Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told under 80 kr

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man betale told, hvis man køber varer i Kina for under 80 kr til videre salg.? 
I så fald kan man vel købe fx. 10 pakker om dagen á 80 kr uden at betale told. Selvfølgelig vælge dem med fri fragt ellers ville det ikke give mening. Og selvfølgelig være importregisteret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

told kan lægge pakker sammen hvis de kan se en masse til samme modtager og alle under 80 kr rent faktisk -OM de ser det og gør det aner jeg ikke

Jeg forstår nu nok ikke vælge med fri fragt, for så er fragt jo bare med i prisen på noget der så er MEGET billigt og kan man virkeligt leve af det?? Told er jo ikke så store procenter - ofte 3-10%. Jeg vil påstå, at man ikke skal basere noget på en masse småpakker med rent ud sagt billigt skrammel, hvis man vil leve af det faktisk - men du kan jo teste det af - risikoen er ikke stor, og max at told vælger at lægge dem sammen og en smule told

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i princippet er det ikke ulovligt ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsAAA:

Så i princippet er det ikke ulovligt ?

nej - blot KAN told lægge pakker sammen hvis de ser det som forsøg på omgåelse - your choice  og tror du at du kan leve af en forretning der køber kina ting inkl fragt til under 80 kr per pakke - så kør på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo ingen der siger at man skal leve af at have et selskab.
Man kan jo måske have et arbejde ved siden af.
Men de store penge kommer man nok ikke til at tjene.
Så længe man kan få det til at køre rundt, så er det vel også en god start. Måske man finder en vare der virkelig sælger godt og så er det bare med at bestille for mere end 80 kr.
:)

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

told kan lægge pakker sammen hvis de kan se en masse til samme modtager og alle under 80 kr rent faktisk -OM de ser det og gør det aner jeg ikke

Jeg forstår nu nok ikke vælge med fri fragt, for så er fragt jo bare med i prisen på noget der så er MEGET billigt og kan man virkeligt leve af det?? Told er jo ikke så store procenter - ofte 3-10%. Jeg vil påstå, at man ikke skal basere noget på en masse småpakker med rent ud sagt billigt skrammel, hvis man vil leve af det faktisk - men du kan jo teste det af - risikoen er ikke stor, og max at told vælger at lægge dem sammen og en smule told

vh John Hannover

Hej John

Nu er det her ikke et område jeg overhovedet har forstand på, men hvis man importerer til videresalg, er man så ikke forpligtet til selv at oplyse SKAT og betale tolden, selvom det er under kr. 80,- og Posten ikke automatisk fortolder? Ved god at som privat er det ok, men mener at have hørt, at man som virksomhed altid skal betale told uanset beløbsstørrelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

told reglen om 80 kr gælder både privat og firma - men som sagt, omgåelse af reglen ved at dele forsendelser op på mange 80 kr pakker - kan told kræve sammenlægning af pakker for

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uha moms og told er 2 forskellige ting, pas nu på ikke at sætte dem sammen. Moms SKAL du betale uanset om du køber for 1 kr eller 2000 kroner. Medmindre du er privatkunde og det kun er til dig selv og ikke i forretningsøjemed at sælge det videre eller lignende. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)