Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms hvordan gør man ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når jeg modtager varer udenfor EU skal der betales moms, men skal denne moms også tillægges i købsmoms? Jeg skal da ikke betale moms 2 gange?

Jeg har fået en moms specifikation i dag, men har allerede angivet moms for perioden. Tallet på importmoms jeg angav er 1010kr højere end hvad de mener den er. Hvad skal jeg gøre ?

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Prøv nedenstående link og se om du ikke bliver lidt klogere 

http://www.amino.dk/forums/p/15809/122499.aspx#122499

 

Held og lykke 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Ja...importmomsen kan modregnes købsmomsen. Dermed en effekt=0!

Er du sikker på, at det ikke er tolden, der er differencen?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Al moms skal indgå i dit momsregnskab, og du skal kunne angive præcis hvor meget af den købsmoms, der er udenfor EU. Så kan du på Skats tast selv, indtaste købsmoms inkl AL købsmoms, og i en anden rubrik notere hvor meget af denne købsmoms der er importmoms.

Vores Letmoms Program gør f.x. dette for dig, ved automatisk at lave et almindeligt momsregnskab, hvorfra den opstiller din moms inden og uden for EU.

hint hint :)

Tilmeldt 18. Nov 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er importmomsen og ikke tolden. Skal jeg tage kontakt til SKAT om det eller gør det nogen forskel ?. Tallet der skal indbetales i sidste ende er jo det samme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Prøv at kontakte SKAT.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder det også for varer købt udenfor EU, at importmoms kan modregnes købsmomsen, sådan at der er ingen netto effekt på indgående moms?

Jeg har nemlig købt nogle komponenter fra USA som privat og skulle betale importmoms. Hvis jeg havde en registreret virksomhed på det tidspunkt, kunne så jeg undgå at betale importmoms hvis varekøbet var faktureret til virksomheden?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ratep2001:
Hvis jeg havde en registreret virksomhed på det tidspunkt, kunne så jeg undgå at betale importmoms hvis varekøbet var faktureret til virksomheden?

JA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)