Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordeling af anparter med mere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står med en fremragende idé som allerede findes på markedet, vi vil blot tage det bedste fra eksisterende programmer og undvige faldgrupperne der findes samt skabe nye behov for brugerne og lave ting meget mere intuitivt og med bedre user interface med mere. Så konceptet er der styr på, men omfanget af opgaven er endnu ikke helt klarlagt.

Det forholder sig således at jeg har teamet op med en IT sagkyndig som kan programmere programmet vi skal lave, eller dvs. han har et konsulent firma med omkring 7 ansatte. Hvordan vi vil fordele arbejdet endnu er stadig uvist, om han skal programmere det eller om han skal tage en af sine bedste mænd til opgaven og låne ham til vores virksomhed uden at tjene på ham men blot betale hans løn gennem vores nye firma.


Det er meningen jeg skal stå for forretningsplan, markedsanalyse, lidt salg, samle ressourcer i form af viden (eksperter), beregne formler, forme user interface og workflow, snakke med leverandører og kunder, prissætte produktet og licenser samt hvad der ellers hører til opstart af en virksomhed.

Han skal stå for det tekniske, dvs. specificere programmet ned i mindste detalje hvortil jeg vil hjælpe med det øverste niveau. Det skal siges at han allerede 1 gang for 15 år siden har programmeret et lignende program samt driftet det i 15 år, så han ved godt hvad det handler om, men der er selvfølgelig sket noget i branchen og dette skal vi opdateret på.

Vi står i den heldige situation at jeg vil kunne arbejde "fuldtid" på projektet og stadig have råd til at betale min egen husleje fordi jeg har et andet job som ikke kræver så meget tid af mig før jeg får mange penge ind på kontoen.. Det vil jeg kunne gøre i 1-2 år ca. og han står i den situation at han jo også kan arbejde det han nu vil på det her projekt.

Hvordan skal vi fordele anparter i en sådan situation, og hvad nu hvis vi gerne vil have 4 polakkere til at programmere det han specificerer samt løn til en projektansvarlig hvis vi nu kender en investor.. Jeg forestiller mig at han fx. kunne smide 500.000 kr i det. Men hvordan er almindelig praksis i forhold til fordeling af anparter samt lån hos en investor ?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ingen som helst "praksis" for fordeling af anparter. Hvis de træder i stedet for løn, så skal værdien af dem indberettes til skat som løn. Den værdi kan det være klogt at få lidt vurdering på

Stifter i selskabet sammen fra start og fra start deler anparterne inden der er anden værdi end selskabskapitalen, så sker det ved at I hver og sær skyder pengene ind - og hvis I så arbejder lige meget, ville en lige fordeling kunne være naturlig, måske med overvægt til idémanden

Helt afgørende vil en ejeraftale være. Uden den ramler hele korthuset på et tidspunkt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  
Den bør I ofre proff hjælp på i dette fald hos en jurist

Investor er der heller ikke facitliste til. Ofte vil en sådan jo også kræve enten andel af virksomheden eller kombination af det + royalty + rente. De hænger ikke på træerne, så bare vær velforberedt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/rad-til-investerings-ansgning.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)