Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mere indhold eller mere SEO 'bedst'?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Et kort spørgsmål til mine mange vidende med-Aminoer:

Vil man ikke altid over tid kunne score højere på Google etc. med en blog/et site hvor man bliver ved med at producere relevant og 'godt' materiale om emnet, men ikke tager hensyn til SEO ...

vs.

et site med et begrænset antal sider, som langsomt eller ikke udvider sig, men hvor der er SEO'et efter alle kunstens regler?

Jeg ved godt det er et bredt spørgsmål, som der nok kan gives en del svar på alt efter hvordan man justerer præmisserne, men jeg håber jeg har ramt essensen af det med ovenstående formulering!

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er SEO'et efter alle kunstens regler så skal søgemaskinerne bare ændre en lille del af deres algoritme før det gør nas..... Det bedste er hele tiden at sørge for at du har relevant indhold til dine kunder.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du helst have:

1: 1.000 undersider der trækker lidt trafik ind og lidt henvendelser

2: 200 der trække 5 gange så meget trafik og henvendelser ind?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er jo indlysende, Jonas. Men hvad findes der af dokumentation for at det generelt forholder sig sådan mellem sammenlignelige sites' trafik og henvendelser - med/uden SEO?

(Og, ja, hvad er "henvendelser" forresten? Kontaktformulerbrug? Signups til mailingliste? I bekræftende fald, er vi vel også ude i design-optimering-overvejelser, fx omkring navigation og popups ... ?)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forståeligt nok at du stiller spørgsmålet men der findes nok ikke et helt entydigt svar.

Hvis du sikrer dit site er fyldt med godt indhold, så har det jo en betydning hvordan f.eks. google stiller sig til indholdet. Det kan jo godt være det er SEO venligt selv om du ikke direkte er gået efter at optimere med de korrekte ord.

En ekspert kan nok altid forbedre og lægge attraktive søgeord ind i teksten, men det er ikke altid prisen værd.

Google har til formål at finde sider med godt og relevant indhold, ikke at servicere sider der er optimeret til at snyde sig til hits!

Hvis du lægger 10 artikler ind der hver læses 100 gange per dag, og eksperten skriver en super historie der trækker 800. Du vil tjene mest men eksperten vil tjene mest per historie.

Men du ville nok hurtigt kunne få en ekspert til billigt at forbedre dine 10 historier så de hver trækker 400 læsere. Derfor må det være et spørgsmål om at begge dele har lidt betydning.

Der er desværre mange der overser at det ikke er nok at få besøg på dit site. Det skal være relevante reklamer der samarbejder med de vigtigeste søgeord, det hjælper dig næppe hvis du skriver en artikkel om fiskeri og fylder siden siden med reklamer for dame lingerie. Det er ikke et spørgsmål om at få besøg på dit site, de skal også helst give dig noget når de er der...

Mvh

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer helt an på hvad du mener med "ikke at tage hensyn til SEO" ...

Hvis du dermed ender med et site der er meget langsomt, ikke mobilvenligt, ikke har implementeret Schema og Social META-tagging, som mangler ordentlige TITLEs og META-descriptions, som er fuld af duplicate content, døde links og tynde sider, så kan jeg garantere dig for, at det er en MEGET dårlig strategi 

Et dynamisk og levende site, hvor der løbende kommer nyt indhold er naturligvis godt. Det er også en faktor. Men de ting jeg nævner ovenfor er i praksis en meget vigtigere faktor + links, end hvor meget nyt indhold du ligger på. 

Meget af ovenstående har iøvrigt også en stor indflydelse på, hvordan brugerne opfatter dit website. Hvis det ikke er ordentligt mobilvenligt og skide langsomt, så er det lige meget, at du får jaget en masse besøgende derind, for de falder hurtigt fra igen. 

Så jeg vil klart anbefale, at du starter med at få din tekniske SEO på plads. Derefter skal der noget godt og engagerende indhold ovenpå. Og til sidst skal der skabes den nødvendige autoritet - mere end dine konkurrenter.

DET giver resultater! :-)

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se er der ikke nogen forskel på god SEO og godt indhold.. Godt indhold er en væsentlig del af god SEO (mens SEO også er andet og mere end bare godt indhold).

Groft opsat kan man vel sige at SEO består af 3 punkter.

1) Ordentligt håndværk - En hjemmeside der er kodet ordentligt, responsiv, hurtig m.m. samt med rette metatags, H1, H2 og alt det lir.

2) Godt og relevant indhold

3) Linkbuilding, synlighed på sociale medier m.m.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Kristiansen:

Svaret er jo indlysende, Jonas. Men hvad findes der af dokumentation for at det generelt forholder sig sådan mellem sammenlignelige sites' trafik og henvendelser - med/uden SEO?

(Og, ja, hvad er "henvendelser" forresten? Kontaktformulerbrug? Signups til mailingliste? I bekræftende fald, er vi vel også ude i design-optimering-overvejelser, fx omkring navigation og popups ... ?)



Jeg lever af at SEO optimere godt indhold, så det er fokuseret på de søgeord, der skaber flest konverteringer (om det så er flere henvendelser, direkte salg eller mail signup)

Typisk tester jeg et hav af relevante søgeordskombinationer via AdWords FØR jeg begynder at optimere.
Her finder man typisk andre varianter af søgeordskombinationer, end først antaget og det er netop dem det gode indhold skal optimeres til at ranke høj på – ikke alt muligt andet.

Der er voldsom stor forskel på et optimeret websites performance kontra et uoptimeret, når det er gjort på den helt rigtige måde.

Ofte flere 100% og det er derfor SEO kan betale sig.

Det er ikke ret dyrt kontra effekten.

En 30.000 kroners optimering, der skaber flere 100% fremgang i omsætningen er for langt de fleste en enormt god forretning.

Specielt hvis vi sammenligner med udgifter til AdWords eller offline markedsføring, hvor en avisannonce hurtigt ender i samme prisniveau og kun har effekt 1 dag.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mikkel siger... Det kan ikke betale sig at forsøge at bygge et hus hvis fundamentet ikke er plads uanset hvor meget du så hamrer og sømmer - men omvendt et et fundament uden hus heller ikke meget værd.

Jeg ville

 - installere wordpress

- sætte permalinks til postname (indstillinger => permanente links)

 - installere yoast SEO

 - begynde at skrive indlæg, inkl. titel og meta beskrivelse

Så kan det ikke gå helt galt, og så kan du altid tilrette efterfølgende. Det vigtigste er at få opbygget noget momentum :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Løvland:
- sætte permalinks til postname (indstillinger => permanente links)

Hej Philip

Hvor stor forskel gør eller er der på "Navn på indlæg"(postname) og "Måned og navn"?

Vh Jimmy

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)