Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab - et par hurtige spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Lige et par hurtige spørgsmål til regnskab:

1) Årsregnskabet er en selvvalgt periode af 12 måneders længde - i mit tilfælde 1. jan - 31. dec. Resultatet påføres under b-indkomst, selvstændig virksomhed, til april(?) når man modtager ens årsopgørelse, og skatten af ens overskud (hvis man har sådan et) indbetales til skat.

- Medmindre man har ramt helt præcist i ens forskudsopgørelse.

2) (alt er ex. moms) Hvis jeg fx. køber 100 varer á 200 kr. og sælger dem til 400 kr. stk. Sælger jeg 30 varer til i alt 12000 er mit regnskab følgende:

12000 (salg) - 6000 (køb) = overskudet er 6000.

De restende 70 varer modregnes ikke som fradrag før de er solgt?

3) Hvis jeg kasserer en vare eller bruger den som udstilling - så kan jeg trække beløbet som fradrag?

Mvh

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

1 i personlig virksomhed er den ikke selvvalgt (kræver helt specielle omstændigheder) men altid 1 jan  til 31. dec

Du skal have udvidet selvangivelse og udvidet forskud og udfylde en række rubrikker - herunder overskud i rubrik 111 læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html  Den får du ved at bede skat om  - specielt forskud - ofte kommer udvidet selvangivelse af sig selv, men gå ind få udvidet forskud fra start

2 ja alt uden moms og ja varelager modregnes indkøb så det ikke er en udgift

3 Ja  - dokumenter det så godt du kan , med billeder eller andet

Overvej min e-bog om Introduktion til regnskab - http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html  så er du langt bedre hjulpet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)