Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klip i kortet for gult lys?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Forleden dag blev jeg stoppet for at køre over for rødt, ja rødt lys som giver klip og en bøde.

Lyset er gult da jeg kommer kørende, og erkender gerne at jeg godt ville kunne have nå at stoppet, men sagen er den at jeg passerer stoplinjen da lyset stadigt er gult.

Problemet er at den fine betjent gav mig sigtelse for en større overtrædelse og skal skal betale en dyrere bøde, men endnu værre et klip i kortet. Han sigtede mig for at "køre frem mod rødt signal".

For det første er jeg selvfølgelig udenom jeg får en bøde, men jeg vil også behandles retfærdigt. Jeg er en ung gut på 21 som har haft kortet 2 år, og derved kun har 1 klip tilbage indtil jeg har haft kortet i 3 år.

Mit spørgsmål lyder på:

Har jeg en chance i retten, hvis jeg tager den videre? Vil gerne betale min straf, men ikke for noget jeg ikke har gjort.

Bliver jeg set som endnu et får i mængden, eller vil I mene jeg kunne have en chance?

Grunden til jeg spørger er at jeg går udfra, at hvis jeg taber retssagen skal jeg vel også afregne denne?

God weekend

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver selv at du sagtens kunne nå at stoppe. Det samme har betjenten vurderet, og din chance i en retssag ser jeg som ringe. Helt reelt skal du ikke have passeret stoplinien før der skiftes til rød men have passeret krydset. Det bliver dog ikke håndhævet så skarpt, men det er spild af penge at prøve når du godt selv er klar over at det ikke var helt efter bogen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gult lys, eller taxagrønt, må der kun køres frem for, såfremt der ikke er tid/mulighed for at stoppe før stoplinien. Som du selv skriver, kunne du godt have nået at stoppe. Tag en tudekiks, lad være med at spille smart i en fart og stop flr gult næste gang - der er intet værre end dem, som liiiiiiiige kan nå det.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I retten gælder så påstand mod påstand.

Retten tror helt sikkert politimanden.

Køb dig et bilkamera for små penge, så har du nogle beviser i fremtidige situationer.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden nogle former for beviser vil du altid tabe sådan en sag. Retten vil tro på betjenten frem for dig.

Fra Valby
Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 47
Fra  Gamle-danske-film.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Surt . men som folk siger: Betjenten har ALTID ret. 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du mener at du kunne have nået at stoppe, så ville et bilkamera heller ikke have hjulpet dig - tværtimod ville det så også bare vise at du kunne have nået at stoppe.

Det er bare pisse ærgerligt og så har du lært det. Vi andre får også taget et gult lys i ny og næ. Det tror jeg ikke er der er nogen bilister herinde som, med hånden på hjertet, kan benægte. Og det er med risiko for at få en bøde hvis politiet ser det - og endnu værre: man kan være skyld i et uheld. Du har bare været uheldig at blive snuppet, ligesom andre også har prøvet. Det er ærgerligt, det er hvad der kan ske, og det har ikke en dyt med iværksætteri at gøre...

/Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)