Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amen hvorfor er det så svært at finde programmører :D

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

keeperme:
Jeg vil meget gerne sende dig det opslag som jeg har sendt ud til ITU m.fl. Så kan du evt kommentere på hvad du synes mangler i dokumentet?

Du skal være velkommen til at sende det min vej, så giver jeg gerne mine tanker omkring dette. Send evt. en mail til mail [AT] martinslaugesen.dk

keeperme:
Men jeg kan slet ikke se meningen i at vende med at implentere sin ide og projekt fordi man er ny i iværksætter branchen.

Det skulle bestemt ikke forstås som om, at I bør vente med jeres i det. Jo hurtigere i kan komme i gang jo bedre. Jeg mener bare, at hvis en erfaren programmør skal agere partner med 2 der er nyuddannede (læs uerfarne), så er 25 % på ingen måde retfærdigt i mine øjne. Med de informationer jeg har på nuværende tidspunkt, så havde jeg nok skudt efter 80-90 % ejerandel. Det er selvfølgelig noget, der skal aftales indbyrdes, men hav det evt. i mente.

keeperme:
i og med jeg kan se hos konkurrenterne at markedet er der så håber jeg på min kommende partner ligeledes kan se mulighederne i projektet. 

Det er klart en god indikation, at der er allerede fungerende kommende konkurrenter. Hertil vil en evt. programmør gerne høre mere om, hvordan I har tænkt jer, at jeres produkt skal kunne konkurrere med eksisterende udfordrere. Det har I helt sikkert styr på, men overvej om dette også skal med i en ansøgning om partnerskab - behøver selvfølgelig ikke være ned til mindste detaljer, da I ikke skal afsløre deciderede forretningshemmeligheder. 

keeperme:
men man vil jo så gerne gøre det rigtigt og tilfredsstillende første gang.

Den holdning bør du passe MEGET på med. Alle vil gerne gøre det rigtigt første gang, men det er sjældent det sker i virksomheds regi. En mere sikker strategi ville være, hvis I hurtigst muligt får jeres fremtidige potentielle kunder med indover, så I kan få en masse konstruktiv feedback - denne feedback er guld værd, da det i sidste ende er kunderne der bestemmer, om jeres produkt bliver en success. Det er ikke vigtigt, hvad I synes produktet skal indeholde, det er vigtigt, at kunderne er villige til at betale og samtidig er tilfredse med produktet.

keeperme:
Der er der 100 % fokus på professionalisme, og det du ser herinde er lidt mere afslappet :)

Helt i orden. Det er som bekendt en smagssag og ikke kritik som sådan. Dog er jeg en af dem, som vælger at researche potentielle samarbejdspartnere, og der vil dette indlæg dukke frem, og jeg vil dermed få indtrykket uanset hvor professionel jeres andre indlæg måtte være - men igen det kan være jeg er lidt sær på dette punkt, så gør præcis som du selv vælger.

Esben Brandborg Østerby:
Du kunne prøve founde2be.com hvis du har mod på en udenlandsk koder.

Jeg støtter op om dette forslag. Jeg har pitched en ide derinde før, og over cirka 2 uger fik jeg 3 tilbud fra forskellige programmører om partnerskab.

FlyETA.com:
Har du prøvet med udlandet "Minus Indere, for dem har jeg uheldige oplevelser med"? :) Slå opgaven op, inde på Upwork.com, og så se hvor mange ansøgninger du får! :)

Dette vil jeg så til gengæld klart fraråde. Nu ved jeg ikke hvor avanceret et produkt, I forsøger at udvikle, men risikoen for at finde værdiløse programmører på UpWork er rigtig stor, og den bliver kun større af, hvis I ingen reel erfaring med programmering har selv. Så ville jeg personligt spare de ekstra penge op og derefter forsøge at få udviklet et MVP i Danmark. Man kunne evt. "krydre" en aftale med en programmør om, at han kunne lave et MVP billigt, så I kan teste markedet af, og derefter lade samme programmør indgå i partnerskab for andele. Det kan være en win-win for begge parter.

Du er selvfølgelig velkommen til at spørge, hvis du har flere spørgsmål. Enten her på Amino eller via min mail skrevet tidligere.

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:
Du skal være velkommen til at sende det min vej, så giver jeg gerne mine tanker omkring dette. Send evt. en mail til mail [AT] martinslaugesen.dk

Meget gerne.. 

Til hvilken email? 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

keeperme:
Til hvilken email? 

Udskift [AT] med snabela i nedenstående:

mail[AT]martinslaugesen.dk

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gjorde jeg også før men fik mailen retur, da adressen ikke fandtes.. 

tror det virkede nu :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu haft rigtig god succes med udviklere fra Indien. Man skal dog ikke være naiv og tro, at de kan styres fra Danmark - man skal have en i landet som kender kulturen og styre dem.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Keeperme

Har du prøvet at søge efter programmører under Freelancers her på Amino og kontakte dem direkte og høre om de kunne have lyst at være partnere i dit projekt? 

Du er i øvrigt velkommen til at sende mig flere detaljer på kontakt@jessenmedia.dk så vil jeg gerne se, om det var noget, jeg vil være en del af:) 

Jeg programmerer i PHP

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontakter dig idag :) 

Tak for dit svar. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har af flere omgange søgt udviklere til mine projekter, og søger faktisk også lige nu. Det er en svær proces og bliver stadig sværere i takt med at mange udviklere enten selv har, eller kender nogen der har dårlige erfaringen med at deltage i ulønnede iværksætter-projekter.

Nøglen er at formidle det unikke, spændende og på sigt lukrative i netop i dit projekt, og samtidig skabe troværdighed omkring din person/team og hensigter når projektet bliver en reel virksomhed og ejerandele skal uddeles i praksis, samt evt. ansættelse...

Det er bare meget svært i et forum som Amino, Eksperten... Det er "købers" (udvikleres) marked og fuld respekt for det. Det er jo ikke helt ligegyldigt at have brugt hundredevis af timer på noget der aldrig blev til noget.

Så bolden er hos os der søger...

/Ulrik    

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udvikler ville jeg snildt kunne se mig selv arbejde for et startup uden betaling hvis jeg reelt troede på startupet, i.e. at min tid blev konverteret til et pænt overskud efterfølgende.

Jeg har flere gange fået tilbuddet, men desværre har tilbudsgiverne aldrig formået at overbevise mig om at det var 'min tid værd'.

De som har tilbudt mig en 'bid af kagen' har efterfølgende heller ikke vist resultater med en anden samarbejdspartner, hvilket måske har gjort mig lidt kynisk for nye projekter.

Det er tit svært at overbevise sig selv om at man skal kaste X antal timer i et projekt med 0kr/t som udgangspunkt, dog med potentialet for X * Ykr/t hvis projektet går godt og antaget at der reelt set er købere til produktet. Sat i relation til en typisk konsulent opgave hvor du med det samme kan skabe en omsætning på 500-1000kr/time. 

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er pensioneret programmør, og hvis dit project ikke er alt for voldsom kan jeg måske godt hjælpe dig.

MVH

Bjarne

Med venlig hilsen Bjarne

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)