Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i eget ApS

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jeg synes nu at reglerne om befordringsfradrag er rimelige klare. Mellem hjem og arbejde er der fradrag, hvis km-betingelserne er opfyldt.

og du synes ikke der kan være uklarhed - hvis ex ens arbejde ligger i den samme by som man hver dag skal til privat i alle fald. Måske svært at sondre med meget lille omsætning - om transporten er alene privat eller - hjem arbejde?
Måske ikke - hvis man i alle fald har et kontor man møder op på hver af dagene - kan sagtens være sådan

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil være på kontoret (eksternt som betales af selskabet) næsten alle ugens dage, men jeg vil dog samtidig også være i skole nogle af dagene - hvor jeg så vil arbejde X antal timer på kontoret før eller efter jeg er i skole. Selskabet har en betydelig omsætning i indeværende regnskabsår - ikke millioner, men også mere end blot 50.000 - hvis det skulle have nogen betydning. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og du synes ikke der kan være uklarhed - hvis ex ens arbejde ligger i den samme by som man hver dag skal til privat i alle fald.

Næ, det synes jeg ikke. Reglerne er meget klare i ligningsloven § 9 C. Der tales ikke om undtagelser, ligesom der i praksis ikke er domme mv. som skulle understøtte at der ikke er fra for befordring mellem hjem og arbejde.

 Hvis din tanke blev fulgt til dørs vil det kunne betyde at går man eksempelvis til sport i samme by som man arbejder vil man heller ikke kunne få fradrag, de dage man er til sport eller hvis man besøger familie mv.

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Whiskey

Så jeg kan roligt indtaste mit fradrag i rubrik 51 i min forskuds-/årsopgørelse, selvom jeg går i skole samme sted og i nogle tilfælde vil være i skole og på kontoret en og samme dag? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Saturated:
Så jeg kan roligt indtaste mit fradrag i rubrik 51 i min forskuds-/årsopgørelse, selvom jeg går i skole samme sted og i nogle tilfælde vil være i skole og på kontoret en og samme dag? 

Ja, det er mit synspunkt. med henvisning til at der ikke skelnes i lovteksten.

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OK, det lyder korrekt. Jeg tror dog immervæk, at jeg hører SKAT ad - så er jeg vel på den sikre side. 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Whiskey

Jeg har nu haft fat i SKAT, og de siger følgende:

Der skal være tale om et indtægtsgivende ansættelsesforhold, før jeg kan få befordringsfradrag. Der skal altså være tale om en reel løn, før jeg kan få fradrag for tilbagelagte kilometer. Vedkommende sagde dog, at der ikke forelå noget praksis på området omkring, hvor høj en løn der skal være tale om. Han anbefalede desuden, at jeg anmodede om et bindende svar. 

Nogle umiddelbare tanker? Bør jeg bede SKAT om et bindende svar? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Saturated:
Bør jeg bede SKAT om et bindende svar?
det mener JEG kan være klogt. Det afgørende er, om du rent faktisk kan sandsynliggøre, at du tager til den by de dage du tager befordringsfradrag for - og så befinder dig på et indtægtsgivende arbejde i et kontor.

Jeg tror som tidl ikke den går - hvis formålet er befordringsfradrag for at gå på universitet eller skole - men er du hver dag du tager fradrag - på arbejde på et eksternt kontor du ejer i din virksomhed og kan sandsynligøre det i forhold til du jo SKAL der til byen for at gå i sklole - så tror jeg bestemt på den. Du kan ikke få det ved at sige du sidder på skolen og arbejder f.eks.vil jeg mene 

Du kan jo spare lidt ved at bruge alm kommunikation og se om du får et ja skriftligt der - men det afgørende er at spørge meget entydigt med 100% klar forklaring på- i hvilket omfang kørslen er til, fordi du møder op på en regulær ekstern arbejdsplads i forbindelse med dit regulære arbejde (for din virksomhed)

Vent på Whiskey som er skrap på området - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for svar.

Jeg tror umiddelbart heller ikke, at den går, selvom vedkommende sagde, at jeg på mit studiejob, hvor jeg får en løn på 5.000 om måneden, jo selvfølgelig er berettiget til befordringsfradrag. Han kunne ikke sige, om det er tilstrækkeligt, at jeg udbetaler 5.000 i løn om måneden til mig selv i mit eget selskab eller ej - der er ingen praksis på området, og det ville altid være en konkret vurdering. Der skal dog være tale om et ansættelseslignende forhold. 

Jeg er på kontoret 4-5 dage om ugen, vi har ansatte, som jeg skal føre tilsyn med, og jeg vil ikke kræve befordring for de dage, hvor jeg udelukkende er på skolen. Det er således udelukkende et spørgsmål om, hvorvidt jeg kan få fradrag for de dage, hvor jeg kører til og fra kontoret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville da have ment (men vent på Whiskey) at hvis du driver personlig virksomhed og driver den fra et eksternt kontor du møder op på, så er der befordringsfradrag uanset hvad. Man tager jo slet ikke nødvendigvis løn men skattes af overskud.

For mig lyder det, at du har personlig virksomhed og har selvstændigt kontor og har ansatte på det OG kan vise du møder op som om, du burde kunne få befordringsfradrag for de dage.

Hvis du er anset i et selskab i det forhold, så skal der givet en løn til som ansat, men hvor stor aner jeg ikke
For kørepenge taler man blot en "reel løn" og det betyder som minimum, at kørepenge ikke må kunne ses som erstatning for alm løn - Jeg tænker normalt reel løn som fuldtid vel mindst 15-18.000 kr ud fra alm. fornuft - men der findes ikke et officielt tal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)