Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra webshop til fysisk butik - hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har i 3,5 år kørt min webshop www.rekords.net med salg af brugte LP'er og CD'er. Nu har jeg endelig fået mulighed for at rykke ind til byen og drive min webshop fra et lokale på Nørrebro. Der er stor efterspørgsmål for at jeg åbner op for fysisk butik i forbindelse med det her, og det kunne jeg også godt tænke mig selv, det giver mig lidt overvejelser.

Jeg tænker umiddelbart at jeg skal have åbent få gange om ugen, i hvert fald til at starte med, f.eks. 2 gange.

Hvordan med kvittering? Jeg er vant til at alle mine ordrer kommer over nettet og der automatisk oprettes en faktura. Men det bliver besværligt hvis jeg skal oprette hver fysiske salg inde på min webshop imens kunden er der. Alle mine 1000vis af varer er unikke da jeg handler med brugte LPer. Ved et fysisk salg skal jeg lave en kvittering, jeg tænker at det er lidt overkill at investere i et kasseapparat - så til at starte med kunne jeg godt tænke mig at lave kvitteringerne i hånden - jeg kan altid skifte til kasseapparat senere. Jeg er lidt forvirret over hvilke blokke jeg må bruge til det, hvilke er standard? Er det helt hen i vejret at jeg vil gøre sådan? Jeg handler efter brugtmoms samlemetoden, så det er ikke noget krav at der er lagernummer og at hver enkel vare er specificeret. Så vidt jeg forstår er alt jeg behøver at skrive på en kvittering; Forløbende nummer, dato, firmainfo, antal brugte lp'er, pris og at varerne er solgt efter brugtmoms ordning så prisen er inkl. moms og købsmomsen kan ikke fradrages. Jeg kan blive i tvivl om det bliver for besværligt når teksten med købsmomsen skal skrives ved hver salg, men jeg har set butikker skrive det meget simpelt: "OBS: Brugtmoms - købsmoms kan ikke fradrages". Jeg er interesseret i at høre om jeg kan gøre det sådan med en kvitteringsblok eller om jeg bør gøre det på en anden måde?

Det er sådan set min eneste store bekymring lige nu, men jeg er meget interesseret i at høre hvad jeg ellers bør tænke på når jeg åbner en fysisk butik. 

Mvh

Jakob

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rekords:

 jeg er meget interesseret i at høre hvad jeg ellers bør tænke på når jeg åbner en fysisk butik. 

Hej Jakob

Hvis du mener, at du har kunder, der der næsten står i kø, for at du skal åbne en fysisk butik - så skal du da helt sikkert gøre det! Super fedt. Og ja, som du selv skriver; start småt ud - åben 2 dage ugentligt måske. Det er ingen hemmelighed, at mange fysiske butikker får det svært, eftersom tallene tydeligt indikerer i Danmark, at vi handler mere og mere over internettet. Men det er ikke sikkert, at den tendens rammer dig, hvis du siger, dine kunder efterspøger en fysisk butik. 

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er ikke i tvivl om jeg skal starte en fysisk butik :) Jeg glæder mig til det! Indlægget er blot oprettet for at høre om der er noget man skal være opmærksom på når man starter fysisk butik ved siden af en webshop :)

Og så forsøger jeg at finde ud af den del med kvitteringer.

Mvh

Jakob

Fra aalborg
Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 66
Fra  piraf.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står med akkurat samme problem som dig :) jeg har haft min webshop i 1,5 år og har nu fundet et fint lokale, og jeg kan heller ikke helt se hvordan man lige skal gøre med kvitteringer og lagerføring, medmindre man skal sidde og oprette et køb hver gang man har en kunde, som jo er lidt besværligt. 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der ikke et POS-modul til din webshop? På den måde kan du lade lagerstyring og fakturaer fungere på samme måde som ved online-salg.

/Kjeld

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jakob

Hej Jakob jeg fandt et indlægDinero om brugtmoms, det er måske noget du kan bruge.

https://dinero.dk/support/brugtmoms-hvordan-gor-jeg/

Jeg ved ikke hvilket e-handelsløsning du har, men du kunne måske overveje at integrere din webshop med en af de økonomisystemer der er på markedet.

Nogle webshop løsninger har tilhørende POS modul? 

Så kan du bruge mere tid på at være pladepusher og ikke bogholder.

God arbejdslyst!!

René

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg bruger opencart og dinero, de arbejder ikke sammen endnu men det kommer de nok til. Men jeg har sådan set også helt styr på mit regnskab, lagerstyring og brugtmoms.

Det eneste jeg rigtig har behov for at få afklaret er hvordan jeg lettest og billigst laver kvitteringerne ved fysisk salg. Om jeg skal gøre det i hånden (hvilken kvitteringsblok skal jeg i så fald bruge?) Eller om det hurtigt kan betale sig med et kasseapparat eller en kasseapparat app. Problemet med de 2 sidste er at det er dyrer og jeg til at starte med ikke ved om det er nødvendigt.

Tilmeldt 26. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Det ser ud til at Pos modul godt kan være løsningen :) det får jeg lige kigget nærmere på

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)