Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ugyldig e-mail - hvordan finder jeg personens nye e-mail?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg vil gerne have lidt input til denne opgave - det er ikke sikkert at der er en nem løsning (hvis der er en løsning) - og søger derfor gode input.

Jeg har en database med flere tusinde navne og emails.
Flere af disse emails er ikke længere gyldige, bla fordi personen har skiftet job.
Jeg skal have valideret emails igen - og tror jeg muligvis har fundet et program jeg kan bruge hertil. Det skal helst være muligt at kontrollere flere ad gangen.
Når jeg har identificeret de mails der er ugyldige, så kommer problemet :-)
Hvordan finder jeg disse personer og deres nye e-mail (hvis det i det hele taget er muligt).

Mvh
Lars

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Til den sidste del vil jeg kommentere, at den permission som modtagerne (forhåbentlig) på et tidspunkt har givet dig i forbindelse med at de har givet dig sin emailadresse, den kan du ikke umiddelbart overføre til en anden emailadresse, selv om du måtte antage at der er tale om den samme modtager.

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket program havde du tænkt dig at anvende til at tjekke validiteten af emails? Det nemmeste er måske at udsende dine første emails på et ip-nr hvor det ikke gør så meget hvis der er mange der hardbouncer.

Hvis du under alle omstændigheder ikke anvender dit eget ip-nummer, men et fælles ip som f.eks. hvis du bruger mailchimp, så kan du prøve at udsende til hele listen, men sætte emailprogrammet til at udsende 1-200 ad gangen med 2 timers mellemrum. Så gør det ikke så meget, hvis der er mange hardbounces, for det vil ikke have så stor en indflydelse på det samlede ip-nummers deliverability, fordi der er mange andre der også anvender det. Bare sørg for at sprede din udsendelse ud over lang tid i meget små puljer.

Bagefter kan du trække en liste fra emailprogrammet over hvilke adresser der er hardbouncet, og så er din liste clean.

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bernt
Tak for input - og nu er vi så her, hvor jeg ønsker input til at komme videre 😉
Mvh
Lars

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 32
Fra  berntelkjaer.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg tror ikke der er andet at gøre end at prøve adresserne ved at udsende første msil i et mailprogram med fælles ip, som fx mailchimp, i meget små batches med godt mellemrum og se hvor mange der kommer frem.
Dem der ikke virker kan du ikke gøre noget ved. Selv om det skulle lykkes dig at finde deres nye emailadresse, så må du ikke emaile til dem.

Følg Marketing Automation-bloggen på berntelkjaer.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)