Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et par steder som tilbyder dropshipping og da jeg gerne vil starte min egen webshop så er dette perfekt da jeg ikke har pladsen til et lager.

Mit/mine spørgsmål er så.

1. Skal man oprette sig som firma
2. Hvordan med regnskab (salg og moms)
3. Må ikke bruge deres beskrivelser/ varenumre

Håber nogen kan/vil hjælpe mig med mine sprgsmål

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Dropshipping er en rigtig god idé for nystartede. Det er en super tankegang.

Jeg ønsker dig held og lykke og håber du kan få en professionel webshop op og køre. 


Venlig hilsen,
Kasper, SEDIA.

Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Så det er kun moms man skal skrive i sit regnskabsprogram og firma har sagt og skrevet til mig at jeg ikke må kopiere deres tekst eller varenumre fra deres webshop

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ottesen38:

Hej John

Så det er kun moms man skal skrive i sit regnskabsprogram og firma har sagt og skrevet til mig at jeg ikke må kopiere deres tekst eller varenumre fra deres webshop

nej da - man skal skrive alle indtægter minus alle udgifter uden moms i drift og momsen går i status- man skal angive importmoms for det som kommer fra uden for DK og så skal man i regnskabet føre regnskab over momsen som sagt - salgsmoms minus købsmoms som regnskabsprogrammet kommer i status - og som du så angiver til skat hvert kvartal, og indtægter minus udgifter angiver du så årligt i udvidet selvangivelse 

se lidt basalt om regnskab i personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html og over e-bog om Personlig virksomhed med meget mere om regler, skat og moms  mm http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Med varenumre, billeder og tekst er den så klar nok - du må ikke bruge det men skal skabe det selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til tekster, så er det rent SEO mæssigt også bedre, at forfatte ens egne tekster, så det vil jeg klart anbefale dig. Med varenumrene, så er der måder at komme omkring det på, selvom det synes besynderligt, at du ikke må "låne" disse, men find eventuelt dit eget at tilføje varenummeret, således det ikke er direkte lånt - det kunne være, hvis deres varenummer eksempelvis hedder 123456, så kan du jo eksempelvis tilføje ot02 til varenummeret, og så kan jeg ikke forestille mig at det er et problem.

Med hensyn til billeder, så er du ved dropshipping næsten nødt til at anmode om, at få tilladelse til at benytte deres billedmateriale, ellers får du godt nok svært ved det. Alternativt skal du bestille 1 stk hjem af hver vare du planlægger at sælge, og så selv tage dem, men hvis de forlanger det, så har de en mærkelig forretningsmoral med hensyn til dropshipping konceptet.

Ønsker dig al mulig held og lykke med projektet

 

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

ottesen38:
1. Skal man oprette sig som firma
2. Hvordan med regnskab (salg og moms)
3. Må ikke bruge deres beskrivelser/ varenumre

Hej Ottesen38

1. Vælg en webshop platform som er integreret med økonomisystemer. ( så er du halvvejs med med dine regnskaber )

Du kan sagtens gå i gang med undersøge markedet for e-handels platform, du behøver nemlig ikke et firma for at komme i gang. Der er gratis prøveperioder på de fleste e-shop løsninger i danmark. 


Vælg en e-handels løsning du kan overskue og selv kan tilpasse, på den måde bliver du ikke afhængig af at skulle betale en anden for at tilpasse webdesign og andre detaljer. 

2. Vælg en dansk e-handelsplatform, så er du sikret ordentlig support og fx  danske instruktions videoer og dansk brugermanual.

Prøv fx.

http://www.weebio.dk/start-din-egen-webshop

https://www.shopify.com/

3.  Opret et IVS fra starten af, du kan vælge at gøre det selv eller betale en for at oprette IVS for dig.


https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Registrer_ivaerksaetterselskab

4. Varenumre - bruger du fx Weebio, så generer programmet automatisk unikke varenumre/varianter når du opretter produkter.

5. jeg vil anbefale dig at alle dine tekster er unikke og tilpasset din webshop. 

God arbejdslyst

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)