Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at oprette erhvervs konto ved danske banker ifm. at være udrejst af Danmark

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Domæneguide.dk - Tjek om dit domæne er ledigt Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er udlandsdansker og har lige startet et dansk selskab med to partnere. Alt er gået fint indtil nu, hvor vi erfarer, at ingen af de danske banker vil have os som erhvervs kunde pga. at to af os, som har stiftet selskabet (IVS) bor i udlandet.

Vi har startet en webshop, som bare venter på at gå igang - men hvad gør vi herfra? Det er lovpligtigt at have en NEM konto i Danmark - men ikke en erhvervs konto. Er der andre muligheder for os, når vi ønsker at indgå samarbejde med NETS ifm. betalingsløsning?

Vi vil sådan set bare have shoppen igang hurtigst muligt - men omstændighederne gør det umuligt at gå traditionelt til værks.

Alle spørgsmål og svar er velkomne!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jakobsen:

Det er lovpligtigt at have en NEM konto i Danmark - men ikke en erhvervs konto. Er der andre muligheder for os, når vi ønsker at indgå samarbejde med NETS ifm. betalingsløsning?

Vi vil sådan set bare have shoppen igang hurtigst muligt - men omstændighederne gør det umuligt at gå traditionelt til værks.

Alle spørgsmål og svar er velkomne!

nej der er ikke andre alternativer og det er ikke NETS betalingsløsning som er jeres største problem. Det store problem er, at I slet ikke lovligt kan drive jeres IVS uden at have netop en NemKonto tilknyttet jeres CVR og det kan I kun have via erhvervskonto. Brug af en privatkonto vil kunne medføre meget store problemer - ulovlige aktionærlån mm.

Det er ikke let for IVS'er at få erhverskonto i mange fald, også med rene danskere. Udgangspunktet virker til at være, at mange banker synes, at hvis ejerne kun vil lægge 1 krone i tillid til sig selv, så vil banken slet ikke rode med det.

Jeg er ikke i tvivl om, at bedste mulighed ligger i, at den som bor i DK har en sund privat økonomi, og så får SIN bank til at godkende en erhverskonto mod, at den i DK stiller personlig kaution. Jeg tvivler på bankerne gider rode med personlig kaution fra nogen der bor i udlandet

Alternativet kan være at en af jer i udlandet, har en sund privatøkonomi og god bankforbindelse, som så sætter en erhvervskonto op. Udlandske banker kan godt knytte konto til nemKonto i DK

I kan ikke drive jeres selskab uden en erhverskonto - det er det korte svar

Læs mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/hvorfor-er-erhvervskonto-ofte-dyrere.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke helt gennemskue problemstilling da jeg ikke kender reglerne i detaljer, men skal i bare bruge en betalings service/gate til jeres web shop og jeg kan anbefale 2CO og så få udbetalt gennem jeres bank i udlandet. Det kræver selvfølgelig i har et registreret firma og firma konto i udlandet hvori bor. 

http://www.mwcreation.net

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det store problem er, at I slet ikke lovligt kan drive jeres IVS uden at have netop en NemKonto tilknyttet jeres CVR og det kan I kun have via erhvervskonto.

Ikke helt korrekt: Du kan godt have en udenlandsk konto som NemKonto, det kræver bare en del papirarbejde, som typisk skal sendes fysisk frem og tilbage.

@OP:

Den løsning vi har fået foreslået er at få en dansker i Danmark til at oprette en konsulentvirksomhed af en slags og stå for oprettelse af bankkonto mm. Så snart alt er på plads i DK opkøbes/overdrages ejerskabet til den/de udenlandske ejere og hvis du er heldig, ophører banken ikke samarbejdet med virksomheden. Vi har fravalgt denne løsning da vi ikke mener det kan passe at det skal være så besværligt, ligesom at der heller ikke er langt op til det tocifrede millionbeløb vi har fået fortalt er minimumsomsætningen før de vil genoverveje vores forespørgsmål.

Det betyder ikke det store om man er IVS eller APS. Uanset kapital er der stor modstand mod virksomheder med udlandske ejere, uafhængigt af om der er behov for lån eller ej.

