Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amen hvorfor er det så svært at finde programmører :D

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude. 

Jeg ved her er mange tråde omkring det her med, hvem skal programmere for mig bla bla :) 
Men helt seriøst jeg synes jeg har prøvet overalt nu! Har kigget i mit eget netværk, slået opslag op på diverse sociale medier, spurgt omkring mig på ITU.

Hvorfor er det så svært at finde en partner til min virksomhed som skal gøre mit projekt og min lille ide-baby til virkelighed. Alt jeg ønsker er en eneste chance til at bevise min ide er guld værd (ligesom alle andre også synes om deres ideer ) :) 

Nogen ideer til hvor man stensikkert finder en som har kompetencerne men ikke ideen :) 

Nick

Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick, 

Det må du lige uddybe. 
Leder du efter en til at tilslutte dig din ide eller til blot at eksekvere din ide mod betaling?

Mvh. Esben

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret ligger egentlig i dit spørgsmål. - Det hele handler om hvad du søger og har brug for, din ide og din baby, men du fortæller intet om hvad din ide går ud på eller hvad du tilbyder en kommende partner.

Når du skal ud og finde en til at hjælpe dig med at realisere din ide skal du se det lidt som hvis du skulle ud og finde en investor der skal investerer penge i din virksomhed.. Du skal starte med at overbevise ham om hvorfor han i alverden dog skulle gøre det.. Du skal sælge ideen til ham! ;)

Fra Grenaa
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 56
Fra  Clusive.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick. 

Jeg har selv stået i samme situation som du står i lige nu. Dog har jeg haft heldet på min side, at en tidligere samarbejdspartner af mine, ville hjælpe mig. 

Desværre er det bare sådan i dag, at "tid er penge", så du skal have et perfekt grundlag ved hjælp af forretningsplaner, skitser, budgetter m.m. 

Det tog mig et halvt år at finde, men giv det gas! - De findes derude. 

/ Mikkel

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

OBS! Jeg har kun læst din tidligere Amino-tråd, så jeg kan ikke vide, om du efterfølgende har implementeret noget af nedenstående.

keeperme:
Men helt seriøst jeg synes jeg har prøvet overalt nu! Har kigget i mit eget netværk, slået opslag op på diverse sociale medier, spurgt omkring mig på ITU.

1. Beskriv dine/jeres kompetencer

Du var lidt inde på, hvilke kompetencer dig og din partner har, men personligt er jeg ikke blevet ret meget klogere. Hvad præcist er det du og hhv. din partner kan? Hvilke praktiske erfaringer har I og hvilke referencer kan I vise?

2. Procentdel til programmøren

Jeg mener, at du skrev, at programmøren kan se frem til 25 % af virksomheden/overskuddet. Hvis det stadig er tilfældet, så mangler der rigtig meget information om jer, som skal retfærdiggøre sådan en procentsats. Hvis applikationen er simpel, og I sparker røv i alt andet, så kan andelen vise sig at være fin, men personligt ville jeg kræve nogle erfaringer/referencer fra jer - lige så vel som I kan kræve det af programmøren.

3. Bevis at idéen holder

Nu har jeg ikke set jeres undersøgelse, men det kunne være fedt at få en bekræftelse på, at der ligger X antal kunder og venter på at smide penge efter projektet. Dette kunne f.eks. gøres ved at smide en landing-page på internettet, som præsenterer projektet, funktioner og priser og hvor muligheden for at tilmelde sig/oprette betalende bruger foreligger. Når brugen har skrevet informationer ind, kan du så lagre dem og give en besked om, at I desværre ikke er live endnu, men at I nok skal holde dem opdateret. Det burde give en indikation, om folk er villige til at betale penge for jeres produkt.

4. Mulighed for MVP/prototype

Kunne det evt. tænkes at det er muligt for jer at købe jer til et MVP eller en prototype? Altså et produkt som indeholder kernefunktioner og intet andet, så I kan se om produktet rent faktisk virker efter hensigten og at brugerne kan lide, hvad de ser? Dette vil være et superstærkt kort at have på hånden, når I søger efter programmører.

5. Professionalisme

Dette er selvfølgelig en smagssag, men når jeg ser dine indlæg, så springer alle smileyerne i øjnene samtidig med at formuleringerne lyder meget unge. Det er der som sådan ikke noget galt i, men personligt er jeg lidt tilbageholdene overfor den slags, da jeg får indtrykket af manglende erfaring - uden overhovedet at kende din baggrund.

Det er lige mine umiddelbare tanker, som måske kan hjælpe jer lidt på vej. Jeg kan afslutningsvis sige, hvilket i højst sandsynligt har hørt mange gange, at I bør overveje at være mere åbne omkring idéen, da det også er med til at gøre programmører interesserede og samtidig giver det måske anledning til feedback, som er med til at styrke jeres produkt. 

Uanset hvad så må I have alt held og lykke med søgningen og projektet i fremtiden.

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Esben. 

Jeg leder efter en partner som vil programmere for min virksomhed. Ved du hvor man finder disse som vil være villig til at betale med deres tid? :) 

Tilmeldt 5. Feb 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin. 

Tak for dit svar! Det gav stof til eftertanke. 

1. Jeg vil meget gerne sende dig det opslag som jeg har sendt ud til ITU m.fl. Så kan du evt kommentere på hvad du synes mangler i dokumentet? 

2. Jeg beskriver i opslaget hvad vi har af uddannelse og mål.. Det er muligt ikke nok til at tiltrække de bedste programmører til at starte med (Serviceøkonomom, kommende virksomhedsentreprenør Og min partner, Speciale i kommunikation på SoMe). Men jeg kan slet ikke se meningen i at vende med at implentere sin ide og projekt fordi man er ny i iværksætter branchen. Derfor stresser jeg nu også at jeg ikke kan finde en programmør.. Alternativet er en virksomhed til programmeringen, og det ved vi begge er meget omkostningstungt. 

3. Jeg kan lide din ide her.. Men i og med jeg kan se hos konkurrenterne at markedet er der så håber jeg på min kommende partner ligeledes kan se mulighederne i projektet. 

4. Det kunne sagtens tænkes ! Havde overvejet til kort før, men man vil jo så gerne gøre det rigtigt og tilfredsstillende første gang. Det er klart en mulighed jeg vil gå videre med.. 

5. Som sagt er du velkommen til at læse og kommentere på mit opslag som er slået op diverse steder. Der er der 100 % fokus på professionalisme, og det du ser herinde er lidt mere afslappet :) Det er vel tydeligt jeg ikke prøver at tiltrække programmører med dette opslag men måsle finde mellemmanden som kan føre mig til en, eller flere.. De må sidde i en kælder et sted ;) ;) ;) 

Tak igen for dit svar

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er amino et godt sted at kunne præsentere sine ideer med henblik på at finde partnere. 

Men det er klart: Hvis der ikke er informationer nok, eller hvis du lyder lidt småtosset, så er dine opslag jo uinteressante. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Feb 15
Indlæg ialt: 61
Fra  EBO INVEST IVS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne prøve founde2be.com hvis du har mod på en udenlandsk koder.

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nick,

Har du prøvet med udlandet "Minus Indere, for dem har jeg uheldige oplevelser med"? :) Slå opgaven op, inde på Upwork.com, og så se hvor mange ansøgninger du får! :)

- FlyETA.com

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)