Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer har snydt og nægter nu at betale depositum tilbage

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg flyttede ind i nye lokaler pr. 1/3 og allerede 10 dage efter opsagde jeg aftalen med den præmise om, at der intet bad var til kontoret, som vi havde aftalt oprindeligt (Har dette på video). Han havde dog ikke nævnt badet i kontrakten, men den var stadig ikke underskrevet på opsigelsens tidspunktet, men jeg havde indbetalt depositum samt én måneds leje.

Da jeg gør ham opmærksom på den manglende bad, gør han krav på et 3 måneders opsigelse. På samme tidspunkt lufter han sine ideer om, at nedlægge vores kontorer hen over sommeren og flytte os ud til andre mindre lokaler (uden vores samtykke). 

Vi brugte ikke kontoret længere og da vi havde glemt et kuffert på kontoret, så gjorde jeg udlejer opmærksom på, at jeg ville hente den (6/4). Da jeg tog på kontoret, fandt jeg 2 personer, som havde opsat skrivebord, computer mm. i vores kontorlokale. Det virkede meget mystisk, siden vi stadig betalte for lejemålet. 

Jeg kontaktede udlejer og viste min glæde for, at han havde fundet nye lejere men det valgte han helt at benægte og hævdede at det var folk, som skulle sætte kontoret i stand. Jeg synes, at det var meget underligt og derfor valgte jeg at køre til kontoret. Jeg henvendte mig til 2 af hans ansatte som var på vej ud (herfra har jeg alt på video) og spurgte den ene om jeg ikke kunne se mit lejemål. Han viste mig ind til kontoret og åbnede alle dører og sandt nok, var der stadig skrivbord, familiebilleder og computere på mit lejede lejemål. Jeg spurgte også den ansatte om hvorvidt der var flyttet folk ind her, hvortil han bekræftede med et "ja". 

Udlejeren gik helt amok og skrev flere sms'ere og truede med politiet og alverdens ting, kun fordi jeg ikke måtte se lokalet og da jeg havde set lejemålet, valgte han selv at komme ud til kontoret hvor hans adfærd ikke var den bedste. Han truede stadig med politiet og da det ikke hjælp, så begyndte han at true med vold mens hans lille datter (ca. 9 år) var til stede. 

Jeg valgte at forlade området frivilligt og siden da har jeg haft en advokat på sagen, som har kontaktet udlejer flere gange, men det afviser han selvfølgelig. 

Jeg har fornyligt været i dialog med ham fordi, at det har taget mig 5 måneder indtil nu. Jeg ønsker heller ikke at bruge advokaten, da det kan koste op til 7.-8.000 kr. for sagen og mit depositum er på 15.000 kr. 

Jeg har sendt ham en faktura nu på den manglende betaling af depositummet, men det nægter han at betale og han holder fast I, at han vil gå rettens vej fordi han ved, at det er økonomiske konsekvenser for mig. 

----------------------------------------
SAGEN KORT: Vores kontrakt er "åben" da den ikke er underskrevet, der var bad med i den oprindelig aftale, som vi ikke får efter indflytning, vi opsiger lejemålet efter (10 dage) d. 2 marts. Udlejer holder fast i, at vi skal betale leje for april - samtidigt er andre lejere flyttet ind på vores lejemål i april måned, uden vores viden eller samtykke, og det gør udlejere også alt for, at skjule for os. Udlejer er kontaktet gentagne gang per mail og brev fra vores advokat, men det ser han bort fra. Vi har fravalgt advokat, da vi blev bevidst om, at priserne vil være omkring 7-8.000 kr. Nu nægter udlejer at betale vores depositum og ønsker ydermere også at vi skal betale leje for april måneden, hvor han samtidig havde andre lejere boende på lejemålet.

----------------------------------------

Hvad kan jeg gøre i sådan et tilfælde? 

OBS: Udlejer er selv lejer i erhvervs lejemålet. 

Tak på forhånd! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

start med, at du ikke må sende ham en faktura på den manglende tilbagebetaling af depositum. Man må ikke fakturere sig ud af den slags, og du laver samtidigt noget "ulovligt" i dit bogholderi, hvor depositum jo var en status post og nu har du en omsætning på dit depositum

Du letter heller ikke en retslig tvist ved at have en faktura, for retten vil også sige, den går ikke + i vil jo stadigt have samme tvist. Faktura er derfor IKKE en løsning

Du skal/skulle - have stået fast på dit krav og evt startet en småsagsproces mod udlejer. Hvor godt du står med video af det med badet, når det ikke er i kontrakten, hvis du har underskrevet kontrakten ved jeg ikke, jeg synes ikke det er stærkt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

15.000 kan godt være en småsagsproces værd hvis du føler du har stærke nok beviser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Du kan selv bringe sagen for en domstol som en småsag.

