelser, hvorved sælgerne ikke betaler porto eller kun et marginalt lavt beløb pr. forsendelse - derfor kan de tilbyde lave eller gratis fragtpriser på små forsendelser. Det modtager så indimellem skal finde sig i til gengæld, er en længere leveringstid, da disse forsendelser ikke bliver behandlet lige så hurtigt som andre forsendelser gør det
det mener jeg er fortid - jeg mener en lille kuvert trods alt idag koster en kineser omkring 20 kr til DK - men er ikke stensikker på beløbet. Det vil derfor være tosseri at sælge for 10 kr inkl gratis fragt vil jeg mene Smile Kan se at det findes dog - godt nok meget få - de fleste med gratis forsendelse ligger fra 149 kr og op - men der er to stk til ca 6 kr Surprise med free shipping (varer som jeg ville vurdere til at koste 1 øre stk ved køb i Kina)

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)