Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik og cafe i samme lokale

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har leget lidt med tanken om at åbne en og butik samt café i samme lokale med tilhørende hjemmeside

Vil det forvirre kunderne at have begge forretninger under samme tag? Lige ledes på hjemmesiden.

Butikken skal ligge i en gågade og begge dele vil henvise sig til samme målgruppe.

Mvh

Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Om det forvirrer kunden afhænger vel af, hvordan du udfører det i praksis. Det kan være en super ide med at samle 2 ting under ét tag, hvis det gøres rigtigt. Dem, der vil på café ser butikken og dem, der vil i en butik ser cafeen - win-win. 

Hvis det var mig, der skulle starte det op, så ville jeg nok vælge at holde hjemmesider adskilt - www.cafe.dk og www.butik.dk - du forstår pointen. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gør det, synes jeg umiddelbart, at det som sælges i butikken, skal relatere sig til det der sælges i caféen. Du kan f.eks. sælge det bestik, spækbrætter, tallerkner du servere på. I det tilfælde synes jeg det skal være noget specielt evt. spækbrætter du har fået lavet specielt til din forretning. Du kan også sælge de produkter du anvender i caféen til at lave mad. F.eks. kan du bruge Nicholas Vahé produkter i caféen og sælge dem i butikken.

Så min anbefaling vil være en butik med specialvare, som bruges i caféen :-)

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper 

Tak for svaret. Jeg kan godt se meningen med hjemmesiderne.  :)

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 06:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil 

Tak for svaret. Det var også tanken at nogle af de ting som er i cafen skulle kunne købes i butikken så der kommer en helhed i det og at konceptet skal give menig. Jeg prøver lige at tjekke Nicholas vahè ud :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Støtter de andre forslag.

Salg af det der serveres i din cafe ville være en god ide. Kaffebønnerne, teen, særlige ingredienser eller hvad du nu måtte være. Eller kopper med cafeens navn.

Besøgte en hyggelig cafe i Berlin denne sommer og her var en stor del af inventaret ligeledes til salg (secondhand shop og cafe i et). Det gav en sjov stemning. Tænker dog dette kræver et område hvor konceptet matcher (Kgs Nytorv i København ville næppe være et godt sted for sådan et koncept).

God vind

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for svaret.

Vedr. lokationen er jeg enig. Det bliver i Esbjerg gågade/sidegade til gågaden, hvis ideen bliver til noget. Der skal i hvert fald spares en del op.

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)