Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsamling af ting til eksport til Afrika

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Fra  InnoBenin Invest Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Nogen som har nogen gode ideer om hvordan vi skaffer ting til Afrika. (Udover sådan som vi gør i forvejen)

Vi søger:

  • TV fladskærme
  • fladskærme til computere
  • bærbare computere
  • stationære computere
  • samt andet elektronik,
  • køl- og fryseskabe
  • kummefrysere
  • gaskomfurer
  • tøj og sko (gerne i sække)

Vi fylder containere op, som eksporteres. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sælger I det i Afrika, eller donerer I det gennem en organisation?

VH Hans

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Fra  InnoBenin Invest Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Sælger I det i Afrika, eller donerer I det gennem en organisation?

VH Hans

Hej Hans, 

Vi arbejder på kommercielt grundlag. Der er mange omkostninger i etableringen af projektet der skal dækkes, både i Danmark og i Afrika. Men vi samarbejder også med NGO'er i Afrika hvortil vi donerer visse effekter.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkursauktioner

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Fra  InnoBenin Invest Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

Konkursauktioner

Hej Jacob,

Det du mener er at opkøbe konkurser og videresælge i Afrika. Er det korrekt forstået?
JA det kan være en udmærket forretning. 

Vi indsamler og driver en anderledes forretning. 
I Danmark smider vi i gennemsnit 72.000 tons elektronik (hvor størstedelen virker)
Det jeg mener med at skaffe ting, er hvordan vi kan få adgang til disse apparater inden de ryger på genbrugspladser eller i storskrald.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så må i jo enten købe dem af folk eller tilbyde at afhente folks elektronik skrot

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Fra  InnoBenin Invest Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

Jamen så må i jo enten købe dem af folk eller tilbyde at afhente folks elektronik skrot

Hej Sunbao,

Vi indsamler kun, ingen opkøb. 
Ja det gør vi også, afhenter folks elektronik skrot. 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i allerede sendt en container af sted, har i erfaringen?

jeg spørger da jeg selv lige har undersøgt lidt af det samme med en container af brugte varer til Madagascar og konklusionen var det kunne ikke svare sig kommercielt. Altså der er ikke penge at tjene. Dog skal det nævnes at jeg undersøgte møbler som varegruppe. 

Der er flere faldgrupper i skal være opmærksom på.

1. Fragt udgift. Fragt udgiften for en 20 fod koster til Madagascar ca 3500 euro. De penge skal tjenes ind.

2. Import told og skat. På Madagascar er der henholdvis 20% importtold og 20% skat (Moms) Er i virksomheds registre og momsen kan trækkes fra. 

Jeg undersøgte muligheden da jeg havde mulighed for at importere import og afgiftfrit og droppede ideen alligevel. Den mængde varer der kan være i en 20 fod, sofaer, skabe etc er begrænser i forhold til fragt udgiften. Og her taler vi køb af sofaer og lign til næsten ingen penge gennem konkurs aktioner. 

Selvfølgelig fylder elektronik mindre, men har og så lidt på fornemmelsen at denne varegruppe bliver takseret højere end med 20%. Ved det ikke.

og pas på med værdisættelse af varer, sætter i en fiktiv pris som tolden finder for lav kan de gå ind og værdisætte højere. Afrika er stadig, på alle offentlige niveauer, meget korrupt og dem der tjener penge på import har en fætter eller god ven i tolden som betales for varerslipper let igennem.

2. Afsætning. Hvem skal afsætte varer. Har i en fast afsætningskanal der tager en fuld 20 fod eller skal i selv ud og afsætte disse varer? Så frem i selv skal ud og afsætte varer håber jeg i er bekendt med Afrikansk kultur. Ellers kan i risikere at komme til at betale dyre lærepenge. 

Jeg synes projektet lyder spændende i og med tanken har passeret. Der er kæmpe behov for brugte varer i Afrika - nærmest alt, og brugt varer har høj værdi. 

Jeg vil meget gerne høre mere så frem i kommer videre med projektet, i er altid velkommen til at spørge til råds.

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 16
Indlæg ialt: 5
Fra  InnoBenin Invest Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Westh:

Har i allerede sendt en container af sted, har i erfaringen?

jeg spørger da jeg selv lige har undersøgt lidt af det samme med en container af brugte varer til Madagascar og konklusionen var det kunne ikke svare sig kommercielt. Altså der er ikke penge at tjene. Dog skal det nævnes at jeg undersøgte møbler som varegruppe. 

Der er flere faldgrupper i skal være opmærksom på.

1. Fragt udgift. Fragt udgiften for en 20 fod koster til Madagascar ca 3500 euro. De penge skal tjenes ind.

2. Import told og skat. På Madagascar er der henholdvis 20% importtold og 20% skat (Moms) Er i virksomheds registre og momsen kan trækkes fra. 

Jeg undersøgte muligheden da jeg havde mulighed for at importere import og afgiftfrit og droppede ideen alligevel. Den mængde varer der kan være i en 20 fod, sofaer, skabe etc er begrænser i forhold til fragt udgiften. Og her taler vi køb af sofaer og lign til næsten ingen penge gennem konkurs aktioner. 

Selvfølgelig fylder elektronik mindre, men har og så lidt på fornemmelsen at denne varegruppe bliver takseret højere end med 20%. Ved det ikke.

og pas på med værdisættelse af varer, sætter i en fiktiv pris som tolden finder for lav kan de gå ind og værdisætte højere. Afrika er stadig, på alle offentlige niveauer, meget korrupt og dem der tjener penge på import har en fætter eller god ven i tolden som betales for varerslipper let igennem.

2. Afsætning. Hvem skal afsætte varer. Har i en fast afsætningskanal der tager en fuld 20 fod eller skal i selv ud og afsætte disse varer? Så frem i selv skal ud og afsætte varer håber jeg i er bekendt med Afrikansk kultur. Ellers kan i risikere at komme til at betale dyre lærepenge. 

Jeg synes projektet lyder spændende i og med tanken har passeret. Der er kæmpe behov for brugte varer i Afrika - nærmest alt, og brugt varer har høj værdi. 

Jeg vil meget gerne høre mere så frem i kommer videre med projektet, i er altid velkommen til at spørge til råds.

Mvh Mikkel

Hej Mikkel, 

Tak for det :)  
Den første container er afsted og på vej, den lander den 17 september, vi pakker endnu en container og sender afsted inden den første lander. Så tager jeg derned og tager imod både container 1 den 17 september og container 2, 4-5 uger efter.

Det er forholdsvis nyt for os. Vi får erfaringen igennem disse 2 containere. Dog har jeg familie som eksportere til Afrika fra rundt omkring i verden, både fra USA, EUROPA og ASIEN.
Der er netop derfor det har været oplagt for mig at starte med dette fra Danmark, og er også blevet opfordret til det igennem en årrække. Så NU skulle det ske. 
Det er 40" HC - vi pakker i. Så der er plads til RIGTIG RIGTIG meget!
Afsætningen vil foregå delvist engros, delvist i detail. 

Vi tales ved,
MVH 
Jean-Noé Hodonou

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)