Finder du en løsning (som ikke er på kant med loven eller involverer at snyde banken), så sig endelig til. Vi har selv en enkelt mulighed tilbage for at få lov at betale skat af vores aktiviteter i Danmark, men ellers må vi jo konstatere at velfærdssamfundets officielle holdning er at de ikke vil have vores penge eller arbejdspladser :D

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders:

Cookie - John Hannover:
Det store problem er, at I slet ikke lovligt kan drive jeres IVS uden at have netop en NemKonto tilknyttet jeres CVR og det kan I kun have via erhvervskonto.

Ikke helt korrekt: Du kan godt have en udenlandsk konto som NemKonto, det kræver bare en del papirarbejde, som typisk skal sendes fysisk frem og tilbage.

hvad med at læse mit svar?? Jeg beskriver da klart muligheden for at have udenlandsk bank med nemKonto tilknytning - eller?? Smile

Jeg tror ikke så meget på den med at oprette en ren dansk virksomhed først og så sælge den til danskeren + de to udlændinge. Risikoen for dels at få samme nej til den enlige dansker, hvis ikke denne er stærk nok til allerede nu, ved personlig kaution, at dække det nye selskab er stor - og risiko for at banken siger konto op ved helt nye ejere, er ligeledes for stor til den løsning synes jeg

OM det er lettere at få en udenlandsk bank tvivler jeg desværre også lidt på, hvis virksomheden som udgangspunkt skal drives fra DK. Jeg tror det hele hænger på, at den danske ejer skal finde en bank der køber ideen baseret på selvskyldnerkaution fra den ejer. (man kommer generelt aldrig uden om selvskyldnerkaution idag)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg beskriver da klart muligheden for at have udenlandsk bank med nemKonto tilknytning

Det kan også give kvaler.

Har kendskab til et ApS, solgt til ikke EU-borger (måske ikke relevant, men så er det nævnt), sælger har rettet adresse, ejer osv. Prøvede at rette nemkonto, men da denne ikke er dansk, blev dette afvist.

Køber har lavet nogle fejl i 2015 regnskab, der gør at E&S, efter § 225, har sendt selskabet til tvangsopløsning. Dette medfører, da sælgers nem konto stadig er anført, at dennes bank nu vil kræve restlån, som er aftalt indfriet pr. 30.12.16, indfriet NU. Der er selvskyldnerkaution.

Så en nemkonto til dansk firma i udlandet, er ikke bare sådan lige at gøre. Selvom køber har skrevet 4 gange til E&S omkring rettelse med kopi af pas, ID-kort OSV.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jakobsen:
Det er lovpligtigt at have en NEM konto i Danmark - men ikke en erhvervs konto. Er der andre muligheder for os, når vi ønsker at indgå samarbejde med NETS ifm. betalingsløsning?
Nets - kan sagtens lade udbetalinger gå til udenlandsk konto - i skal blot dokumentere at det er jeres konto. (Jeg har i hvert fald ikke haft den slags problemer)

Forstår ikke helt hvad problemet er med NemKonto og Erhvervskonto. Jeg ville da bare oprette en konto eller 2 i den bank hvor jeg godt kendt - og så benytte den eller de til hhv Nem og Nets udbetalinger -

Hvad er problemet?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Forstår ikke helt hvad problemet er med NemKonto og Erhvervskonto. Jeg ville da bare oprette en konto eller 2 i den bank hvor jeg godt kendt - og så benytte den eller de til hhv Nem og Nets udbetalinger

Bankerne er ikke interesseret i kundeforholdet når der er udenlandske ejere involveret.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu "tænker" jeg bare højt.

Måske kan en Neteller konto være en løsning, men jeg ved ikke om man kan oprette erhverv på den, men det er da værd at undersøge.

/ Henrik

 

 

 

 

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Bankerne er ikke interesseret i kundeforholdet når der er udenlandske ejere involveret.

Det samme gælder virk.dk og e&s i forhold til mit indlæg længere oppe.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)