Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timelønnet fra USA men bo i Danmark - skal jeg bruge papirer fra ambassaden? +Andre prak. ting

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået mulighed for at omsider at tjene nogle penge igen ved at have et deltidsjob med at yde support her fra Danmark for et firma i Los Angeles som Independent Contractor. Jeg tænker, at jeg ikke har brug for nogen tilladelse eller visum fra den amerikanske ambassade, da jeg ikke flytter til USA. På den anden side kan det diskuteres, om jeg tager indtægten fra en amerikaner, selvom det er et job, jeg har unikke kvalifikationer til. Jeg har prøvet at kontakte ambassaden men kan ikke komme igennem med mit spørgsmål hverken på telefon eller mail. 

Mit næste spørgsmål er, hvordan jeg opkræver mine timer? Skal der moms på, når det drejer sig om support og ikke varer? Skal der betales noget til den amerikanske stat eller er det hele skat her i Danmark? Hvordan taber jeg færrest penge på overførslen af min løn, via banken?

Gode hilsner
Karin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg kan ikke forestille mig der skal nogen som helst tilladelse til fra USA

ER det fuldt selvstændigt arbejde - du har risiko for tab osv - eller er det rent honorararbejde - det er ikke helt let at afgøre - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 
Er det selvstændigt og du fakturer fra virksomhed er det uden moms til uden for EU og indberetning af beløbet i rubrik C i momsangivelsen

Er det honorararbejde så er det dig selv der skal angive også i udvidet selvangivelse - og formentlig skal USA firmaet indberette noget i USA men jeg tvivler på der er samspil mellem USA og DK skatteindberetningsmæssigt, så det er dig der skal indberette

Det vil være dansk skat - og bankoverførsel er formentlig nemt og korrekt - billigst for dig hvis de overfører i DKK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John!

Jeg har læst din artikel grundigt (tak for link), og så vidt jeg kan se, bliver jeg freelancer, altså honorararbejde, da jeg ikke risikerer noget økonomisk tab (andet end evt. manglende indtægt).

Er det stadig uden moms, når jeg fakturerer mine timer til et firma i Los Angeles uden kontor i Danmark?

Gode hilsner
Karin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Karin Ott:
Er det stadig uden moms, når jeg fakturerer mine timer til et firma i Los Angeles uden kontor i Danmark?
jep

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)