Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed mangler gode råd til opstart

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er glad for at være blevet en del af amino.dk. Jeg har pr. 1. august 2016 registreret en personligt ejet mindre virksomhed hvor jeg sælger mine håndlavede smykker. Jeg har lavet en facebook profil og har nørklet med en hjemmeside

Jeg er helt ny og grøn indenfor iværksætteri og mener selv at jeg har to oplagte udfordringer (sikkert flere?)

Den ene  udfordring er SEO optimering, som jeg har forsøgt at sætte mig ind i, hvilket jeg selv tror er et godt sted at starte hvis man vil have flere besøg/likes/bestillinger.

Min hjemmeside hedder www.smilowdesigndenmark.dk

Sidder der nogle derude som vil kigge på den og fortælle mig hvilke ting der kan forbedres? (Der er nok mange og det må gerne forklares i et sprog som en absolut nybegynder forstår :))

Min anden udfordring er at få opmærksomhed fra folk som ikke umiddelbart er mine egne facebookvenner. 

I kyndige mennesker derude må meget gerne komme med input og gode idéer.

Jeg takker på forhånd for hver og en af dem.

Mvh. Jannie Smilow

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie

Tillykke med virksomheden.

Mht. din Facebook, så går jeg ud fra, du har lavet en facebookside til din virksomhed; hvis ikke, så kom i gang!

Hvis du skal have opmærksomhed fra andre end dine venner, så kræver det naturligvis, at flere folk kommer til at kende dit firma. Dette kan du gøre på mange måder. Jeg ved naturligvis intet om, hvordan dit markedsføringsbudget ser ud. Men der er flere måder, hvorpå du kan få mere opmærksomhed - enten gratis er MEGET, MEGET billigt. På Facebook kan du - udover at lægge billeder op og være aktiv - købe noget annoncering derpå. Når du bruger penge på Facebook, så får du et overblik over, hvor mange der ca. kommer til at se dine opslag/side. Derfor får du hurtigt et billede af, hvor mange seere du får for xxx kroner brugt. Du kan ydermere lave en konkurrence, hvor du udlodder en af dine smykker som gave - husk dog at overholde Facebooks konkurrenceregler. 

Har du overvejet andre sociale medier? Du kan evt. lave videoer på YouTube, hvor du giver guides til, hvordan man laver smykker? Hvordan du laver smykker eller lave reklamevideoer, du efterfølgende deler på Facebook osv. Der er også InstaGram, som er et fremragende medie for din branche! InstraGram er jo KUN billeder, hvor du derfor sagtens kan lægge billeder op af dine smykker, ligesom du gør på Facebook, formoder jeg. 

Jeg ved ikke, hvem din målgruppe er - men det er super vigtigt, at du er klar over, hvem du sælger til! Det gør det MEGET nemmere at sælge dit produkt og markedsføre det med succes. 

Hvis du henvender dig til den yngre målgruppe, så er der flere sociale medier, der er effektive; Snapchat? Læg billeder op - som på InstaGram og Facebook - af dine smykker på Snapchat. Dermed kan dine (potentielle) kunder følge dig og få et indblik af, hvad du laver og samtidig hele tiden får en påmindelse om, at du og din virksomhed eksisterer, hvilket forhåbentlig betyder, at de køber hos dig, når de skal købe smykker næste gang.

Men som sagt; når du har fundet din præcise målgruppe, så er du bedre stillet. Så kan du markedsføre dig og være der, hvor din målgruppe befinder sig. Deltage på messer. Participere i arrangementer. Være aktiv på fora. Skrive læserbreve og blande dig i den debat, der enten er fordelagtig for din virksomhed, eller for dine kunder hvorefter flere kunder kender dig - du skal tænkte på, at eftersom du har en lille virksomhed, så er du = din virksomhed. Det skal forståes sådan, at hvis du er aktiv i medierne, så bliver din virksomhed det ligeså. Det med at komme i medierne kan også være super godt! Find ud af, hvad der kunne være en god historie omkring din virksomhed, og få sendt en god pressemeddelse ud til forskellige aviser eller radiostationer - mit råd er her; START LOKALT! Fordelene ved at komme i medierne er mange. Du får mere opmærksomhed = din virksomhed får mere opmærksomhed. Det kan også være en selvforstærkende effekt - næste gang en journalist skal bruge et talerør fra din branche, så ringer han/hun muligvis til dig = endnu mere opmærksomhed.

