Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatning for slettede Instagram profiler

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været udsat for at mine 2 Instagram profiler for mine brands er blevet slettet.

Vedkommende, en tidligere ansat der har stalket mig gennem en længere periode, har indrømmet og politiet har bedt mig om at komme med et erstatningskrav.

Den ene profil havde ca 1000 følgere og den anden ca 3000 følgere og 1000 unikke inspirerende billeder som kun lå her. 

Jeg bruger stort set kun Instagram som markedsføring og det havde taget mig 2 år at opnå de mange følgere. Da alt var slettet og ikke kunne genoprettes, måtte jeg starte helt forfra. Det er et ret stort arbejde som vil tage 2-3 år og jeg vil jo altid være bagud i forhold til før.

Som offer for en forbrydelse har man ikke mulighed for juridisk bistand, så jeg skal selv komme med et kvalificeret bud på hvad et erstatningskrav kan lyde på og hvorfor.

Jeg er helt blank på hvordan man gør dette.

-Er vi ude i noget med at kigge på nedgang i omsætning i forhold til før?

-goodwill, hvad det så end er og opgøres?

-prisen for at hyre en konsulent der skal genoprette antallet af stylede billeder, tekster, kommentarer og følgere?

Det er desuden en ret svær opgave at forklare politiets efterforsker, som skal forklare det videre det anklageren, værdien af markedsføring via Instagram. Jeg har prøvet men de forstår det ikke helt. Den politimand som er efterforsker, sammenlignede det med at hvis nogen fik stjålet en iPad, kan de ikke få erstattet de billeder som ligger på den. Men der er jo forskel på at miste privatbilleder og på at få slettet et firmas eksponering udadtil.

Sagen er større end her beskrevet, da gerningsmand også er anklaget for dødstrusler, hærværk, ildspåsættelse. De materielle skader kan jeg godt sætte tal på, men de immaterielle er jeg blank på.

Måske nogle her kan komme med bud på hvordan det kan opgøres og begrundes?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nok langt fra den mest kvalificerede herinde til at komme med et godt svar på hvordan sådan noget normalt udregnes, men kommer lige med et bud alligevel. Faktisk synes jeg du er inde på det selv. Som jeg ser det, er det en udregning af, hvor lang tid det tager at lave alle de opslag (inkl. redigering af billeder mm.), som er blevet slettet, og så gange det med en fast timeløn. Så skal der også foretages en udregning af noget tabt profit pga. manglende eksponering, som du også selv er inde på. Den udregning vil vel altid være lidt et skøn også selvom du venter og ser hvad der egentlig sker. 

Så jaaa, egentlig meget det samme som du selv er inde på :-)

Har du undersøgt mulighederne for at Instagram kan genoprette det hele? https://www.quora.com/How-do-you-recover-a-deleted-Instagram-account

Følg ovenstående link og held og lykke med det :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Åh vil blot udtrykke min dybeste medfølelse! Jeg bruger selv instagram til markedsføring og har 4000 følgere, det ville være forfærdeligt hvis den blev slettet. Min private er netop blevet slettet! Jeg forstår slet ikke hvordan det er sket, men du skriver at det er en tidligere ansat, der med vilje har slettet din. Ondt menneske :(

Kan man mon kontakte Instagram og få oprettet den igen? Det har du måske allerede forsøgt... Lykke til fremover.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

En ekstra tilføjelse. Jeg har lige udfyldt en formular hos Instagram, hvor jeg klikkede af at min private konto var blevet hacket. De sendte mig lynhurtigt en mail tilbage med en kode, som skal bevise at jeg ejede kontoen før den blev slettet. Jeg siger lige til hvis det virker for mig! Måske er der et lille håb for dine kontoer.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg ville hvis jeg var dig forberede materiale som du har lyst til at fortælle til en højesterets dommer. 

Altså; 

Kig nøgternt på de tal af hvad du har fået ud af det hhv. trafik til andre sider, indkomst etc. Sammenlign det med effekten efter de er blevet lukket. Lad os antage du har haft et tab på 5000 kr / måned. Altså 60.000 kr / år. 

Derudover kan du fastsætte et astronomisk timeantal du har brugt på det fx 300 timer x 400 kr. = 120.000 kr. 

Derefter når du har fremsat dit erstartskrav for forbrydelsen - og du har vel dokumenteret dette - evt med hjælp fra Instagram til at vise statistik om muligt. Når politiet er involveret, har de nok fornyet energi til at se om de kan trække lidt data ud til dig. 