Småsager kan køres uden advokat til meget få omkostninger. retsgebyret er 500 kr.

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx 

Dog kræver det, at man er inde i lovgivningen, ellers vil retten pålægge dig, at du får advokat på. Og det kan være et problem, hvis sagen er startet, da den ikke bare kan lukkes ned igen :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Nazer Mehrali:

Hvad kan jeg gøre i sådan et tilfælde? 


Jeg forstår din frustration, da det næsten virker som en "lose/lose" situation uanset hvad.

 

Ud fra din historik virker det ikke som om fornuft og en fredelig løsning skaffer dig dit depositum tilbage, ligeledes vil jeg sige det er fornuftigt at fravælge advokaten til denne del (jeg kan ikke se hvad han skal bidrage med, med mindre i selvfølgelig er interesseret i en retssag om hvem der ret?)

 

Var jeg i dine sko ville jeg se dette som en ganske ordinær fordring, hvor du har lavet en forudbetaling for opfyldelse af en aftale som efterfølgende ikke blev til noget. Jeg ville formulere et brev (alternativt e-mail, hvis i ellers tidligere har kommunikeret via dette) hvor jeg ville bede udlejer om at tilbagebetale det betalte depositum inden en rimelig frist (14 dage måske), hvis ikke beløbet tilbagebetales vil du tage relevante retslige skridt imod inddrivelse af fordringen uden yderligere varsel.

Dernæst i brevet ville jeg kort ridse sagen op, uden detaljer, men bare noget i stil med du flyttede ind 1/3 og har gjort brug af det en måned indtil 1/4 hvor de nye lejere er flyttet ind. Hvorfor udlejer naturligvis beholder den ene måneds leje du har betalt, men at det fulde depositum forventes tilbageført. Samt at når du har modtaget depositum anser du jeres mellemværende som afsluttet.

NB: hold dialogen fra din side i en sober tone, al erfaring senere i forløbet siger mig en byretsdommer har dette som et parameter.

 

Reagerer udlejer ikke på det (gør han jo nok næppe, din beskrivelse taget i betragtning), så skal du nok forberede dig på en småsag. Men ovenstående er altid et forsøg værd, det er trods alt relativt omkostningsfrit og fra tid til anden er der rent faktisk personer i den anden ende som heller ikke gider bøvlet med en småsag eller endeløs diskussion.

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper 

Tak for din besvarelse. Jeg har tidligere skrevet og givet ham en frist som ikke er blevet overholdt. Derfor ved jeg ikke om det overhovedet vil hjælpe. Jeg har om ikke andet udfyldt en stævningsblanket, som jeg vil sende ind hvis jeg ikke hører fra udlejeren indenfor de næste par dage. 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Karsten, jeg får kigget nærmere på det. 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 23
Fra  LearnEZ ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

start med, at du ikke må sende ham en faktura på den manglende tilbagebetaling af depositum. Man må ikke fakturere sig ud af den slags, og du laver samtidigt noget "ulovligt" i dit bogholderi, hvor depositum jo var en status post og nu har du en omsætning på dit depositum

Du letter heller ikke en retslig tvist ved at have en faktura, for retten vil også sige, den går ikke + i vil jo stadigt have samme tvist. Faktura er derfor IKKE en løsning

Du skal/skulle - have stået fast på dit krav og evt startet en småsagsproces mod udlejer. Hvor godt du står med video af det med badet, når det ikke er i kontrakten, hvis du har underskrevet kontrakten ved jeg ikke, jeg synes ikke det er stærkt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/smasagvedretten.html 

15.000 kan godt være en småsagsproces værd hvis du føler du har stærke nok beviser

vh John Hannover

Mange tak for dit input John. 
Jeg har fået sendt et kreditnota til udlejeren nu. Jeg har vist ikke andet valg end at gå rettens vej. 
Det handler ikke kun om badet men hele processen om hvordan han prøvet, at snyde sig igennem ved, at udleje lokalet til andre samtidigt med at jeg skal betale leje for lokalet. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)