Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Engros-handel til Norge - told osv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi har et dansk ApS, der primært importerer varer uden for EU (varer vi selv får produceret og sender afsted og selv importerer). Nu skal vi til at sælge en del til Norge og jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er nemmest, det virker meget tungt med toldsystemet. Vi har mulighed for at sende varer både fra Danmark (hvor varerne så allerede er blevet fortoldet en gang til Danmark) eller direkte til Norge fra et ikke-EU-land.

I begge tilfælde er min bekymring egentlig, at vi jo i Danmark betaler told af "kostprisen" når vi selv importerer varen, hvorimod vi vel i begge ovenstående tilfælde vil skulle betale told af den pris vi videresælger varerne til butikkerne for (der er kun tale om b2b).

Kan ikke helt regne ud hvad der er smartest/billigst.., og hvad jeg kan finde af tidligere indlæg handler mest om b2c.

Mvh. Rasmus

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Der er flere mulighed for løse dig problem. 

Det er ene og alene dine salgsbetingelser der bestemmer som du eller din kunde i Norge skal stå for indfortoldningen, Sælger du eks. varen Ex Works eller DAP Delivered at place,  har du intet med de Norske toldmyndigheder at gøre, det klare kunden selv, eller en speditør løser det for din kunde.

Om du skal afsende varen fra Danmark eller et 3. land til Norge er vel et spørgsmål om hvad der lettest og billigst for jer.  I kan sagtens indfører varen til Danmark uden at betale den danske told, dette gøres ved at benytte et såkaldt toldoplag.  Her er en god beskrivelse af et hvad et toldoplag er:    http://www.holgersmidt.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=22&lang=da  

SKAT vil kunne rådgive dig yderlige mht. toldoplag.

Husk i øvrigt at det er varens oprindelsesland der bestemmer toldsatsen. 

Hilsen

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)