Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med Microsoft Azure

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi har udviklet på et site i noget tid, og har under udviklingen haft det hostet hos Unoeuro.

Vi kommer med en koncept der “forhåbentlig” får noget PR på et tidspunkt, og vi vil gerne stå så godt forberedte som muligt, og jeg er lidt lun på en cloud løsning hos Microsoft Azure.

Mit dilemma er dog bare at jeg syntes det er en kæmpe gåde, hvilken pakke jeg skal vælge ved Azure :/

Lidt facts om sitet.

Vi bruger Joomla! som CMS

Vi udbyder omkring 4000 forskellige produkter, som vi indhenter fra samarbejdpartnere. (artikler)

Primær funktion hos os, er at man kan søge i disse produkter, på forskellige attributter.

Dermed kommer der en masse søgninger hele tiden.

Vi regner med at markedsføre så vi får op til 500 personer ind på siden om dagen, som så søger i produkterne.

Grunden til at vi tænker Azure er godt, er fordi de kan skalere, så man ikke rammer en øvre grænse for hvor meget trafik man må have, men at man bare betaler mere.

Nogle der har erfaringer og “pakker” de vil anbefale?

De bedste hilsner

Daniel

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Desværre ingen erfaring med azure, men har hørt et par skræk historier - men det er jo så også de historie folk er glade et for at fortælle så man skal nok ikke lade sig påvirke for meget af det.

Vi kører dog lidt på samme måde med trafikken, hvor vi ikke lukker eller begrænser.

Så hvis du kunne være interesseret i at holde dine data og koder på dansk jord og slippe for at finde rundt i azure junglen - så vil vi rigtigt gerne tage en snak med dig.

Venlig hilsen
Lars Andersen
CoMaSys

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del erfaring med Azure.

Det skalere rigtig godt, men det koster en del ifht. alm hosting (er min fornemmelse).

500 besøgende om dagen er ikke meget load, så en lille pakke tror jeg er nok uden at kende dine krav fuldt ud. Pris er dog lidt af en jungle at finde ud af.

Men en basic web app med 1 dediceret kerne, 1.75GB ram og 10GB storage til at hoste dit CMS koster omkring 210kr/md. Du kan også få en shared løsning hvor du deler det 'virtuelle metal' med andre, det koster 60kr/md for den mindste - min erfaring er dog at dette er for langsom til prof brug (fint til private sider m.v.). 

Derudover skal du have en SQL server som kan hoste din database. Mit gæt er du kan nøjes med 250GB og lav båndbredde, så omkring 80kr/md.


Efterfølgende kan du skalere systemet betragteligt bare ved et enkelt klik. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet Amazon Drive Cloud Storage - prisen for no limits er 60$ per år.

https://www.amazon.com/clouddrive/home#

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)