Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jubilæumsgratiale til ejer af enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har kigget rundt på nettet, diverse love, vejledninger osv. men har lige lidt spørgsmål angående jubilæumsgratiale.
Jeg er lidt i tvivl om hvornår man er ansat og om hvordan loven gælder.

(tænkte eksempler)

Eksempel 1.
Jeg har haft enkeltmandsvirksomhed i 25 år, kan jeg få de 8.000 skattefrit i gratiale? Som ansat i 25 år? eller virksomhedens 25 års jubilæum?

Eksempel 2.Enkeltmandsvirksomheden bliver lavet om til et ApS efter 10 år, derefter efter 15 år, kan jeg få gratiale? Som ansat i 25 år? eller virksomhedens 25 års jubilæum?

Eksempel 3.
Jeg har været ansat i 5 år hos en virksomhed, jeg overtager virksomheden og indtræder som direktør. Jeg laver virksomheden om til et ApS, og driver det yderligere i 20 år. Kan jeg få gratiale, som ansat i 25 år, eller virksomhedens 25 års jubilæum?

Som jeg har læst mig frem til, kan der i alle 3 tilfælde udbetales for virksomhedens 25 års jubilæum, såfremt branchen er den samme.
Den med om jeg har været ansat i 25 år, er jeg ikke sikker på.

Håber i kan hjælpe mig med mit dumme spørgsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksemple 1

Det hører under personalepleje og som ejer kan du ikke pleje dig selv så du kan ikke tage noget skattefrit ud

Du kan heller ikke give dig julegaver mm

Med ansatte, så kan man og giver man det til alle sine ansatte, må man gøre samme med sig selv så vidt jeg ved, men ikke ellers. Ejer kan ikke give sig selv personalegoder som jo er for at holde på personalet og være konkurrencedygtig i sine ansættelser. Man behøver ikke give sig selv den slags på skats regning, men løber ingen vegne

Eksempel 2 er samme svar - dog vil de 25 år være fra ansættelse i det og ikke fra personlig virksomhed vil jeg mene - kan dog være usikker hvis det er ved regulær virksomhedsomdannelse, så kan det godt tænkes at være fra start - men stadigt - ikke til dig selv uden du har bevist helt samme overfor andet personale (som jo så skal have være ansat 25 år først før du kan vise det)

Eksembel 3 samme som 2 i svar - stadigt kun hvis du kan vise du har betalt samme til andre ansatte samme sted - igen - tænk julegaver. Giver du alle ansatte en gave, kan du få selv som direktør i dit ApS- ellers intet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)