Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uenighed med freelancer og ophævelse af aftale.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har en stor udfordring - jeg har fundet mig en freelancer via amino som skulle levere et produkt til mig og han har ikke gjordet andet end rykke og til sidst fik jeg annuleret aftalen. vedkommende vil ikke give mine penge tilbage og han vil enda sagsøge mig og truer mig med advokat osv.

vedkommende bor i udlandet og har dansk CVR og hvad skal jeg gøre ? 

Min advokat siger at jeg skal vente til at han hiver mig i retten, da mine papir er i orden ( selvom at der står inde på aftalen at vi ikke kan hive hinanden i retten tror vedkommende at jeg er bange for det han siger og jeg har nu en del dataer om vedkommende) 

Må jeg offentlige gøre vedkommende at han skylder mig penge og opsøge ham på hans private adresse eller skrive til hans nærmeste at han skylder mig penge ?

Jeg føler mig virkelig røvrendt og han prøver konstant på at skrive underlige ting til mig, undervudere mig og siger enda at jeg truer ham ?

Må jeg gerne opsøge ham ude i det blå eller hvad skal jeg gøre præcis -  jeg føler mig røvrendt og som kunde er jeg blevet disset og alt muligt andet.


Jeg ser frem til at få hjælp fra de kloge 

/Dragon

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Naturligvis må du ikke hænge vedkommende ud. Mente din advokat du har en klar vinder sag var den vel også taget videre forlængst ? Eller er beløbet så småt at det ikke er det værd ?

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

beløbet er småt... vi havde i realiteten aftalt et andet beløb og jeg har betalt i små bid, men da jeg til sidst ikke så resultater og bare tom snak, annulerede jeg aftalen og vedkommende har sagt hans advokat vil kontakte mig og jeg har ikke hørt noget endnu.

Men må jeg offentligøre vedkommende og kontakte hans nærmeste at han er en hustler der bor i udlandet. Jeg føler mig røvrendt og jeg har enda fået beskeder at jeg er wannabe businessman osv, men da han vil have projektet, var han på og langsomt gled han ud og jeg har hans adresse i Danmark, men han bor i udlandet ?

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Nej, du må ikke dele dine følelser over for folk, som ikke er parter i sagen. Så forærer du han noget at sagsøge dig for.
Træk vejret dybt og kom videre i livet med noget der giver dig god energi.
Han opfører sig sikkert som en idiot, fordi han godt ved, at han er en taber. Ryk videre til noget andet og fantastisk, mens du glæder dig over at han bliver ved med at være en taber, ligegyldigt hvad han gør.
Vælg succes frem for hævn. Tænk stort, ikke småt.

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunbao:

Naturligvis må du ikke hænge vedkommende ud.

Bernt Elkjær:

Nej, du må ikke dele dine følelser over for folk, som ikke er parter i sagen. Så forærer du han noget at sagsøge dig for.

Undskyld, men når I svarer med så stor sikkerhed, at man ikke må offentliggøre denne historie, hvad baserer i så dette på? Juridisk viden eller bare jeres mavefornemmelse?

Lad os tage udgangspunkt i at trådstarter kun offentliggører faktuelle oplysninger, som han kan dokumentere (uden anvendelse af fornærmende ord). Hvilken lovgivning tænker i så at der overskrides?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Poulsen:
Lad os tage udgangspunkt i at trådstarter kun offentliggører faktuelle oplysninger, som han kan dokumentere (uden anvendelse af fornærmende ord). Hvilken lovgivning tænker i så at der overskrides?

Det vil være injurier 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tmmanden:
Det vil være injurier 

Ikke hvis det er sandt.

Men man skal GODT NOK være forsigtig.. det er meget nemt at komme til at sige noget, der kan stilles faktuelt spørgsmål til, og så kan det lige med et være injurierende.

Men du må altid sige at en mand er sindsyg... Du skal bare sikre dig at der faktisk ligger en diagnose der konkludere dette... Og så må du ikke på anden måde have tavshedspligt selvfølgelig.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

tmmanden:

Det vil være injurier 

Som Carsten også nævner, så er det også min helt klare forståelse, at der ikke kan være tale om injurier hvis man fremlægger en sandhed som man kan dokumentere uden at ærekrænke vedkommende. Så han må selvfølgelig ikke kalde ham en "hustler", men må godt fortælle om den aftale der er blevet indgået og om forløbet så længe det er 100% sandfærdigt.

Ellers kunne samtlige anmeldelser på fx Trustpilot, Tripadvisor mfl. jo også anmeldes for injurier.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i have allesammen, jeg syntes bare at det er virkelig nedern og jeg er videre med en ny it udvikler og han viser bare klassen.

Jeg er vred, men bliver nød til at komme videre. Jeg vil ikke give hans informationer, men la os håbe at andre bliver forsigtige.

Tak 

Dragon

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)