Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gået lidt i stå (start kapital)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Havde lidt frygtet denne dag ville komme, var igår til en snak med iværksætter hjælp gennem kommunen.
Skal siges med det samme det var et rigtigt godt møde, og mange gode input, desværre lød rådgiveren ikke videre optimistisk da vi snakkede om at skaffe pengene. Der kom dog ikke et "det kan i godt glemme"
Vi havde det nok lidt på fornemmelsen at man ikke bare gik ned i banken og fik et lån til virksomheden, det drejer sig om at vi skal have en grund, det kan være nedlagt landbrug med bygninger og jord, det kan også være en grund hvor der bygges, dette er dog en ret stor udgift, og da vi Idag selv bor til leje, og
ikke har nogen opsparing af betydning.

Når vi har fundet en grund, skal vi have bygget adventure golf banen som også er ret bekostelig

Det hele render op i 5 millioner alt efter pris på en grund og pris på den bane vi vil have bygget.

Der er flere muligheder.

1. At vi nøjes med at finde en grund vi har råd til at købe/låne til privat, og derpå anligge en fodboldgolf bane, og nøjes med den, og så vente et par år og se om man kan spare op og få råd til adventure golf banen.

2. At man finder en investor eller bank som er villig til at indskyde/låne det beløb vi skal bruge.

3. Helt sikkert andre muligheder som jeg bare ikke lige kan finde, så gode råd modtages gerne.


Ved godt at 5 millioner er mange penge, og måske det er fuldstændig urealistisk.
Håber jeg kan få nogle gode input til hvordan vi ligesom skal komme videre, skal man starte i banken, hørte også oplæg fra revisor igår, han sagde at skalle man i banken for at få et større lån ville de gerne at en revisor havde udarbejdet budgettet, giver vel ret god mening at det ikke bare er tal jeg har "fundet på"

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Kristian:



1. At vi nøjes med at finde en grund vi har råd til at købe/låne til privat, og derpå anligge en fodboldgolf bane, og nøjes med den, og så vente et par år og se om man kan spare op og få råd til adventure golf banen.

Dette  giver jer mange fordele - en ting er, at det rent økonomisk er fordelagtigt, men I får jo også "testet" jeres ide, så I ved, hvad I kan gøre bedre i fremtiden; starte småt og forbedre. 

Kristian:

2. At man finder en investor eller bank som er villig til at indskyde/låne det beløb vi skal bruge.

Jeg vil nødig være negativ, men jeg tvivler på, at en investor vil sige ja. Der er jo nogle fysiske begrænsninger, når det kommer til en goldbane - ikke sagt, at det ikke er en god ide!'

Kristian:

hørte også oplæg fra revisor igår, han sagde at skalle man i banken for at få et større lån ville de gerne at en revisor havde udarbejdet budgettet, giver vel ret god mening at det ikke bare er tal jeg har "fundet på"

Et budget er jo altid tal, der er "fundet på". Det er et gæt på, hvordan fremtiden ser ud - budgetter holder sjældent. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kasper tak for svar.

er selv lidt i tvivl med ide 1 da der er rigtigt mange fodboldgolf baner i hele danmark, måske man skulle finde en som kan komme med ideen til hvad der kan gøre forskellen, jeg mener alle baner ligner stort set hinanden, jeg har bare ikke lige løsningen på hvad der skulle gøre vore bane bedre.

du har ret i at mulighederne for at forhøje indtjenings mulighederne ikke er de største, da man jo ikke kan hæve entre indtægten, men igen er der selvfølgelig forskellige ting man kan gøre, efter et par år, fx lave en burger bar eller lign. man kan leje lokaler ud til fødselsdage, konfirmationer osv, disse ting vil dog kræve en ret stor investering igen.

du har nok ret i at budgetter sjældent holder, som ham revisoren sagde igår som jeg var til foredrag med sagde, udgifter bliver altid højere og indtjeningen altid mindre.

igen tak for hjælpen, og dine svar.

Fra Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 16
Indlæg ialt: 75
Fra  MPD v/Jens Petersen Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Uden en Business Case bliver det bestemt op af bakke. Ville nok finde en prof. rådgiver der hurtigt kunne give jer de bedste råd, så i ikke bruger for meget tid på sagen. Jeg er selv investor og må nok sige, at ud fra det du beskriver virker det noget usikkert? forarbejdet er godt givet ud... På med vanten :-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, 

Jeg tænkte et videosvar lige var lidt mere dækkende.

Held og lykke med det. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svar og fedt svar med video.

Jens: Har lavet forretningsplan, og budgetter (etablerings og første år) kan dog sikkert godt blive bedre med en professionel, hvem hyre man til at lave ens forretningsplan?
Du skriver det ser lidt usikkert ud, er det set ud fra muligheden for at få en investering tilbage, eller hvad tænker du.


Jannik:
Tror ikke ebøger eller blogs om adventure golf er noget jeg kan komme så langt med, men måske lave hjemmeside og Facebook gruppe og se om man den vej igennem kunne få nogle følgere, dog ved jeg ikke hvor meget facebooks likes vægter ved en investor. Man skal ihvertfald nok også have noget tilbage fra ens følgere end bare et Like.

Med hensyn til crowdfounding, kunne det være interessant, dog er det til et ret begrænset område, da jeg jo ikke får en højtaler eller andet ud i den anden ende man kan sende til dem som backer ens projekt op. Så her ville det blive et sæsonkort eller dagsbillet, selvfølgelig skal muligheden for at man kan bakke op om projektet uden at modtage noget.


Igen tak for svarene.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)