Om det forvirrer kunden afhænger vel af, hvordan du udfører det i praksis. Det kan være en super ide med at samle 2 ting under ét tag, hvis det gøres rigtigt. Dem, der vil på café ser butikken og dem, der vil i en butik ser cafeen - win-win.
Hvis det var mig, der skulle starte det op, så ville jeg nok vælge at holde hjemmesider adskilt - www.cafe.dk og www.butik.dk - du forstår pointen. :-)
Hvis du gør det, synes jeg umiddelbart, at det som sælges i butikken, skal relatere sig til det der sælges i caféen. Du kan f.eks. sælge det bestik, spækbrætter, tallerkner du servere på. I det tilfælde synes jeg det skal være noget specielt evt. spækbrætter du har fået lavet specielt til din forretning. Du kan også sælge de produkter du anvender i caféen til at lave mad. F.eks. kan du bruge Nicholas Vahé produkter i caféen og sælge dem i butikken.
Så min anbefaling vil være en butik med specialvare, som bruges i caféen :-)
Tak for svaret. Det var også tanken at nogle af de ting som er i cafen skulle kunne købes i butikken så der kommer en helhed i det og at konceptet skal give menig. Jeg prøver lige at tjekke Nicholas vahè ud :-)
Salg af det der serveres i din cafe ville være en god ide. Kaffebønnerne, teen, særlige ingredienser eller hvad du nu måtte være. Eller kopper med cafeens navn.
Besøgte en hyggelig cafe i Berlin denne sommer og her var en stor del af inventaret ligeledes til salg (secondhand shop og cafe i et). Det gav en sjov stemning. Tænker dog dette kræver et område hvor konceptet matcher (Kgs Nytorv i København ville næppe være et godt sted for sådan et koncept).