Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling fra virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Håber at i kan være behjælpelige vedr nedenstående: 

Sagen er den at min partner og jeg har modtaget en mindre bøde, af erhverstyrelsen for at indberette vores regnskab forsent (IVS)

Nu ønsker vi at lave vores første udbetaling, fra virksomheden. 

Beløbet vi ønsker at udbetale er mindre end det vi personligt har indskudt i virksomheden, er det så skattefrit?

Ydermere kunne det være yderst behjælpeligt hvis nogle af jer havde viden ang. reglerne for at betale vores personlige pålagte bøder fra firmaets konto? - Grund tanken bag dette er at det jo er virksomhedrelateret, dog er min umiddelbare tanke at dette højst sandsynligt ikke er lovligt. 

Glæder mig til at høre fra nogle klogere hoveder end os selv. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mickey Holm Glinvad:

Sagen er den at min partner og jeg har modtaget en mindre bøde, af erhverstyrelsen for at indberette vores regnskab forsent (IVS)

Nu ønsker vi at lave vores første udbetaling, fra virksomheden. 

1

Beløbet vi ønsker at udbetale er mindre end det vi personligt har indskudt i virksomheden, er det så skattefrit?

2

Ydermere kunne det være yderst behjælpeligt hvis nogle af jer havde viden ang. reglerne for at betale vores personlige pålagte bøder fra firmaets konto? - Grund tanken bag dette er at det jo er virksomhedrelateret, dog er min umiddelbare tanke at dette højst sandsynligt ikke er lovligt. 

jeg vil anbefale i stærkt overvejer online bogholder eller revisor, for I synes at mangle en del af det basale, og det er så surt at risikere flere bøder. Der kunne være flere fejl i jeres IVS - manglende digital postkasse siden I fik afleveret for sent - måske off. ejerregister (kan jeg se i mangler) - har I lovpligt arbejdsskade forsikring uanset løn og oms og meget mere. Overvej min E-bog IVS som link - der kommer alt det lovpligtige på plads letlæst

1

Nej I må da aldrig hæve indskudskapitalen. Der er kun TO måder at få penge ud - som løn med angivelse til skat samtidigt for hver af jer - eller udbytte. Udbytte lyder det ikke til I kan tage, det kræver i alle fald at der er fri kapital, at det vedtages på generalforsamlingen og angives til skat med udbytteskat. For jer lyder det som om, løn med angivelse af A-skat er eneste. I kan så lukke selskabet og få en evt fri egenkapital ud. Det kan ske ved erklæring hvis der ikke er gæld http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html  det er en lidt langstrakt affære

2

Offentlig bod + renter fra skattekonto og bod fra skat er der IKKE fradrag for, så dem skal I bare betale med private penge helt enkelt, det giver ikke mening at tage det i regnskabet og så skulle regulere for det (hæve resultatet med helt samme) til skat

God vind med selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)