Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontanthjælp/virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle kære amino'er Har et spørgsmål angående virksomhedstyper og kontanthjælp.

Må man godt drive en virksomhed mens man er på kontanthjælp Så længe man ikke tager pengene i lommen, altså her mener jeg at Jeg vil ikke få nogle løn overhovedet, slet ikke 50 øre.

Angående virksomheds formen hvis typen virksomhed skal man så vælge fordi, jeg tænker at hvis jeg fx er på kontanthjælp. Og ikke får nogle løn for arbejdet overhovedet hvis type, virksomhed skal jeg så vælge 1 tænker At hvis det kan lade sig gøre at lade vær med at betale skat af det, Må man det eller kan det lade sig gøre på nogen måde. Ud over det tænker jeg på at lave en konto ved siden af som kun drejer sig om virksomheden. 

Jeg tænker noget lige som rødekort, noget i den stil nemlig Kan det lade sig gøre at få kontanthjælp Men alligevel tjene penge på virksomheden, men ikke give sig selv løn overhovedet 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

serbare:
Men alligevel tjene penge på virksomheden, men ikke give sig selv løn overhovedet 

Hvordan tjener man penge uden at få løn? 

serbare:
tænker At hvis det kan lade sig gøre at lade vær med at betale skat af det, Må man det eller kan det lade sig gøre på nogen måde

Skat vil hellere smide dig i fængsel end lade dig slippe for at betale skat.

Snak med din rådgiver på kommunen, de ved tingene meget bedre.

Da jeg selv sad i kontaktkloen, fik jeg at vide, at jeg godt måtte tjene penge ved siden af det blev bare modregnet kontanthjælpen. Det gav selvfølgelig ingen mening, da jeg så skulle modregnes og betale skatten så jeg i sidste ende ville stå med færre penge på lommen. Og du skal 'bare' være til rådighed for arbejdsmarkedet.

Noget du kan gøre, er at holde dig under 50.000 kr omsætning i en sammenhængende 12 måneders periode, så skal du ikke moms-registreres, og kan derfor slippe uden CVR. Så skal du bare bruge dit CPR i stedet.

Husk at oplys alle dine indtægter, både til kommunen og Skat. Økonomisk underslæb slår man virkelig hårdt ned på.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har dog ikke tænkt mig at snyde overhovedet, ville høre om man måtte fx frivillig Velgørenhedsorganisation. Og dog ikke give sig selv løn Dog vil pengene gå til det eller det formål 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

serbare:
Men alligevel tjene penge på virksomheden, men ikke give sig selv løn overhovedet 

Hvordan tjener man penge uden at få løn? 

Jeg tror, det han/hun mener, er, at virksomheden tjener penge, men at han/hun ikke selv får løn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Jonas:

serbare:
Men alligevel tjene penge på virksomheden, men ikke give sig selv løn overhovedet 

Hvordan tjener man penge uden at få løn? 

Jeg tror, det han/hun mener, er, at virksomheden tjener penge, men at han/hun ikke selv får løn.

Nu er det jo ikke løn i personlig virksomhed og uanset hvad er svaret jo naturligvis, at man ikke får lov til at spare penge op i sin virksomhed eller sit selskab, samtidigt med at man får kontanthjælp (eller dagpenge som udgangspunkt) Man får ikke generelt tilladelse til athave et CVR - med mindre man i forhold til dagpenge kan overbevise om, at det er ren fritid og man stadigt er 100% til rådighed, og for kontanthjælp er de endnu skarpere

Det er derfor temmelig meningsløst at tro, man skulle få statsstøtte til at 

serbare:
Men alligevel tjene penge på virksomheden, men ikke give sig selv løn overhovedet 
  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Virksomheden tjener penge som fx ligger en konto som er en anden konto, hvor man kan sætte pengene ind. Og de penge som jeg vil modtage går til fx lad os sige til flygtnings lejrer eller støtte til det eller det. Og der ved får jeg ikke nogle løn for det, og derfor bliver jeg så nød til at få kontanthjælp.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak for svaret John Hannover: Her tænker jeg dog ikke på at få statstøtte Fordi dette ville jo mere eller mindre være snyd, og få kontanthjælp også tå statsstøtte over i. Tænker at få støtte ude fra og ikke få støtte af staten på nogen som helst måde Self, vil der sikkert være mere kontrol med at de holder øje Med hvor man sender penge hen måske eller hvad de bliver brugt på ? 

Kan man så godt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

serbare:

okay mange tak for svaret John Hannover: Her tænker jeg dog ikke på at få statstøtte Fordi dette ville jo mere eller mindre være snyd, og få kontanthjælp også tå statsstøtte over i. Tænker at få støtte ude fra og ikke få støtte af staten på nogen som helst måde Self, vil der sikkert være mere kontrol med at de holder øje Med hvor man sender penge hen måske eller hvad de bliver brugt på ? 

Kan man så godt 

kontanthjælp er jo statsstøtte til private som ikke kan klare sig selv uden. Du kan få støtte fra private - hvis nogen vil støtte dig, men ikke fra staten - i form af kontanthjælp eller dagpenge, samtidigt med du driver virksomhed. Du kan ikke spare penge op i virksomhed og få penge fra staten samtidigt overhovedet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Mange tak for hjælpen Og forsat god dag Samt arbejdslyst :)

Fra Risskov
Tilmeldt 4. Nov 16
Indlæg ialt: 83
Fra  360 Marketing Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv haft den snak med min a-kasse for et par måneder siden. Som selvstændig bliver du modregnet i din understøttelse timer for time. Så er det underordnet om du får løn for din tid i virksomheden. Du står ikke til rådighed for arbejdsmarkedet i din timer du udfører selvstændigt arbejde, derfor ingen understøttelse. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)