Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deleværksted

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået med denne ide i mange år, jeg ved at den aldrig bliver til noget for mig, så derfor vil jeg gerne dele den med jer andre i håb om at i måske vil arbejde videre med den?

Der findes deleværksteder for bilbranchen hvor private kan leje en stand / plads og betale per time. I samme stil tænker jeg at små selvstændige indenfor træfaget som ikke har råd til at have et værksted stående, kunne leje per time eller per uge, måned hvis deres behov er der.

En høvlbænk og adgang til diverse maskiner og med mulighed for tilkøb at ydelser fra en maskinesnedker som kan fremstille emner på bestilling.

Et sådanne værksted kunne nemt rumme 20 pladser og jeg tænker at kunde grundlaget er der. Private kunne måske også have adgang til værkstedet i en sektion for sig? Det er lidt dyrt at starte op, men ideen er god og i stil med kontorhoteller. Hvad synes i? Brug min ide....den er gratis, indtil i går igang :-)

God weekend.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:
En høvlbænk og adgang til diverse maskiner

 

Hej Hagbart.

En rigtig god ide med en dele snedker værksted, men der vil være en Mega problem med ansvar og ulykke forsikringen, når det drejer sig om snedkeri maskiner.

Dække kun ved ansættelse i firmaet som har maskinerne. Snedkeri maskiner er helle ikke noget man bare lige starte og bruge, der vel en mening i at man skal stå i lære i 4 år for at få en snedker uddannelse. :)

Bare en tanke fra en tømrer og snedker fra 1965.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret omkring forsikringen, men den må man kunne finde en løsning på? der er vel også et ansvar på bilværkstederne? og hver enkelt selvstændig må jo være forsikret mod arbejdsskader?.

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er fin, men pas på med at sammenligne med et bil værksted. Tænker at der er væsentligt flere der har lyst og behov for at lave eget mekaniker arbejde sammenlignet med snedkeri.

Dog kunne jeg godt forestille mig at har man et værksted og selv kan krammet, taget i betragtning du siger startomkostningerne er høje, at man laver det til et hobby projekt - uden for normal arbejdstid, hvor folk kan leje sig ind og få hjælp og råd til deres projekt Og til hvordan man bruger maskiner etc.

http://www.mwcreation.net

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne man godt og det kan også være en del af konceptet, evt. i en anden del af bygningen. Du skal huske på hvor mange små selvstændige tømrer der er og de har ikke et værksted eller større maskiner til rådighed. Så jeg vil tro at kunde grundlaget er til stede.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke helt nemt at afgøre om det er en god eller mindre god ide.

Kan almindelige mennesker blot gå ind fra gaden og lave et kvalitets produkt? Skal de ikke stå og have undervisning i brug af maskiner? I så fald ville det ikke være ligeså billigt at lade snedkeren udføre arbejdet på timeløn?

Hvis et værksted har bare 10 pladser med maskiner til, vil det så ikke nærme sig 1-200 kr. i leje per time hvis kun 4-5 styk lejer det i timen? Plus forbrug. Og du skal også betale mens du venter på hjælp samtidig med at andre får rådgivning.

Jeg tror måske det ville være berettiget hvis man kunne lave et værksted som aftenskole i skolens lokaler med en pensioneret snedker til at hjælpe, så man blot skulle betale et gebyr plus materialer. Jeg tror ikke ideen om fælles værksted er commerciel anvendelig.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke var at et snedkerfirma betalte eks. 3000 kr om mdr. for en plads hvor han så kunne købe tilvalg. Men set ud fra et billigere alternativ, så er det bedst med et snedkerværksted som har ekstra kvm som kunne laves om til dette koncept. problemet er bare at dine konkurrenter nok ville bruge det og hvem vil have sine konkurrenter indenfor dørene?

Teknisk skole må ikke udleje lokaler, da det er konkurrenceforvridende. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)