Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i eget ApS

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har læst omkring her på siden, at det er muligt at få kørselsfradrag i eget I/S, men hvad hvis jeg er ejer og selvstændig i mit eget ApS. Har jeg ret til befordringsfradrag her?

Hvordan er det med kørselspenge? Kan forstå, at der skal være en reel løn i forhold til kørepengene, men hvor meget snakker vi? Hvis løn på 10.000, så måske 1.000?

God aften.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

befordringsfradrag - ja - fra hjem til arbejde hvis du har et eksternt kontor

Kørepenge - ja jeg ville tro den holdt med 10.000 og 1000 køre penge, men med reel løn tænkes overordnet en såkaldt normalt timeløn - og for fuld tid vel 20.000 i alle fald - og så ikke proportionalt skæve kørepenge - men jeg ville nu ikke være så bange for 1000 kr kørepenge og løn 10.000 kr http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og tak for svaret.

Vil det sige, at selv hvis jeg kun tjente 1000kr i måneden, så ville jeg kunne få befordringsfradrag? Jeg har 120km hver vej, men andre indtægtskilder, som fradraget jo også kan gå indover?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis du kan vise du kører fra hjem til arbejde, så har du befordringsfradrag som jeg ved det - uanset løn som sådan - helt alm befordringsfradrag. Du skal givet sikre dig, at du kan påvise du rent faktisk tager den tur og at du har firmaadressen 120 km borte og du driver regulær selvstændig virksomhed. Det vil jo næppe kunne ses som god forretning - hvis du ikke har indtægter med den lange transportvej - men sådan kan det jo være

Vent evt på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og igen tak.

Jeg har haft indtægter på ca 35.000 på et halvt år og forventer ca. 5.000 pr. måned det næste stykke tid. Jeg læser på universitetet i samme by, som jeg pendler til.

Jeg tager toget med et månedskort, og det er derfor ikke underskudsforretning - jeg antager, at det således er OK, at jeg medtager de kilometer, jeg har til og fra den selvstændige virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Saturated:
Jeg læser på universitetet i samme by, som jeg pendler til.
den gør, at jeg ikke kan lide det - for så vil det jo være sådan, at du skal til samme by i rent privat formål, og så er der ikke befordringsfradrag for at gå i "skole". Det ville der kun være for km som ligger ud over det private

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg læser det _ er det ikke for transport til skolen men for transport til studiejobbet. Jeg vil mene du kan få det for de dage hvor du slet ikke skal noget på skolen eller med studiekammerater hvis du har et fast kontor i den by - men ikke for dage hvor du kan forventes samtidigt at skulle gå på skolen/uni. Det afgørende i dit spørgsmål til skat er derfor at forklare, at du går på uni i den by du vil have befordringsfradrag for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hjælpen, det vil jeg huske at tage med i mit spørgsmål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu at reglerne om befordringsfradrag er rimelige klare. Mellem hjem og arbejde er der fradrag, hvis km-betingelserne er opfyldt.

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)