Så fastsæt det du er villig til at forlig dig til - og regn med en brøkdel af dit erstartningskrav.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ikke. Når kontoens indhold er slettet er det væk. Der er mulighed for at få brugernavn tilbage, men billeder, ind og udgående følgere er væk.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

ganske overrasket over, at politiet er gået ind i det - Jeg ville aldrig have ventet, at politiet gik ind i en sag med en evt brud i instagram - men forstår naturligvis dødsbrand, hærværk osv er del af politisag. At de beder dig komme med tal for tab på mistet Instragram er lidt underligt

Forstår heller ikke den med at du ikke har mulig for juridisk bistand som offer for en forbrydelse? Det har du da fuld mulighed for - hvis du ikke bare vil lade politi anklagere tage den, og det kan da være klogt hvis det din virksomhed som er skadet

Her er du jo virksomhed og vil normalt da kontakte en advokat som vil køre den sag for dig, og det har du da fuldt mulighed for

Jeg tror ikke du selv kan komme med et tal der kan bruges til spor i forhold til en politiefterforskning - tab i omsætning (som jo altid kan svinge)  pris for genopretning osv - er oplagte nok, men jeg tror altså ikke du kommer nogen som helst vegne.

Tag en advokat ind for jeg tror en del af det skal køres som civilt søgsmål, som vil være lettest hvis personen dømmes for dødsbrand, hærværk og politiet godkender bevis for instagram indbruddet

synes det er en lidt underlig sag - men gå til advokat med det samme hvis du er sikker på, at modpart kan dømmes for hacking over for dig og - har penge - for ellers har det jo lange udsigter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skal forklare det til en anklager, som intet ved, er du nok nødtil at dele sagen op i 2 dele, ellers mister du dem sikkert

1. Hvor meget trafik/omsætning skabes der via din Instagram. Er det 5.000 kr om mdr, som Jannick angiver, er det 60.000 kr årligt x 2-3 år = 120-180.000 kr +++ husk omsætningen nok er stigende over en årrække...

2. En pris pr foto. Billederne har en værdi, da de kan handles, og her er det langt fra urealistisk, at et foto kan sættes til 500-2000 kr pr stk afhængig af typen mm. Det vil give et astronomisk tal, så du bør nok lige overveje at begrænse dig lidt, ellers tror de sikkert du er helt vanvittig...

Alternativt bør du vel overveje at selv eller få politiet til at indhente "fakta" fra eksperter i ovenstående, således dine tal kan bakkes op af personer med viden indenfor såvel markedsføring på Instagram, som personer med viden indenfor fotos. Ellers kan du nok også risikere, at du taber dommeren i sagen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
ganske overrasket over, at politiet er gået ind i det - Jeg ville aldrig have ventet, at politiet gik ind i en sag med en evt brud i instagram - men forstår naturligvis dødsbrand, hærværk osv er del af politisag. At de beder dig komme med tal for tab på mistet Instragram er lidt underligt

Det er vel politiets opgave at behandle straffelovsovertrædelser (§ 263 er der vel her tale om). Der er intet til hindrer for at politiets kører en sådan sag sammen med de andre anklager. Udfordringen er at få sandsynliggjort størrelsen på tabet og der er Fashion-Seller, efter min opfattelse, inde på det rette spor.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Upcomers Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ganske overrasket over, at politiet er gået ind i det - Jeg ville aldrig have ventet, at politiet gik ind i en sag med en evt brud i instagram - men forstår naturligvis dødsbrand, hærværk osv er del af politisag. At de beder dig komme med tal for tab på mistet Instragram er lidt underligt 

Det ville de heller ikke til at begynde med. Det var først da de andre lovovertrædelser kom oveni at politiet var interesserede. Han har siddet varetægtsfængslet i 4 mdr nu, så det bliver taget ret alvorligt.

Cookie - John Hannover:

Forstår heller ikke den med at du ikke har mulig for juridisk bistand som offer for en forbrydelse? Det har du da fuld mulighed for - hvis du ikke bare vil lade politi anklagere tage den, og det kan da være klogt hvis det din virksomhed som er skadet

Jeg har ikke mulighed for selv at betale for juridisk bistand. Jeg har snakket med en advokat, som sagde at det ville koste mere end jeg ville få ud af det. Så min eneste chance for at få lidt af mit tab hjem, er erstatningskravet som politianklageren kan medtage i deres sag.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)