Desuden - hvordan får du solgt dine produkter? Din hjemmeside er egentlig fint nok taget i betragning at du er ny, men jeg kan ikke umiddelbart finde en webshop derinde? Jeg kan blot se en pris. Hvis du får dig en velfungerende webshop, så vil det klart gavne din virksomhed! Der er f.eks. freelancere på Amino Freelance der lynhurtigt - og meget billigt - kan sætte en fin, brugervenlig webshop op til dig - overvej det! Ellers kan du naturligvis også henvende dig til et bureau, som også kan varetage din SEO - SEO er meget komplekst, hvorfor det er bedst at overlade til de professionelle; hvis du har pengene til det naturligvis. 

Jeg håber, jeg kunne hjælpe dig, og jeg ønsker dig al held og lykke med din nystartede virksomhed - vi er mange, der arbejder på at blive set og hørt, haha! Du skal endelig være velkommen til at stille mig yderligere spørgsmål, hvis du føler, jeg kan hjælpe dig. :-)

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Kasper for dit lange detaljerede svar. Jo jeg har en facebook side der reklamerer for mine smykker og jeg har også et link fra hjemmeside til facebook og omvendt. Jeg har også en Instagram profil men ganske rigtigt kun med billeder som du skriver. GOD ide med Youtube videoer, det vil jeg kigge nærmere på.

Mht. lokal markedsføring så har du ret, det er nok også der jeg skal starte.

Jeg har heller ingen webshop, det kan jeg nu læse mig til at jeg kan sætte op så det vil jeg forsøge mig med.

Mange hilsner

Jannie Smilow

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie Smilow :

Jeg har heller ingen webshop, det kan jeg nu læse mig til at jeg kan sætte op så det vil jeg forsøge mig med.

Det kan du helt sikkert - det er i dag så nemt at sætte en webshop op, selv jeg kan finde ud af det ;-)

Hvordan sælger du dine smykker i dag, hvis du ingen webshop har?

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Via mail og personligt salg. Jeg er først startet 1.august i år, så er helt nystartet 😁
Men jeg må i gang med opsætning af en webshop 😊😄

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannie Smilow :

Via mail

Uha... Her kan du komme i juridiske problemer, hvis det ikke gøres korrekt. Du må kun sende mails til folk, der har tilmeldt sig det, de modtager - f.eks; Tilmeld dig nyhedsbrevet og få besked om nye tilbud; så må der reelt set ikke være andet i nyhedsbrevet end tilbud. Og man må som virksomhed ikke sende en mail til en anden virksomhed/person uden først at have været i kontakt med dem - f.eks. gennem telefonen, hvor de beder en sende en mail.

Men det har du sikkert helt styr på. :-)

Ja, en webshop vil uden tvivl gavne dig - det er klart! Jeg garanterer dig for, at dit salg vil toppe, når du får en velfungerende webshop onine. 

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannie,

Det vil helt klar være optimalt, hvis du får lavet en webshop. Da det kan skræmme potentielle kunder væk, hvis bestillings- og betalingsproceduren er for besværlig.

Er der en særlig årsag til, at du ikke bruger sølv- og guldwire? Spørger blot af nysgerrighed.

 

Held og Lykke med projektet :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha nej jeg sender ikke mails til andre, men de kan bestille hos mig via mail eller facebook. Men ja det vil helt sikkert være lettere at fastholde kunderne hvis jeg har en webshop.

Det er klart min første prioritet. Smile

Mvh. Jannie

Fra Middelfart
Tilmeldt 6. Aug 16
Indlæg ialt: 14
Fra  Smilow Design Denmark Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har helt ret i at en webshop skal op at køre, jeg er virkelig grøn i hjemmesider så det kommer hurtigst muligt. Jeg tror også selv at nogle kunder kan blive skræmt væk af, at der ikke er et direkte link til køb og betaling...

Jeg bruger kobber og bronze fordi det er fantastisk. Det giver et flot farvespil (synes jeg) når det bliver oxyderet og sat sammen med farverige perler/sten og så er det vigtigt for mig at det ikke bare ligner alt det andet der er på markedet. Big Smile

Mvh. Jannie

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)