Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til folk med Google Feeds til Google shopping

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til folk med Google Feeds til Google shopping

Pr. 14 februar 2017 rammer kravet om GTIN nummer i dit shopping feed. GTIN  betyder Global Trade Item Number og er også kendt som EAN Nummeret eller Stregkoden.

Google gør det til et krav, at alle produkter i dit feed indeholder dette nummer. Hvis nummeret ikke er tilføjet, kan dit feed blive ekskluderet, og der vises dermed ikke længere produkter i shopping.

Det er vigtigt at få opdateret dit feed, inden 14 februar 2017.

Læs mere på https://support.google.com/merchants/answer/7000570?hl=da

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Jeg havde godt hørt om det, men tak for linket alligevel :)

Hvis der fra leverandørens side ikke er et ean nummer ved du hvad man så gør? "opfinder" et?

Hilsen Morten

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Du kan desværre ikke bare opfinde et EAN nummer.

Der er dog undtagelser for, hvornår et produkt skal indeholde EAN/GTIN nummer i feed. Google kræver ikke EAN/GTIN nummer hvis du har: Specialfremstillede varer, Brugte varer, Kunst, Antikviteter, Ældre produkter (før 1970). I tilfælde af ovenstående, skal der gøres opmærksom på dette i dit feed, så Google kan se, at varerne ikke skal ekskluderes, ved manglede EAN/GTIN nummer.

Hvis din leverandør ikke falder ind under ovenstående, så må de levere et EAN nummer - det er dødhamrende nødvendigt... Omend det er pænt svært hvis det ikke er massefremstillede varer - de vil dog altid have en, ellers er leverandøren ret useriøs.. :)

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg følger lige med her, for jeg har samme udfordring med de produkter jeg køber fra Kina land.

Btw., hvilket modul bruger I?
I dag bruger jeg et modul fra https://dreamspark.io/ men er ikke længere tilfreds med servicen.

Dbh

Kim

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kim - hvad modul du bruger afhænger vel af hvad system du har? Der findes Gøøgle Shopping moduler til langt de fleste webshop systemer - og mon ikke de har EAN capacity - however hvis man køber produkter i kinaland så får man nok ikke lige EAN numre nødvendigvis, men det er et requirement fremadrettet.

Plus Gøøgle Conversion Ratio stiger også når man bruger det - fordi man jo egentlig viser Gøøgle at man sælger et BRAND og ikke bare et produkt - eller det er i hvert fald sådan jeg forstår det :)

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@Tom

Sorry glemmer engang imellem at der er andre webshop systemer end Magento:-)
Det er Magento jeg bruger og leder efter et bedre modul til integration med Google shopping.

Har fundet ud af at jeg faktisk har EAN numre på en hel del af mine Kina varer, som er fra store producenter.
Dbh

Kim

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tom

Bare lige for at få det hele med...

Når du skriver EAN nummer, er det så ment som det oprindelige EAN nummer fra producenten eller er det bare et vilket som helst EAN nummer?

Jeg spørger mere sådan da voldsom mange virksomhedder i deres lagersystem selv opretter EAN numre i den fase hvor produktet lægges på lager.

Er ideen fra Google, at deres algoritmer bedre kan sammenligne produkter/priser gennem EAN eller hvad er tanken?

Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 148
Fra  Greatskin.dk Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lidt andet spørgsmål omkring google shopping. 


Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om folks erfaringer med Google Shopping, da vi står og er igang med at sætte det op til vores shop 
www.Greatskin.dk 
Giver Google shopping kun mening, hvis man ligger med Danmarks bedste priser på de enkelte Brands/produkter?
Jeg har dertil nogle spørgsmål:
-Hvordan har jeres ROA ligget?
-er det noget i selv arbejder i?
-Giver det ligeså godt resultat som Google Adwords, Facebook annoncering osv?
-Har det boostet jeres brandawareness? 

www.greatskin.dk Din Online Skønhedsshop 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Hej Tom

Bare lige for at få det hele med...

Når du skriver EAN nummer, er det så ment som det oprindelige EAN nummer fra producenten eller er det bare et vilket som helst EAN nummer?

Jeg spørger mere sådan da voldsom mange virksomhedder i deres lagersystem selv opretter EAN numre i den fase hvor produktet lægges på lager.

Er ideen fra Google, at deres algoritmer bedre kan sammenligne produkter/priser gennem EAN eller hvad er tanken?

Jeg har forstået - at det skal være det oprindelige EAN nummer da en søgning som eksempelvis "adidas sko ultra boost" vil returnere de samme sko.

JEG tænker det er fordi at de gerne vil have det grupperet bedre inde i eksempelvis Shopping oversigten.

Det jeg udleder af det er at Google gerne vil være såvel en pris fremvisningsside, pris sammenligning side samt søgemaskine til de produkter - og hvis eksempelvis SkoShoppenMedLavePriser.dk lægger en pris ud på "adidas sko ultra boost" ud i deres Google Feed der er markant eller urealistisk lav - vil det jo være lettere for dem at fange den også.

Alt det ovenfor er gisninger - omend jeg er 99.9999% sikker på det skal være de oprindelige EAN numre som firmaet har betalt for, og ikke ens egen selv opfundne EAN numre. Tror sgu I vil få mega straf for at lave jeres fake EAN numre, der måske er et stk tyggegummi når i sælger hårprodukter..

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:

Fresno Bob:

Hej Tom

Bare lige for at få det hele med...

Når du skriver EAN nummer, er det så ment som det oprindelige EAN nummer fra producenten eller er det bare et vilket som helst EAN nummer?

Jeg spørger mere sådan da voldsom mange virksomhedder i deres lagersystem selv opretter EAN numre i den fase hvor produktet lægges på lager.

Er ideen fra Google, at deres algoritmer bedre kan sammenligne produkter/priser gennem EAN eller hvad er tanken?

Jeg har forstået - at det skal være det oprindelige EAN nummer da en søgning som eksempelvis "adidas sko ultra boost" vil returnere de samme sko.

JEG tænker det er fordi at de gerne vil have det grupperet bedre inde i eksempelvis Shopping oversigten.

Det jeg udleder af det er at Google gerne vil være såvel en pris fremvisningsside, pris sammenligning side samt søgemaskine til de produkter - og hvis eksempelvis SkoShoppenMedLavePriser.dk lægger en pris ud på "adidas sko ultra boost" ud i deres Google Feed der er markant eller urealistisk lav - vil det jo være lettere for dem at fange den også.

Alt det ovenfor er gisninger - omend jeg er 99.9999% sikker på det skal være de oprindelige EAN numre som firmaet har betalt for, og ikke ens egen selv opfundne EAN numre. Tror sgu I vil få mega straf for at lave jeres fake EAN numre, der måske er et stk tyggegummi når i sælger hårprodukter..

Hmmm lige frem fake EAN numre...

Tror du skal skelne mellem EAN numre, da mange lagersystemer bruger betegnelsen EAN numre om stregkodenumre der typisk er på pricetags.
Disse genereres i lagersystemet når produkterne lægges på lager og er unikke.

Men jeg kan da snilt forestille mig, at det her kommer til at give problemer, da det er de færreste små/mellemstore webshops der benytter fabrikantens EAN nummer i deres lagersystem. Her taler jeg ud fra tekstil branchen.

jeg kan godt tænke mig hvad det kommer til at give af ekstra arbejde, hvis det fremadrettet bliver producentens EAN nummer der bliver den røde tråd gennem alle systemer.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)